Porsche Taycan si ve vrcholné verzi ponechá přízvisko Turbo, i když žádné nemá

Absence spalovacího motoru pod kapotou s ní související nepřítomnost turbodmychadla německou automobilku od použití označení Turbo neodradí.
titulka-porache-taycan-si-ve-vrcholne-verzi-ponecha-prizvisko-turbo-1100x618.jpg Zdroj: Porsche

Slavné přízvisko Turbo je v automobilové historii silně zakořeněno zhruba od poloviny sedmdesátých let, kdy začalo být tohle magické slůvko v kurzu. Turbodmychadlo sice tehdy nebylo úplně žhavou novinkou, ale právě tehdy se začalo ve vozech pořádně prosazovat. A na rozdíl od dnešní doby bylo tehdy účelem turbodmychadla primárně zvyšovat výkon.

Popularita označení Turbo se samozřejmě přelévala i mimo automobilovou kulturu, takže nakonec bylo možné nalézt nálepku Turbo připlácnutou téměř kdekoliv, aniž by to dávalo úplně smysl. Pokud se budeme bavit o věcech elektrických, běžně se názvem Turbo honosily třeba vysavače či mixéry pochybné kvality, které ve svých útrobách rozhodně neskrývaly spalovací motor, natož pak přeplňovaný. A podobně tomu bude i u prvního elektrického Porsche. Automobilka má však k tomuto ne úplně správnému použití alespoň relativně logické důvody.

Na zádi vozu z produkce automobilky Porsche se toto označení prvně objevilo v roce 1975 a od té doby vesměs označovalo ty nejvýkonnější verze vozů určených pro běžné silniční použití. Během těch několika desítek let se přízvisko Turbo u vozů Porsche prostě vžilo a stalo se jednoduše označením výkonnostních stupňů – třebaže se doba změnila a přeplňované motory pod kapotou vozů Porsche naprosto převládají, označení Turbo stále dostávají pouze ty nejvýkonnější vozy. A automobilka v tom hodlá pokračovat i po elektrifikaci.

Elektrický Taycan bude v nabídce ve třech výkonnostních verzích pojmenovaných dle současné nomenklatury značky. Základní verze ponese pouze název Taycan, silnější verze dostane přízvisko 4S a vrcholným modelem pak bude Taycan Turbo. Všechny verze by měly být vybaveny pro elektromobil netypickou dvoustupňovou převodovkou a výkony by měly být v rozsahu zhruba 400-600 koní. Verze Turbo bude navíc zatížena větší baterií, která by měla zajistit srovnatelný dojezd.

31.12.2018 10:05| autor: Martin Kusyn | zdroj: Carthrottle

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist