Porsche 911 Turbo je tady!

V Ženevě uvidíme nejvýkonnější sériovou devětsetjedenáctku všech dob, která proti předchůdci posílila o 60 koníků.

Porsche rozšíří svou nabídku o vlajkovou loď legendární řady 911. Světová premiéra  nového Porsche 911 Turbo je naplánována na 28. února do Ženevy. Novinku pohání přeplňovaný boxer, který dává z objemu 3,6 litru 480 koní při 6000 otáčkách, což znamená ve srovnání s předchůdcem (typ 996) nárůst o 60 koní. Točivý moment se zvýšil z 560 na 620 Nm, přičemž maximum je k dispozici v rozsahu 1950 až 5000 otáček.

911 Turbo s šestistupňovou manuální převodovkou zrychluje z klidu na stovku za 3,9 sekundy a 200 km/h pokoří za 12,8 s. Pružné zrychlení 80-120 km/h na pětku trvá pouze 3,8 s. Kombinovaná spotřeba činí 12,8 l/100 km.

Ještě lepšími dynamickými parametry se může pochlubit Turbo s automatickou převodovkou Tiptronic S, které zrychluje na 100 km/h za 3,7 sekundy a na 200 km/h za 12,2 s. Pružné zrychlení 80-120 km/h na pětku zvládne za 3,5 sekundy. Jen ve spotřebě je se 13,6 l/100 km mírně horší. 997 Turbo dosahuje nejvyšší rychlosti 310 km/h (s oběma převodovkami).

Volitelný paket Sport Chrono Package Turbo řidiči umožňuje stiskem tlačítka u řadicí páky krátkodobě zvýšit plnicí tlak turba o 0,2 baru po dobu 10 sekund, takže točivý moment vzroste z 620 na 680 Nm. Tato vymoženost zkrátí v kombinaci s manuální převodovkou zrychlení z 80 na 120 km/h o 0,3 s. Poprvé u benzínového motoru se objevuje technologie variabilní geometrie turbodmychadla, zlepšující pružnost v nízkých otáčkách.

O přenos extrémního výkonu na silnici se stará elektronicky řízený systém pohonu všech kol Porsche Traction Management (PTM). Porsche má skvělou pověst, pokud jde o brzdy. 997 Turbo má standardně kotouče průměru 350 mm osazené šesti pístky na přední nápravě a čtyřmi vzadu. Za příplatek jsou k mání keramické brzdy PCCB, které uspoří 17 kg hmotnosti. V tomto případě mají přední koutouče průměr 380 mm.

V charakteristické přídi najdeme bixenonová světla, mlhovky a nová směrová světla s technologií LED. Otvory za dveřmi zajišťují přísun vzduchu pro mezichladiče ukryté v působivé zádi, která je o 22 mm širší než předchozí model.

U německých prodejců se 911 Turbo objeví v červnu letošního roku za 134 tisíc eur (přibližně 3,8 mil. Kč).

Další světovou premiérou na ženevském stánku Porsche bude 911 GT3.

Jan Cacek

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyPorsche 911 Turbo je tady!
0-100 km/h (s)3,7
Motor
Konstrukcepřepňovaný plochý šestiválec, 3,6 litru
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)480 k
Točivý moment (Nm)620 Nm
Nejvyšší rychlost (km/h)310
Rozměry a hmotnosti
Zavazadlový prostor (l)0.1
Ceny
Základní cena modelu134 tisíc eur
13.2.2006 2:57

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist