Porsche 911: klíčové údaje prozrazeny

Detailní specifikace faceliftované devětsetjedenáctky unikla s předstihem na web.

Na zahraničních diskuzních fórech se objevily dokumenty, které odhalují specifikaci faceliftovaného Porsche 911. Vypadají jako pravé a jedná se o zajímavé čtení.

Výroba inovované devětsetjedenáctky by měla být spuštěna už 6. června, přičemž uvedení na evropské trhy je naplánováno na 5. července. Modely s pohonem všech kol (vč. varianty Targa) mají následovat s odstupem několika týdnů. Jak je u Porsche obvyklé, prodej variant 911 GT3, GT3 RS, TurboGT2 bude pokračovat ještě šest až dvanáct měsíců po faceliftu základní řady.

Dokument, je-li pravý, potvrzuje dlouhotrvající dohady o nasazení přímého vstřikování benzínu. Porsche tento systém již používá v modelech Cayenne. Plochý šestiválec 3,6 l v základním Porsche Carrera posílí na 345 koní (+20 k) a 390 Nm (+20 Nm). Porsche Carrera S, respektive její motor 3,8 l, bude odevzdávat 385 koní (+30 k) a 420 Nm (+20 Nm). Vylepšené motory mají dosahovat těchto výkonů při současném snížení spotřeby (a tím i emisí CO2).

Konečně se dočkáme také dvouspojkové převodovky, o které se spekuluje nejméně od uvedení současné generace Porsche 911 na trh – a to bylo před čtyřmi lety. Pod ikonickou zkratkou PDK (Porsche Doppelkuplung) se skrývá převodovka se sedmi rychlostmi a řazením na volantu. Na palubní desce devětsetjedenáctek se standardní ruční převodovkou přibude alespoň indikátor řazení. Varianty C4, C4S a Targa dostanou v základu samosvorný diferenciál zadní nápravy (pro zadokolky nadále za příplatek).

Beze změn nezůstane ani funkční a komfortní výbava. Všechny verze 911 budou teď standardně osazeny bi-xenonovými světly. Odměnou za hlubší sáhnutí do kapsy získáte ještě denní světla z LED diod, odvětrávaná sedadla nebo nový navigační systém s dotykovým displejem.

Přítomnost ventilovaných sedadel v devětsetjedenáctce může leckomu zdvihnout obočí, ale nemáme strach. Nářky škarohlídů se ozývají s každým vylepšením stuttgartské ikony – a vždycky se nakonec ukáže, že Porsche 911 zůstává nejlepším sportovním autem pro opravdové ježdění. Není důvod myslet si, že přicházející model na tom bude jinak.

autoweb.cz

28.4.2008 7:49

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist