Porsche Cayman S
13 fotografiíPorsche Cayman
Je všude vyzdvihovaný Cayman S skutečně autem, za které byste měli prodat svoji ledvinu v případě, že na něj nemáte? To si piště...
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
13 fotografiíPorsche Cayman
Je všude vyzdvihovaný Cayman S skutečně autem, za které byste měli prodat svoji ledvinu v případě, že na něj nemáte? To si piště...
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Vzhledem k tomu, že si kupujete menší kupé, asi ani neočekáváte, že se svezete bůhví jak pohodlně. Takže pokud ke CAYENNU přistupujete takhle, budete milovat jeho pevnější naladění, které umí ve standardním nastavení rozumně žehlit všechny nerovnosti i těch našich silnic.
Taky se mi nekdy plete Cayman a Cayenne….vidim ze nejsem sam 🙂
Cayman je podle všeho určitě vynikající, ale novej bych ho nekupoval. Jeho cena je nebezpečně blízko lehce ojeté Carreře S, dokonce GT 3 do 20 000 km se dá sehnat za ne o mnoho vyšší cenu. Vyplatí se pak Cayman i z tohohle úhlu pohledu? Přece jenom na němecém trhu s ojetinami je z čeho vybírat i mezi takovými auty, jako je 911.
V teste tak kritizovane radenie je podla mna uplne logicke. Ked chcem ist predsa dopredu, tak asize radim prstom dopredu a ked chcem spomalit, tak podradim prstom k sebe.
Naopak! Setrvacne sili pri akceleraci Vas narvou do sedacky a proto budete radit vyssi rychlost prirozene k sobe a naopak pri razantnim brzdeni Vas brzdna sila vrhna kupred do pevne naruce bezpecnostnich pasu a budete podrazovat ve smeru sily tj. dopredu od Vas!
Timto zpusobem se radi ve sportovnich autech nebo napr v BMW.
Ano, to je vsetko pravda, lenze to je popisany ucinok zotrvacnosti, co je presne opacny vektor ako smer sily, ktorou chceme posobit. Je to vec pohladu, mne by presne take radenie ako je v Porsche vyhovovalo, pretoze radim podla toho kam chcem ist s autom a nie kam ma nieco tlaci.
ehm..do fyziky bych se ve Vašem případě raději moc nezaplétal. V případě setrvačnosti se dá stěží hovořit o vektoru. Vektorovými veličinami jsou zde síly setrvačná a odstředivá, obě stejné velikosti ovšem opačného směru (vektoru).
Podle mého názoru je vysvětlení "správného" smyslu řazení vyššího stupně k sobě a nižšího odsebe zcela logické a správné.
Mily pane odporucil by som Vam prestudovat si nieco z oblasti fyziky (Newtonove zakony), pretoze akykolvek pohyb je vektor, teda je urceny nielen ciselnym vyjadrenim, ale aj smerom. Taktiez nerozumiem tym Vasim dvom vetam nasledujucim po sebe, kde pisete, ze zotrvacnost moze byt tazko vektor a nasledne napisete, ze zotrvacnost a odstrediva sila su vektory. Mimochodom odstrediva sila sa uplatnuje pri pohybe telesa po kruznici a k nej odpovedajuca alternativa je dostrediva sila, ktora ma opacny smer.
Co sa tyka radenia, stale mi pride najlogickejsie radenie vyssich rychlosti smerom dopredu a podradovanie na nizsie stupne smerom dozadu.
http://www.youtube.com/watch?v=yo2FpKczRuQ
tohle si myslí o odstředíve síle v TVR
Setrvačnost NENÍ veličina, tudíš je nesmysl považovat ji za vektor. Setrvačnost je vlastnost tělesa, Vy jeden Newtone. 🙂
Predevsim je potreba si uvedomit, a to nejak zadny z redaktoru nedela (a neni to jen tady, ale je to i s anglickymi kolegy atd), ze system razeni vychazi z motorsportu. Uplne stejne funguje v BMW i Porsche okruhovych specialech. V pripade Porsche dokonce uz od aut jako je 917, 935, 968 ktere byli prvni vybavene DKA (doppelkuplunganlage), tedy systemem s dvema spojkami ktere porsche dela uz dele jak 27let.
Je hezke jak kazdy prska, ale Porsche proste nektere veci dela tak, jak vi, ze to je dobre. Proc si myslite, ze ma napriklad kazde Porsche startovani klickem vlevo? Opet to vychazi z LeMans, kde se zavod startuje behem k autu a vyhoda byla rychle nastartovat a nechat motor roztocit na volnobeh a proturovat ho zatimco se jezdec pasal do 5ti bodovych pasu. Vyhoda proti souperum byla mit to proste jako prvni vec poruce…
Ja napriklad jezdim s 997 PDK a vyhovuje mi to. Stejne tak jako mym kolegum… asi nebude problem jen v Porsche, spis v tom, ze redaktori stridaji auta k testum jak spodni pradlo a jakmile je neco trosku mimo standard, uz to proste neni ono. Staci si vzpomenout napriklad na dobu prvni Banglovy 5ky, jak se v casopisech nadavalo na system ovladani smerovek, a ejhle, dneska to kopiruje kdekdo a lidi si na to nejen zvykli ale myslim si, ze to i je lepsi system… a takovych pripadu je proste vic.
Sry za delsi prispevek, ale uz mi ta generalizace proste leze krkem 🙂
Dovolim si pripominku k tomu razeni na volantu. Nerikejte, ze se nenajde firma kde ty padla namontujou sou jen dva spinace nic vic.
Soferovali ste niekedy Lotus Evora?? Nazor (podla Vas rozmaznaneho roznymi supsortmi) Jeremy Clarksona je to auto uplne uzasne (ano par chybiciek ma) a na Top gear trati bolo rychlejsie jak obe galarada.A podla Tiffa Needla mu moze konkurovat iba 911!
Ale Evora jse kutečný sportovní auto ….. A nemá sevis na Smichově a hlavně není to Porscheeeeeeee
I Elise byla zabavnější než 911 4s (vlastní zkušenost) nechci znát rozdíl mezi Boxtrem a Evorou ..
Prosím autora článku, aby si ho ještě jednou přečetl a zredukoval to množství překlepů a hrubek. Jinak je to fajn test perfektního auta:-)
A také by mě zajímalo, jak je to s tím samosvorem, tohle auto by ho dle vaší teorie o velikostech kol mít mělo, ale v Autocaru píšou, že jím vybaveno není…:-)
Samosvor je za příplatek, jestli se nepletu. V základu ale skutečně není.
můžu se jenom zeptat, kde je Honza Koubek? …neee, že by se mi Roman za volantem při testu protivil, ale přecijen Honza je poněkud sympatičtější a lépe dokázal oslovit diváky… tak proč najednou ta změna???
Mam stejnou otazku. Jeste pripominka k videu – porad jsem cekal na jizdu na okruhu nebo aspon nake srandy na tom letisti.. a nic 🙁
Mne najviac vadili tie prilis silne reci o najlepsom aute v triede.
a ktere je lepsi? 🙂
minimalně Evota, Exige a další by se našla
Odpověď redakce je zde:
http://www.autoweb.cz/komentare/?article=16945
Nechic byt hnidopich, ale 1400 kilo mi neprijde ze by to bylo moc lehke. Na me osobne to uz je na sportovni auto moc tezke. By me zajimalo kolik by vvazilo, kdyby si vyhazely elektronicke serepeticky, jako je ABS, ESP, ty elektricke tlumice, a byl by jen samosvor, ocelove pruziny a maximalne odlehcene. TO by pak bylo o necem jinem.
Též mě překvapilo, že 1400 kg označili za lehké. Na svojí velikost je to mamut. Pod tuhle hmotnost se vejdou i některá menší SUV.
no a ktere auto s timhle vykonem, prestizi a servisnim zazemim (takze mi nezminujte lotus) vazi mene? treba zetko je aspon o 100-200 kg tezsi…
Lotus má zazemí dobrý , ale ne v ČR a i tady maj servis oba zapadní sousedi …. Ale Caterham by bylo taky dobré zmínit 🙂
Podívejte se na staré video a na toto nové. Staré je uděláno lépe, podle mě. Toto není ještě to pravé gusto.
Postradam koncovou cenu vozu,jak uz tady nekdo zminil uvedena castka je vazne jen startovni a s priplatky se snadno prehoupne pres 2 mega. Takove GT-R nebude daleko,jenze to je trochu jina trida. Osobne si ze zvuku motoru na zadek nesednu,takova M3 nebo TT-RS se mi libi vice ale to je ciste subjektivni nazor. Stejne tak ovladani prevodovky,za sebe mohu rici ze system Ferrari nebo BMW M tedy jednim padlem nahoru a druhym padlem dolu se mi jevi jako nejlepsi. Stejne tak pobyh radici paky,totozny maji i sportovni vozy viz. WRC a jine.
je 2.265.265 Kč se všemi a nutno říci, že některými zbytečnými, příplatky.
Mam jen dotaz – tusi nekdo, zda se do Caymana daji naskladat golfove hole? Myslim to vazne. Uvazuji o weekend kare, ale proste todle je MUST. V tydnu tim jezdit nemuzu a co vikend chodim hrat golf. Takze funny car pro me musi splnovat podminku, ze preveze hole. Ale ne na miste spolujezdce…
Mate nekdo zkusenost?
Sice ma fakticky dva kufry ale obavam se ze bag s holema tam nenacpes.
Hodne jsem googloval a nasel jsem stejne tema v nekolika diskuzich. Nekdo tam tvrdi, ze tam bag s holema dostane, ale dreva (nejdelsi hole) musi vyndat a poskladat nejak jinak. Nekteri pak tvrdili, ze je tam nedaji vubec. Skoda. Nepopiram, ze to auto je uzasne, ale kdyz nekdo hraje golf, je to potom fakt jak nemoc. A kam se v poho nevejde bag s holema, to si clovek nekoupi. Tak jsem zvedav na 370Z. Do 350Z sli dat dokonce dva bagy, pokud se nepletu.
vejdou, resil jsem stejny problem a bag donesl k dealerovi, driver, destnik a dreva vyndat a dat je jako prvni dozadu – je tam dutina mezi podbehy a zadkem, pak bag s trochou sikovnosti tip top, nesmis mit ale turovej profibag. mam stredniod callawaye a pak tam nastorc mezi podbehama sedi jak prdel na nocniku, slozeny vozik bag boy se vejde dopredu. mzslim ze hadry a golfovy veci pro jednu osobu a vikend se tam daji dat v poho. zkousel jsem pred cca 14 dny na proseku u porsche
…nechal bych si to předvédst u dealera…
ať se ukáže..:-))
Pouhých 1400 😀 to je vtip nebo si dělate prdel ? 😀
I Lotus Esprit važil míň 😀 a to bylo Esprit!
pise se rok 2009, pokud jste si nevsimli, tak je to krome lotusů a neseriovych okruhovych specialu jedno z nejlehcich sportovnich aut, tak nechapu, co tu s tim porad nekdo mate
Zajímalo by mě přímé srovnání Porsche Cayman S vs. Audi TT RS, protože Audi, rovněž i Nissan se svým novým Zetkem, se rozhodlo konkurovat Caymanovi. Obě autíčka (Porsche a Audi) se mi líbí, jen člověk pořádně neví, pro jaké se rozhodnout. Je jasné, že zkušební jízda více napoví, ale rád bych si přečetl o tom i nějakou detailnější recenzi. Neplánujete do budoucnosti něco takového? Díky.
Porsche Cayman S – jaký druh benzínu se tankuje? Natural 95 nebo 98 ? jsou pro všechny benzínové motorizace stejný druh oktanového čísla motorů posche? Nebo výkonější motory potřebují větší oktanové číslo?