Porsche Cayenne (2014): facelift ve znamení downsizingu

Řekněte sbohem vidlicovému osmiválci a přivítejte nový, dvakrát přeplňovaný šestiválec s výkonem 420 koní, který bude pohánět omlazený Cayenne S.
porsche-cayenne-2014-facelift-ve-znameni-downsizingu-1100x618.jpgCelá galerie 13 Zdroj: archiv redakce

Facelift nejprodávanějšího modelu německé automobilky je tady. Řeč je pochopitelně o Porsche Cayenne, které se s přepracovanou maskou více přibližuje aktuální modelové řadě v čele se supersportem 918 Spyder. To se týká zejména provedení předních světlometů, přepracována byla ale kromě jiného i maska chladiče nebo zadní světla.

Máme však za to, že s omlazením automobilka přišla hlavně kvůli nové pohonné jednotce pro Cayenne S. Tou je vidlicový 3,6litrový šestiválec dopovaný dvěma turbodmychadly a vyvinutý přímo v Porsche. Oproti předchozímu osmiválci produkuje o 20 koní a 50 Nm točivého momentu více, takže na kola proudí 420 koní v 6000 otáčkách, maximální točivý moment 550 Nm je dostupný v rozsahu od 1350 do 4500 otáček.


K dosažení stokilometrové rychlosti tak Cayenne S potřebuje jen 5,5 sekundy, společně s paketem Sport Chrono mu stačí ještě o desetinu méně. Je tedy rychlejší než předchůdce, což (byť o jediný kilometr v hodině) platí i pro maximální rychlost 259 km/h.

Plug-in hybridní verze s označením Cayenne S E-Hybrid se spoléhá na třílitrový šestiválec s kompresorem o výkonu 333 koní, kterému při práci pomáhá elektromotor s výkonem 70 kW (95 k). Když spojí své síly, směřuje na kola až 416 koní v 5500 otáčkách, zatímco 590 Nm přichází v rozsahu od 1250 do 4000 otáček.

Zrychlení na stovku zabere 5,9 sekundy, maximální rychlost činí 243 km/h. Pokud jde o samotný elektromotor, ten dokáže auto samostatně rozhýbat až na 124 km/h a jeho akumulátory o kapacitě 10,9 kWh by měly stačit k ujetí přibližně 18 – 36 kilometrů čistě na elektřinu.

Porsche prý dále upravilo podvozek pro lepší komfort na palubě, o konkrétních změnách se však nezmiňuje. Do interiéru se nastěhoval nový multifunkční volant s pádly řazení, jinak ale vnitřek auta podle všeho zůstává stejný jako v minulosti. 

Do prodeje se omlazený Cayenne dostane 1. listopadu, ceny se od těch dosavadních nejspíš příliš lišit nebudou.

24.7.2014 9:30| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist