Porsche 997 TechArt

Jeden z hlavních úpravců Porsche představuje agresivnější vizi pro novou 911, včetně 20“ kol, nižšího podvozku, otevřeného výfuku a 380 mm kotoučů.

O německé firmě TechArt bylo v minulosti nejvíce slyšet hlavně díky úpravám 911 Turbo, ale když je u přeplňovaných motorů tak lehké otočit kohoutkem ve správném směru a dostat se třeba nad 500 koní, není se čemu divit. Na nové Turbo chystané na příští rok se u jednoho z nejznámějších úpravců Porsche také jistě dostane, ale už teď firma jako první představila svou verzi nastupující generace 997.

Aerodynamický kit si mohou zákazníci koupit jak na klasickou Carreru, tak i na výkonnější Carreru S. Z předního pohledu je verze TechArt v porovnání se sériovým vzhledem o dost agresivnější a výraznější spoiler také snižuje vztlak ve vyšších rychlostech. O to se všeobecně snaží všechny tuningové firmy a jestli se divíte, proč už nejsou podobným způsobem auta upravená přímo z výroby, jednoduché vysvětlení zní, že pro široký záběr celého trhu nepovažují automobilky designové výstřelky za vhodné a pragmaticky zůstávají u jemnějších výrazových prostředků.

Stejně přínosný účinek má mít i malý přídavný spoiler u odtokové hrany střechy a hlavně spodní difuzor na sníženém zadním nárazníku.

Největší dopad na odlišnost celkových tvarů úpravy TechArtu mají z bočního pohledu zvětšené prahy s nepřehlédnutelnou hranou, vedoucí zrak směrem k oblé zádi.

Nový vzhled vynikne v případě celkové úpravy ještě víc, pokud si objednáte snížení podvozku, které TechArt již také nabízí. Systém společně vyvinutý s firmou Bilstein umožňuje řidičovi snížit světlou výšku na přední i zadní nápravě až o 35 mm a také seřizovat tvrdost tlumičů podle toho, jestli je zaměřený více na silniční ježdění nebo na okruhy.

Pro oba případy nabízí TechArt i přiměřeně velká kola v podobě pětipaprskových odlehčených ráfků vlastního designu s průměrem od 18 do 20 palců. Pro ně doporučuje pneumatiky ContiSportContact 2 Vmax s rozměry 235/30 vpředu a 305/25 vzadu. V nabídce jsou i rozpěrné tyče a hlavně zesílený brzdný systém s osmipístkovými třmeny a kotouči o průměru 365 a 380 mm (to je patnáct palců).

Různé druhy úprav nové řady ležatých šestiválců 3,6 a 3,8 litru jsou u TechArtu zatím ve fázi příprav, ale už dnes nabízí výměnné výfuky a sání. Nejvyšší provedení má optimalizované výfukové svody, propustnější katalyzátory a otevřenější výfuk se dvěma koncovkami po obou stranách.

V interiéru je možné nahradit řadu položek za sportovnější či blýskavější provedení, od volantu až po hliníkové pedály, opěrky na nohy a řadicí páku.

redakce autoweb.cz

24.11.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist