Porsche Boxster S na Targa Florio

Porsche tvrdí, že jejich poslední Boxster S je nejdokonalejší roadster. Jeli jsme to ověřit na legendární sicilskou silnici.
  • Dynamika 10

  • Chování na silnici 10

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 10

  • Celkové hodnocení 10

Porsche je nejúspěšnějším výrobcem v historii sicilského závodu Targa Florio, který získal 11 vítězství v letech 1956 až 1973. Legendární závodníci jako Vic Elford či Brian Redman byli schopni urazit 70 kilometrů dlouhý horský okruh průměrnými rychlostmi přes 120 km/h.

Existuje tedy lepší místo než trasa legendárního závodu, kde by se dalo zjistit, jestli moderní Porsche stále nabízí syrové řidičské zážitky?

Nový Boxster sdílí mnoho svých uprav s faceliftovaným Porsche Cayman, se kterým jsme se svezli nedávno. To znamená, že nové auto dostalo širší přední blatníky a nová, Carrerou GT inspirovaná, světla, díky kterým vypadá zepředu drsněji. Zadní světla z LED, která jsou výraznější, než by se mohlo zdát, zadek auta od toho minulého značně odlišily.

Ale jak jistě od Porsche očekáváte, je to právě důkladně přepracovaný plochý šestiválec 3,4 l s přímým vstřikováním a výkonem 310 koní, který přináší největší změnu. Je o 15 koní silnější než starý Boxster S, přitom je také o více než litr na 100 km úspornější.

Jedním z důvodů lepší spotřeby nového auta je vynikající převodovka PDK. Stojí pořádný balík peněz navíc, ale chápu, proč Prosche očekává, že okolo 65 % zákazníků zaškrtne právě takto označené políčko na seznamu příplatkové výbavy.

V normální režimu se PDK svými sedmi rychlostmi prodírá tak rychle, jak to jen jde, aby udržela motor v co nejnižších otáčkách, čímž na dálnici šetří benzín a zvyšuje schopnosti Boxsteru coby pohodlného přibližovadla.

Ale přestože je na dálnicích Boxster komfortní, tichý a povolný, jeho uspokojivě těžké a překvapivě přesné řízení odkazuje na výkonnostní potenciál písmena S. A když jsem konečně dosáhl staré silnice Targa Florio, Boxster se změní z pozérského popojíždědla na výjimečné auto pro řidiče jen stiskem několika málo knoflíků.

S převodovkou PDK v „manuálním“ režimu a systémem PASM nastaveným na Sport Plus (pro maximální tvrdost tlumičů a rychlost řazení převodovky), si vás Boxster naprosto podmaní. Řízení se chová jako živý organizmus, který vás přesně informuje o tom, kolik přilnavosti zbývá předním pneumatikám, brzdy mají rovněž velmi čitelný chod a odezvu a ochotně se vytáčející motor vydává až nemravně návykový jekot, který se odráží od okolních skal.

Ale nejlepší na tom je, že ačkoli moje řidičské schopnosti nejsou nijak dokonalé, Boxster ve mě vyvolává důvěru tím, jak sedím nízko a blízko těžišti auta. Cítím, jak dokonale vyvážený Boxster je a jak odpovídá na moje nejjemnější povely. Věřte mi, je to úžasné auto.

A v momentě, kdy jste dokončili své 70 km dlouhé kolo závodu Targa Florio a odolali pokušení vyrazit na další a další, Boxster dokáže stejně dobře zdolat dálnici a projet skrz město s oběma kufry plnými zavazadel.

Dobrá, Porsche Cayman možná bude lepším nástrojem pro řidiče, ale s přidanou možností otevřít střechu a nechat dovnitř vniknout sluníčko může být Boxster S nejvšestrannějším autem, které Porsche dnes vyrábí. Ale jen za předpokladu, že si můžete dovolit zaškrtnout položky PDK, Sport Chrono Paket a samosvorný diferenciál.

Tom Phillips, iMOTOR

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyPorsche Boxster S PDK
0-100 km/h (s)5,2
Motor
Konstrukceplochý šestiválec (boxer)
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněníatmosférické
Uloženíuprostřed podél
Zdvihový objem (cm3)3436
Kompresní poměr12,5:1
Vrtání x zdvih (mm)97 x 77,5
Převodovkasedmistupňová dvouspojková PDK
Poháněná kolazadní
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)228 kW / 310 koní při 7200 ot./min.
Točivý moment (Nm)360 Nm při 4750 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)228,8
Nejvyšší rychlost (km/h)272 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)13,9 / 6,5 / 9,2 l/100 km
Objem nádrže (l)65
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4342
Šířka (mm)1801
Výška (mm)1294
Rozvor náprav (mm)2415
Provozní hmotnost (kg)1355
Celková hmotnost (kg)1645
Zavazadlový prostor (l)260
Ceny
Základní cena modeluod 1 711 000 Kč
20.2.2009 8:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist