Porsche Taycan si ve vrcholné verzi ponechá přízvisko Turbo, i když žádné nemá

Absence spalovacího motoru pod kapotou s ní související nepřítomnost turbodmychadla německou automobilku od použití označení Turbo neodradí.
titulka-porache-taycan-si-ve-vrcholne-verzi-ponecha-prizvisko-turbo-1100x618.jpg Zdroj: Porsche

Slavné přízvisko Turbo je v automobilové historii silně zakořeněno zhruba od poloviny sedmdesátých let, kdy začalo být tohle magické slůvko v kurzu. Turbodmychadlo sice tehdy nebylo úplně žhavou novinkou, ale právě tehdy se začalo ve vozech pořádně prosazovat. A na rozdíl od dnešní doby bylo tehdy účelem turbodmychadla primárně zvyšovat výkon.

Popularita označení Turbo se samozřejmě přelévala i mimo automobilovou kulturu, takže nakonec bylo možné nalézt nálepku Turbo připlácnutou téměř kdekoliv, aniž by to dávalo úplně smysl. Pokud se budeme bavit o věcech elektrických, běžně se názvem Turbo honosily třeba vysavače či mixéry pochybné kvality, které ve svých útrobách rozhodně neskrývaly spalovací motor, natož pak přeplňovaný. A podobně tomu bude i u prvního elektrického Porsche. Automobilka má však k tomuto ne úplně správnému použití alespoň relativně logické důvody.

Na zádi vozu z produkce automobilky Porsche se toto označení prvně objevilo v roce 1975 a od té doby vesměs označovalo ty nejvýkonnější verze vozů určených pro běžné silniční použití. Během těch několika desítek let se přízvisko Turbo u vozů Porsche prostě vžilo a stalo se jednoduše označením výkonnostních stupňů – třebaže se doba změnila a přeplňované motory pod kapotou vozů Porsche naprosto převládají, označení Turbo stále dostávají pouze ty nejvýkonnější vozy. A automobilka v tom hodlá pokračovat i po elektrifikaci.

Elektrický Taycan bude v nabídce ve třech výkonnostních verzích pojmenovaných dle současné nomenklatury značky. Základní verze ponese pouze název Taycan, silnější verze dostane přízvisko 4S a vrcholným modelem pak bude Taycan Turbo. Všechny verze by měly být vybaveny pro elektromobil netypickou dvoustupňovou převodovkou a výkony by měly být v rozsahu zhruba 400-600 koní. Verze Turbo bude navíc zatížena větší baterií, která by měla zajistit srovnatelný dojezd.

31.12.2018 10:05| autor: Martin Kusyn | zdroj: Carthrottle
Více o tématu: elektromobilPorsche

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist