autoweb.cz > Porsche > Porsche Taycan je nejrychlejším produkčním elektromobilem na Nürburgringu
Porsche Taycan je nejrychlejším produkčním elektromobilem na Nürburgringu
Tabulka traťových rekordů Nürburgringu je vozů Porsche plná – nejlepší kvalifikační i závodní čas si již v roce 1983 přisvojilo Porsche 956, nejrychlejší kolo vůbec zajel v roce 2018 speciál Porsche 919 Hybrid EVO, teprve nedávno na třetí příčku posunul Porsche 911 GT2 RS MR elektrický Volkswagen ID.R, a stejně tak si ještě nedávno drželo post nejrychlejšího produkčního vozu Porsche 911 GT2 RS. Snad žádná automobilka není v tabulce nejrychlejších časů na Nürburgringu zastoupena častěji.
Nyní si Porsche s připravovaným elektromobilem Taycan přivlastnilo i rekord produkčních elektromobilů. Trať zvládl Taycan zajet s časem 7:42 – to je pro představu stejný čas, s jakým to zvládl Porsche 911 GT3 generace 997 s Walterem Röhrlem za volantem, Porsche Cayman GT4 či Lamborghini Murcielago LP 670-4 SV. Za Panamerou Turbo pak zaostává o pouhé 4 vteřiny. Jediné elektrické vozy, které Taycan na ringu nepřemohl jsou Volkswagen ID.R a NIO EP9, první s časem 6:05.336 a druhý s časem 6:45.90 – v obou případech se ale nejedná o produkční vozy. A taky se nejedná o vozy čtyřdveřové.
I přes slušný čas se Taycan vlastně ani na Nürburgringu nemá s kým poměřovat – většina jeho konkurence totiž oficiálně na Ringu nebyla. Bylo by mnohem zajímavější, kdybychom mohli porovnat jeho čas s výkonnými verzemi Tesla Model S P100D nebo Model 3 Performance. Zatím můžeme pouze konstatovat, že Taycan nasadil první laťku pro srovnání elektromobilů docela vysoko.