Porsche Panamera Diesel: co, kdy a proč?
Porsche
Diesel se pod kapotu Panamery dostane každopádně. Ale který?
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Porsche
Diesel se pod kapotu Panamery dostane každopádně. Ale který?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Když se podívám na složení emisí, jaké vypouští diesly, tak bych se to ani náhodou nesnažil srovnávat s benzíny. Možná nejsem takový kovaný expert jako poradci pro tyto zaležitosi, ale emise jsou dle mého vše, co opustí výfuk vozidla a v případě dieslu je to krom CO2 také neskutečné množství pevných látek a karcinogenů. Je už nejednou studií zdokumentováno, že diesly jsou životu nebezpečné a velmi velmi podstatně ohrožují organismus člověka. Je to celé prostě píčovina jak mraky … stejně jako domělá hybriní auto s úsporou nula nula nic a ekologickou zátěží vyšší než 100 aut klasických.
To máte samozřejmě pravdu, jenže evropský úředník je tupec a hledí jen emisí CO2, protože mu někdo řekl, že jsou špatné ááááno…
A saze, nespálené uhlovodíky a oxidy dusíku ho již nezajímají.
presne tak ako pisete pani…
s tym hybridom by som bol predsa len opatrnejší. Ekologická záťaž je totiž veeeeeeeeeeeeeeeeeeeľmoo ošemetný termín. To ake auto koľko zaťaží živ prostredie pri výrobe sa nedá jednoducho povedať. Napr "nesprávny" plast na palubnej doske /aj keď úžasne zmäkčený a následne dokonca ako tak recyklovateľný / môže pri samotnej výrobe vyprodukovať viac svinstva ako "správne" vyrobená baterka do hybridu. A to je len jeden zo stoviek príkladov. Proste proces výroby je omnoho komplexnejši problém ako sa môže zdať.. Ale čo sa týka tých ropákov plus mínus súhlasím
Ja mluvim spise o clancich, ktere se pak likviduji respektive nelikviduji snadno … v tomto okamziku je hybridu par, ale co s clanky budeme delat az jich budou jezdit desitky milionu? Navic spotreba u zazracneho Priuse neni nijak mala. Priklanim se spise k pure elektro autum a hlavne vyreseni problematiky zivtnosti a likvidovatelnosti napajecich clanku. Tyhle vykriky nemaj smysl, ale chapu to jako evolucni krok … nicemene diesly by měl někdo poslat do kytek.
Tak tak, pořád pruděj s emisema CO2 místo aby konečně zakázali výrobu dieslů bez filtru pevných částic. Diesl do Porsche? To je vak úchylárna. Pokud si kupuju auto za tři mega tak je mi uplně fuk jestli za 10 let provozu ušetřim 100 tis na palivu. A samozřejmě jízdní vlastnosti benzínu a dieslu jsou uplně někde jinde. Nechápu co ty evropani s těma nafťákama furt maj…
Toto je obligátní iluze. Produkce nebezpečných látek je z benzínových motorů zásadně větší. Paradoxně je tzv. kouř dieslu složen z částic tak velkých, že nejsou člověku respiračně nebezpečné. Z tohoto pohledu jsou starší diesly schopné spalovat neaditivovanou naftu bezkonkurenčně nejméně nebezpečné. S kouřem je to tak, že je velmi vděčné z pohledu úředního šimla takovou viditelnou záležitost zakázat. Benzín je silně aditivován a jeho zplodiny jsou bez diskuse významně nebezpečnější, což bylo prokázáno už při zavádění tzv. bezolovnatých benzínů….. To nemá smysl ani ožvejkávat.
A to se právě pletete … podle nejnovějších studií se dieslové motory zasluhují o organické poruchy mozku nebo výskyty rakoviny … jde spíše o to, že když vdechnete částice ve stopovém množství, tak výrazně zvyšuje pravděpodobnost rakovin a podobně. Někdě jsem četl dokonce, že tyto studie byly staženy … dovedu si představit jaké lobby zatím stálo. Samozřejmě se nebudeme hádat o tom, že všechny spalovací motory jsou škodlivé … jen jsem chtěl poukázat na to, že C02 je náš nejmenší problém.