Porsche Cayenne Platinum Edition (2014): více luxusu pouze pro základní motorizace

Němci se snaží upozornit na levnější modely Cayenne speciální edicí, aby se na ně náhodou nezapomnělo vedle cenově podobných špičkových verzí nového Macanu.

Pokud Porsche nemá důvod na něco si stěžovat, pak jsou to nepochybně prodeje SUV Cayenne. Čísla za letošní rok k dispozici ještě nemáme, v tom loňském však automobilka doručila zákazníků téměř 75 tisíc aut a to je cirka o deset tisíc kusů více než všech ostatních modelů dohromady. O další růst v segmentu SUV se nepochybně postará nový Macan, úkolem Porsche však je, aby se tak nedělo na úkor Cayenne.

Částečné kanibalizaci uvnitř značky se zcela vyhnout v tomto případě asi nedá, přeci jen Macan není o tolik menší (rozdíl v rozvoru náprav činí „jen“ 88 mm) a navíc se nejvýkonnější motorizace menšího vozu budou zákonitě prolínat s těmi nejslabšími většího modelu. Tohle a vyšší věk je pro Cayenne pochopitelně handicapem, pokud vám zrovna nejde o centimetry v kabině, což si v Porsche moc dobře uvědomují, a proto se nově snaží základní motorizace zavedeného vozu poněkud zatraktivnit.

Upgrade přichází ve formě zvláštního modelu Cayenne Platinum Edition pojmenovaného po stříbrném metalickém odstínu laku Platinum Silver použitém při barvení mřížek v předním nárazníku, lemování bočních oken a částečně také zadního spoileru na horní hraně víka zavazadlového prostoru. Samotná nabídka barev karoserie obsahuje bílou a černou a pak ještě metalízy Meteor Grey, Basalt Black, Mahogany a Carrara White. Součástí výbavy jsou též devatenáctipalcová kola Cayenne Design II.

Uvedené se vztahuje pouze na zážehový atmosférický šestiválec o objemu 3,6 litru s výkonem 300 koní a točivým momentem 400 newtonmetrů, respektive diesel 3.0 V6245 koňmi a 550 Nm, které bude Porsche na domácím trhu prodávat od 66 379 Eur za benzín a 67 212 Eur za naftovou variantu.

Za tyto částky zákazníci kromě výše zmíněného dostanou bi-xenony, parkovací senzory vpředu i vzadu, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, částečně kůží potažená sedadla (které bude možné za příplatek rozšířit na plné kožené čalounění), koberečky s logem Porsche, dveřní lišty s nápisy Platinum Edition, dražší volant SportDesign s pádly řazení pro osmistupňový automat či sedmipalcový dotykový displej a audio s jedenácti reproduktory o celkovém výkonu 235 wattů.

Auta budou v prodeji od ledna 2014 a k mání budou pouze omezenou dobu, Porsche však jaksi nespecifikuje, dokdy přesně.

2.12.2013 2:31| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist