Porsche 911 GTS (2017): 3.0 biturbo také pro pojítko mezi Carrerou S a GT3

Atmosférický motor jde do kytek i v případě 911 GTS, která byla dosud považována za předstupeň k ostrým modelům GT3. Pod kapotou bude mít třílitr, manuál zůstane.
porsche-911-gts-2017-3-0-biturbo-take-pro-pojitko-mezi-991-a-atmosferickou-gt3-1100x618.jpgCelá galerie 10 Zdroj: archiv redakce

Nemůžeme říci, že by nové informace o chystaném modernizovaném provedení GTS nějak zvlášť překvapily. Už s ohledem na chybějící atmosférické pohonné jednotky ve výchozí 911 Carrera či v modelech 718 Boxster bylo téměř jisté, že se jedná o nevyhnutnou změnu, přesto nás tohle rozhodnutí Porsche vůbec netěší.

911 GTS měla šanci zůstat „malou“ GT3, kdyby si ponechala třeba dále vyladěnou atmosférickou 3.8, emisní limity oxidu uhličitého a zejména pak pokuty za jejich překročení však byly nekompromisní. Oficiální to zatím není, nicméně z dokumentu, ve kterém Porsche žádá kalifornskou agenturu EPA a její oddělení Air Resources Board o certifikaci nových modelů pro rok 2017 je zřejmé, že i GTS dostane nový přeplňovaný třílitr.

Přitom současná generace Porsche 911 Carrera GTS (991) s 3,8litrovým plochým atmosférickým šestiválcem o výkonu 430 koňských sil byla představena teprve ke konci roku 2014 a na trhu není tudíž k mání déle než rok a půl. Je to ten samý případ jako 911 Targa modelového roku 2015, která si podržela identickou „atmosféru“ pouze tři čtvrtě roku, než byla nahrazena novou pohonnou jednotkou s dvojicí turbodmychadel.

Co je na celé věci alespoň trochu pozitivní, je fakt, že všechny připravované verze Carrera GTS, Carrera 4 GTS, Carrera GTS Cabriolet i Targa 4 GTS si kromě sedmistupňového dvouspojkového automatu ponechávají i sedmistupňový manuál a navíc lze předpokládat, že Porsche mírně navýší jejich výkony někam k hranici 450 koní, jelikož základní Carrera S poskočila na 420 koňských sil.

14.4.2016 12:40| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist