autoweb.cz > Porsche > Porsche Cayman > Porsche Cayman GT4 má závažný problém. Za jízdy se mu utrhl tlumič. A ne poprvé!
Porsche Cayman GT4 má závažný problém. Za jízdy se mu utrhl tlumič. A ne poprvé!
Když Porsche na ženevském autosalonu roku 2013 představilo novou verzi okruhově zaměřené 911 GT3 na bázi generace 991, zklamalo řadu potenciálních zákazníků nemožností objednání manuální převodovky. Porsche se záměrně vykašlalo na řidičský zážitek a vydalo se směrem rychlejších časů na závodních tratích, k nimž pomohla dvouspojková převodovka PDK.
Stuttgartská automobilka si však byla vědomá své chyby a v rámci modernizace 911 v roce 2017 vrátila manuál do nabídky GT3. Mnoho z potenciálních zákazníků si ale již koupilo dost možná zajímavější model, jímž se v roce 2015 stal Cayman GT4.
Cayman GT4 byl totiž vším, po čem milovníci rychlého okruhového ježdění toužili. Nekompromisně zaměřené sportovní kupé totiž bylo poháněné výkonným 3,8 litrovým šestiválcem o výkonu 385 z Carrery S a hlavně, jedinou možností převodovky byl šestistupňový manuál!
I z toho důvodu může být Cayman GT4 zajímavá koupě i jako ojetina, což ale může přinášet nevšední problémy. O tom se přesvědčil i Peter z Velké Británie, který si okruhově zacílený Cayman pořídil. Po několika problémech s převodovkou a spojkou se totiž objevil další, jež je až nečekaně obrovský.
Domeček pravého předního tlumiče se totiž vlivy velkého namáhání a tvrdého odpružení doslova vytrhl z karoserie. Podle informací přímo od Porsche se však nejedná o první případ takto kritické závady, která ze špičkového sporťáku udělala hromádku šrotu. Jak se k nezvyklému problému postavilo samotné britské zastoupení Porsche, můžete vidět v přiložených videích.