Porsche Cayenne Gemballa V6 Turbo

Zdá se vám 4,5 litrový osmiválec v Porsche Cayenne zbytečně velký? Pořiďte si turbokit od Gembally pro šestiválcovou verzi tohoto SUV.

Základní motor 3,2 litru V6 v Porsche Cayenne se může zdát vzhledem ke sportovní pověsti značky a hmotnosti auta trochu poddimenzovaný. Kromě něj mají zájemci o rychlejší svezení možnost zvolit ještě verzi S s osmiválcem 4,5 litru (340 koní) nebo špičkové Turbo s přeplňovaným motorem (450 koní).

Známá německá firma Gemballa z Leonbergu přichází se zajímavou přestavbou, která umožňuje udělat sportovce i z relativně skromného motoru a vyhovět těm, kteří nevyžadují osmiválec za každou cenu. Klíčovým prvkem kitu pro Cayenne Gemballu V6 Turbo je samozřejmě turbodmychadlo s mezichladičem. Úpravy však zahrnují také zcela nový výfukový systém, perfektně sladěný s upraveným motorem, změny v řídicí elektronice a nové sání.

Výkon nadopované Cayenne Gembally V6 Turbo vyletěl z původních 242 koní na rozumných 365 k, čímž překonává i atmosférický osmiválec. Točivý moment po zástavbě turba vrcholí hodnotou 480 Nm, které nabízí v rozsahu 2600 až 5000 otáček (verze S má 420 Nm). Nejvyšší rychlost Gembally V6 Turbo vzroste z 217 km/h na 239 km/h.

Jan Cacek

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcepřeplňovaný vidlicový šestiválec, 3189 cm3
Zdvihový objem (cm3)3189
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)365 koní
Točivý moment (Nm)480 Nm mezi 2600 až 5000 ot/min
Nejvyšší rychlost (km/h)239
Rozměry a hmotnosti
Zavazadlový prostor (l)0.1
26.7.2005 5:32

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist