Porsche 911 Turbo je tady!

V Ženevě uvidíme nejvýkonnější sériovou devětsetjedenáctku všech dob, která proti předchůdci posílila o 60 koníků.

Porsche rozšíří svou nabídku o vlajkovou loď legendární řady 911. Světová premiéra  nového Porsche 911 Turbo je naplánována na 28. února do Ženevy. Novinku pohání přeplňovaný boxer, který dává z objemu 3,6 litru 480 koní při 6000 otáčkách, což znamená ve srovnání s předchůdcem (typ 996) nárůst o 60 koní. Točivý moment se zvýšil z 560 na 620 Nm, přičemž maximum je k dispozici v rozsahu 1950 až 5000 otáček.

911 Turbo s šestistupňovou manuální převodovkou zrychluje z klidu na stovku za 3,9 sekundy a 200 km/h pokoří za 12,8 s. Pružné zrychlení 80-120 km/h na pětku trvá pouze 3,8 s. Kombinovaná spotřeba činí 12,8 l/100 km.

Ještě lepšími dynamickými parametry se může pochlubit Turbo s automatickou převodovkou Tiptronic S, které zrychluje na 100 km/h za 3,7 sekundy a na 200 km/h za 12,2 s. Pružné zrychlení 80-120 km/h na pětku zvládne za 3,5 sekundy. Jen ve spotřebě je se 13,6 l/100 km mírně horší. 997 Turbo dosahuje nejvyšší rychlosti 310 km/h (s oběma převodovkami).

Volitelný paket Sport Chrono Package Turbo řidiči umožňuje stiskem tlačítka u řadicí páky krátkodobě zvýšit plnicí tlak turba o 0,2 baru po dobu 10 sekund, takže točivý moment vzroste z 620 na 680 Nm. Tato vymoženost zkrátí v kombinaci s manuální převodovkou zrychlení z 80 na 120 km/h o 0,3 s. Poprvé u benzínového motoru se objevuje technologie variabilní geometrie turbodmychadla, zlepšující pružnost v nízkých otáčkách.

O přenos extrémního výkonu na silnici se stará elektronicky řízený systém pohonu všech kol Porsche Traction Management (PTM). Porsche má skvělou pověst, pokud jde o brzdy. 997 Turbo má standardně kotouče průměru 350 mm osazené šesti pístky na přední nápravě a čtyřmi vzadu. Za příplatek jsou k mání keramické brzdy PCCB, které uspoří 17 kg hmotnosti. V tomto případě mají přední koutouče průměr 380 mm.

V charakteristické přídi najdeme bixenonová světla, mlhovky a nová směrová světla s technologií LED. Otvory za dveřmi zajišťují přísun vzduchu pro mezichladiče ukryté v působivé zádi, která je o 22 mm širší než předchozí model.

U německých prodejců se 911 Turbo objeví v červnu letošního roku za 134 tisíc eur (přibližně 3,8 mil. Kč).

Další světovou premiérou na ženevském stánku Porsche bude 911 GT3.

Jan Cacek

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyPorsche 911 Turbo je tady!
0-100 km/h (s)3,7
Motor
Konstrukcepřepňovaný plochý šestiválec, 3,6 litru
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)480 k
Točivý moment (Nm)620 Nm
Nejvyšší rychlost (km/h)310
Rozměry a hmotnosti
Zavazadlový prostor (l)0.1
Ceny
Základní cena modelu134 tisíc eur
13.2.2006 2:57

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist