Porsche Cayenne (2014): facelift ve znamení downsizingu

Řekněte sbohem vidlicovému osmiválci a přivítejte nový, dvakrát přeplňovaný šestiválec s výkonem 420 koní, který bude pohánět omlazený Cayenne S.

Facelift nejprodávanějšího modelu německé automobilky je tady. Řeč je pochopitelně o Porsche Cayenne, které se s přepracovanou maskou více přibližuje aktuální modelové řadě v čele se supersportem 918 Spyder. To se týká zejména provedení předních světlometů, přepracována byla ale kromě jiného i maska chladiče nebo zadní světla.

Máme však za to, že s omlazením automobilka přišla hlavně kvůli nové pohonné jednotce pro Cayenne S. Tou je vidlicový 3,6litrový šestiválec dopovaný dvěma turbodmychadly a vyvinutý přímo v Porsche. Oproti předchozímu osmiválci produkuje o 20 koní a 50 Nm točivého momentu více, takže na kola proudí 420 koní v 6000 otáčkách, maximální točivý moment 550 Nm je dostupný v rozsahu od 1350 do 4500 otáček.


K dosažení stokilometrové rychlosti tak Cayenne S potřebuje jen 5,5 sekundy, společně s paketem Sport Chrono mu stačí ještě o desetinu méně. Je tedy rychlejší než předchůdce, což (byť o jediný kilometr v hodině) platí i pro maximální rychlost 259 km/h.

Plug-in hybridní verze s označením Cayenne S E-Hybrid se spoléhá na třílitrový šestiválec s kompresorem o výkonu 333 koní, kterému při práci pomáhá elektromotor s výkonem 70 kW (95 k). Když spojí své síly, směřuje na kola až 416 koní v 5500 otáčkách, zatímco 590 Nm přichází v rozsahu od 1250 do 4000 otáček.

Zrychlení na stovku zabere 5,9 sekundy, maximální rychlost činí 243 km/h. Pokud jde o samotný elektromotor, ten dokáže auto samostatně rozhýbat až na 124 km/h a jeho akumulátory o kapacitě 10,9 kWh by měly stačit k ujetí přibližně 18 – 36 kilometrů čistě na elektřinu.

Porsche prý dále upravilo podvozek pro lepší komfort na palubě, o konkrétních změnách se však nezmiňuje. Do interiéru se nastěhoval nový multifunkční volant s pádly řazení, jinak ale vnitřek auta podle všeho zůstává stejný jako v minulosti. 

Do prodeje se omlazený Cayenne dostane 1. listopadu, ceny se od těch dosavadních nejspíš příliš lišit nebudou.

24.7.2014 9:30| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist