porsche-vyviji-motor-s-variabilnim-kompresnim-pomerem-takto-ma-fungovat.jpg

Porsche vyvíjí motor s variabilním kompresním poměrem, takto má fungovat

Porsche

Automobilka Porsche pracuje na nových přeplňovaných motorech pro 911, které nahradí stávající atmosféry. Bude tato revoluční technika jejich součástí?

Diskuze

1 komentář

    Vana

    Autor článku podle mě moc nepochopil princip řešení. Nejde až tak o proměnný zdvih pístů, ale hlavně o změnu polohy horní úvrati. Změna zdvihu pístu bude stejně jen nepatrná, a to samozřejmě pouze za (reálného) předpokladu, že osa klikové hřídele se neprotíná s osami válců. V opačném případě délka ojnice nemá na zdvih žádný vliv.
    …Stejně tak řešení nemá nic společného s potlačením eliptického opotřebení válců, k tomu dochází u motorů bez křížového kloubu vždy. A už vůbec netuším, co je myšleno tím namáháním kvůli uchycení pístu mimo osu rotace. V každém případě mi ale návrh na rozdíl od autora článku nepřijde vůbec geniální a už vůbec ne jednoduchý. Naopak tohle řešení považuju za až absurdně komplikované.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist