Porsche se málem vrátilo od Formule 1. Proč se tak nestalo?

Vyvíjený šestiválcový motor pro prototyp LMP1 splňoval požadavky FIA pro účast ve Formuli 1.
porsche_919_hybrid_659-1100x618.jpg Zdroj: Porsche

Porsche má bohatou historii v motoristickém sportu, k níž patří i účast ve Formuli 1. Nechybělo mnoho a Porsche se mohlo do šampionátu vrátit. V roce 2017 byla německá značka daleko ve vývoji nového šestiválce, který by v té době vyhovoval předpisům FIA pro F1.

Inženýři Porsche v roce 2017 vyvíjeli nový vidlicový šestiválec pro závodní program LMP1 ve World Endurance Championship. Pokročilému motoru by stačilo jen několik úprav, aby mohl být použit i v monopostech Formule 1. V té době bylo Porsche součástí komise výrobců organizace FIA, což by usnadnilo potřebnou homologaci.

Šéf divize motorsportu Porsche Fritz Enzinger v rozhovoru pro Autosport řekl, že nový motor vyvíjel čtyřicetičlenný tým inženýrů. Na úspěšné dokončení motoru tlačilo i představenstvo společnosti, protože byl zajímavý pro možný vývoj nového silničního hypersportu.

Vývojové práce pokračovaly a Porsche plánovalo návrat do F1 na sezónu 2021. To by vypadalo okázale, protože se naposledy účastnilo šampionátu v roce 1991. Skupina Volkswagen však kvůli skandálu Dieselgate vyzvala Porsche k ukončení programu LMP1, s čímž skončily slibné vyhlídky na F1.

Místo účasti ve Formuli 1 se Porsche spolu s Audi účastní šampionátu Formule E. Tým Porsche mohl otřást startovním roštem královské disciplíny motorsportu, ale už nikdy se nedozvíme, zda by obhájil slavné jméno a byl úspěšný.

6.6.2019 12:00| autor: Lukáš Volšický | zdroj: Motor Authority

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist