Porsche 911 Turbo Cabrio a Turbo S Cabrio: 520 a 560 koní i bez střechy

V nejvyšší specifikaci můžete bez střechy zkusit stovku za 3,2 s, nové Turbo Cabrio si však Porsche nechalo i patřičně ocenit. Model S bude stát přes 200 tisíc Eur.

Aktuální generace devětsetjedenáctky s typovým označením 991 je na trhu necelé dva roky a za tu dobu se počet samostatně vedených modelů rozrostl na čtrnáct. Nejnovějšími přírůstky jsou Porsche Turbo CabrioletTurbo S Cabriolet odhalené pouze den po oficiálním ukončení frankfurtského autosalonu.

Jak signalizuje označení, dvojice nových aut je odvozena od letos v květnu přestavených strojů Turbo a Turbo S a je tedy zřejmé, že po technické stránce nepřináší téměř nic, co bychom neznali už z dříve uvedených verzí kupé, respektive starších kabrioletů 991 s jinak naladěnými pohonnými jednotkami.

Motory v nejrychlejších otevřených Porsche jsou v zásadě identické, akorát pokaždé naladěné trochu jinak. Výchozí Turbo Cabrio má za zadní nápravou plochý šestiválec o objemu 3,8 litru, přímé vstřikování, dvě turbodmychadla a nejvyšší výkon 520 koní při 6000 až 6500 otáčkách za minutu, zatímco maximum točivého momentu 660 newtonmetrů zůstává konstantní v rozmezí od 1950 do 5000 ot./min. Pokud elektronika zaregistruje potřebu řidiče využít plnou sílu agregátu, dokáže vůz krátkodobě navýšit točivý moment až na 710 Nm od 2100 do 4250 otáček.

Motor v Turbo S Cabrio vyprodukuje až 560 koní v rozsahu 6500 až 6750 ot./min. a 700 newtonmetrů při 2100 až 4250 ot., které lze při aktivaci funkce overboost „přifouknout“ až na 750 newtonmetrů od 2200 do 4000 otáček za minutu.

Ačkoli je to v případě poněkud méně nekompromisních kabrioletů pochopitelnější rozhodnutí, příznivce manuálních převodovek přesto nepotěší, že ani v obou nejvýkonnějších kabrioletech nebude dostupná manuální převodovka ale pouze sedmistupňový dvouspojkový automat PDK.

Fotogalerie Porsche 911 Turbo (991)

Slabší model o hmotnosti 1665 kg akceleruje na 100 km/h za 3,5 sekundy, s tlačítkem Sport Plus se pak na stejnou rychlost dostane za 3,3 vteřiny. Dvojnásobnou hranici pokoří Turbo Cabriolet za 11,6, respektive 11,3 s a maximálka činí 315 km/h. Turbo S (1675 kg) si dá stovku za 3,2 sekundy, 200 km/h zdolá za 10,8 vteřiny, nejvyšší rychlost se však posunula jen o 3 km/h.

Obě otevřená Turba jsou kromě pohonu všech kol a dvouspojkových převodovek vybavená rovněž systémem aktivního natáčení kol zadní nápravy, zádí rozšířenou o 28 mm ve srovnání s modely Carrera 4 a svou plátěnou střechu sklopí během třinácti sekund do rychlosti až 50 km/h. Standardem je rovněž audiosystém Bose, který Porsche za příplatek vymění za hi-tech stereo Burmester.

Světová výstavní premiéra obou modelů proběhne na podzimním autosalonu v Los Angeles (20. listopadu), přičemž Porsche již zveřejnilo i ceny pro domácí klientelu. Turbo Cabriolet bude v Německu dostupné za 174 431 Eur (v přepočtu cirka 4,5 milionu Kč) a Turbo S Cabriolet za 207 989 Eur (5,4 milionu Kč). Částky pro ČR dostupné zatím nejsou, počítejte však s tím, že by měly být nezanedbatelně vyšší.

23.9.2013 6:29| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist