Porsche Cayman GT4 Clubsport (2016): dieta a dvouspojková převodovka pro GT4 na okruhy

Dosud nejlepší a nejrychlejší Cayman s motorem z 911 vyrazí také na okruhy, Porsche představilo v Los Angeles jeho závodní provedení s přídomkem GT4 Clubsport.

Německá sportovní značka Porsche, respektive její oddělení motorsportu zařazuje do své nabídky nové sportovní náčiní – pro zájemce o okruhové závodění připravila model Cayman GT4 ve verzi Clubsport, který bude prodávat za nejméně 110 tisíc eur, v přepočtu asi 3 miliony korun. Bez daně.

Soutěžní speciál vychází z nejvýkonnější varianty typové řady Cayman, přičemž vůz zůstává u sériové pohonné jednotky. Tou je plochý atmosférický šestiválec o objemu 3,8 litru z Porsche 911 Carrera před faceliftem, který produkuje 385 koní při 7400 otáčkách za minutu a maximálních 420 newtonmetrů dostupných od 4750 do 6000 ot.

Zatímco sériové auto využívá šestistupňový manuál, řidiči sedlající Clubsport budou spoléhat na šestistupňový dvouspojkový automat doplněný pádlovým řazením pod volantem a mechanický samosvorný diferenciál, tímto však změny ani zdaleka nekončí.

GT4 CS má značně přepracovaný také podvozek. Kupříkladu přední náprava pochází ze závodní 911 GT3 Cup a ze stejného vozu jsou také některá příčná ramena zadního zavěšení. Místo původního brzdového systému jsou zde ocelové kotouče o průměru 380 milimetrů na obou nápravách, kombinované ze šesti (vpředu) a čtyřpístkovými třmeny (vzadu).

Z dalších úprav stojí za zmínku dvanáctistupňově nastavitelné ABS a upravený stabilizační program ESP vyhovující lepivějším hladkým pneumatikám Michelin, které obepínají kovaná osmnáctipalcová kola. Základní provedení Caymanu GT4 CS bude osazené 90litrovou nádrží, na přání však bude možné nechat si do vozu instalovat bezpečnostní nádrže o objemu 70 nebo rovných 100 litrů.

Ve výbavě novinky se objevují také šestibodové bezpečnostní pásy, závodní skořepina, integrovaná bezpečnostní klec a všechny zbytečnosti typu izolace či čalounění muselo z auta ven. Také díky tomu se hmotnost oproti produkční GT4 podařilo snížit z 1340 kg (bez euro-balastu) na 1300 kilogramů.

19.11.2015 7:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist