autoweb.cz > autosalon > Autosalon Frankfurt > Porsche Panamera Diesel (2014): nově s výkonem 300 koní
Porsche Panamera Diesel (2014): nově s výkonem 300 koní
Dieselové modely Porsche tahaly ve své krátké historii ve srovnání s koncernovými vozy od Volkswagenu i Audi za kratší konec. Pravděpodobně ve snaze zdůraznit jejich sportovnější (benzínový) naturel nedostala Panamera vznětové osmiválce a zdát si mohla nechat také o třílitrovém šestiválci s dvojicí turbodmychadel biTDI o výkonu 313 koní. Ten se pod kapotami strojů z Zuffenhausenu nedostal ani teď, Porsche se však na něj výkonově dotáhlo s modifikovaným původním 3.0 TDI.
Jméno vylepšená Panamera Diesel nemění, jinak řečeno, písmeno „S“ v názvu nedostane, přesto stoupl výkon třílitrové V6 z 250 na rovných 300 koní při 4000 otáčkách za minutu a maximum točivého momentu se posunulo z 550 na 650 newtonmetrů, dostupných v rozmezí od 1750 do 2500 ot./min.
Přestože objem pohonné jednotky – 2967 cm3 – zůstává identický, automobilka tvrdí, že kromě základních rozměrů nezůstal kámen na kameni a všechny pohyblivé komponenty včetně klikové hřídele či pístů „byly kompletně přepracovány s cílem navýšit výkon“. Aby toho Porsche dosáhlo, kromě jiného zvýšilo nejvyšší plnicí tlak z 2,5 na 3,0 baru a turbodmychadlo navíc dostalo vodní chlazení.
Původní dieselová Panamera zrychlila ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou na stovku za 6,8 sekundy a byla schopna dosáhnout při plném zatížení 244 km/h, novější varianta zvládne pro změnu normovaný sprint za 6,0 vteřiny a rozjede se na 259 km/h.
Souběžně s tím došlo také k mírnému navýšení papírové spotřeby z 6,3 na 6,4 litru na 100 kilometrů, Porsche nicméně provedlo pár změn, aby to v normovaném testu NEDC nevycházelo o víc. Tisková zpráva říká, že konstruktéři použili delší finální převod v rozvodovce a souběžně kvůli kompenzaci zkrátili první až čtvrtý stupeň v převodovce. Lehké úpravy proběhly rovněž na podvozku. Vpředu i vzadu jsou nyní tužší stabilizátory, prý pro „sportovnější pocit než u předchůdce“.
Vylepšená dieselová Panamera bude v prodeji nejdříve v Německu od ledna 2014 za 85 300 Eur, v přepočtu cirka 2,2 milionu. Kdy dorazí k nám, ještě nevíme, počítejte však s vyšší cenovkou, 2,25 milionu stojí slabší model už dnes.