Porsche Panamera v Superstars Series

U modelů Porsche není kariéra v závodění volbou, nýbrž povinností. Také čtyřdveřový sedan si proto musel najít vhodnou sérii. Uspěl.

Zuffenhausen je na své úspěchy na závodních tratích právem hrdý. Porsche proto využívá každou alespoň trochu vhodnou příležitost a nasazuje svá auta do závodů po celém světě. S 911 to nebývá problém a uplatnění se našlo i pro Cayenne, ale na úspěšnou kariéru Panamery by nikdo nevsadil. Kromě týmu N.Technology, který na základech sedanu postavil speciál pro italskou sérii Superstars. Panamera vyhrála hned svůj první závod.

Speciál váží 1320 kilogramů a pohání jej vidlicový osmiválec z Panamery S. Motor o objemu 4,8 litru posílil ze sériových čtyř set koní na 450 a roztáčí zadní kola . Řazení má na starosti šestistupňová sekvenční převodovka. Rozměry brzd jsou předepsané a pro všechny stejné, přední kola zpomalují kotouče o průměru 355 milimetrů a šestipístkové třmeny, vzadu jsou pístky čtyři a tlačí na kotouče o průměru 330 milimetrů. Auto se poprvé představilo 25. července na okruhu v Mugellu a Fabrizio Giovanardi s ním získal první místo na startu i celkové vítězství.Jméno N.Tchnology se na scéně objevilo v roce 2001, po celá devadesátá léta však všichni zúčastnění obstarávali tovární závodní aktivity Fiatu. Pod názvy Nordauto Squadra Corse a později Nordauto Engineering nasazoval tým speciály Alfa Romeo 156 v evropském a světovém šampionátu cestovních aut. Na evropské úrovni získal hned sedm mistrovských titulů včetně tří v řadě (2001-2003 už jako N.Technology). Účastnil se také soutěží, nejprve s punty S1600, od roku 2006 pak s Grande Puntem S2000. Právě jezdec N.Technology Giandomenico Basso získal roku 2006 vůbec první titul mistra světa v šampionátu IRC. Tým před letošní sezónou koketoval se vstupem do F1, svou žádost však stáhnul.

Série Supercars je nejpopulárnějším italským šampionátem cestovních vozů. Ačkoli zastává podobnou roli jako WTCC nebo DTM, účastní se jí do značné míry sériová auta. Platí tři důležitá pravidla: všechny stroje musí mít čtvery dveře, osm válců a zdvihový objem do sedmi litrů. To k závodění kvalifikuje velkou skupinu vozů. Audi RS4, Mercedes C 63 AMG, Chrysler 300C s motory Hemi, Cadillac CTS-V s osmiválci z Corvette Z06, Jaguar XFR nebo Maserati Quattroporte: co vás napadne, může závodit. Nově obahatila sbírku Panamera, zatím v jediném exempláři, zato ale velmi úspěšně.

autoweb.cz

30.7.2010 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist