Porsche 911 GT3 RS možná dostane přeplňování, důvodem má být kausa hořících GT3

Případy "vznětlivých" Porsche 911 GT3 zřejmě nezůstanou bez odezvy, automobilka údajně zvažuje nasazení turbomotoru pro špičkovou verzi GT3 RS.

Předpokládáme, že Porsche zřejmě nikdy veřejně nevyčíslí jistě nemalé ztráty způsobené špatným uchycením ojnic v atmosférickém šestiválci modelu GT3, které prorazily motor a následný únik oleje přivodil vznícení, nicméně dopad na nejostřejší verze devětsetjedenáctky by mohl být dramatický.

Podle britského týdeníku Autocar právě v souvislosti s uvedenou kauzou a výměnou všech postižených motorů o objemu 3,8 litru a výkonu 475 koní Porsche zvažuje, že do příští vlajkové lodi řady GT3 – v provedení RS – namontuje místo očekávaného atmosférického agregátu přeplňovanou pohonnou jednotkou.

Jestli to bude ještě ta pravá GT3 RS, se v takovém případě jistě stane předmětem diskusí, stejně jako se za kontroverzní považuje použití výlučně dvouspojkového automatu v modelu GT3, každopádně kombinace turbodmychadel a písmen RS tady v podobě Porsche 911 GT2 RS již byla.

Co na to řekne skalní jádro fanoušků, asi nemá v tuto chvíli cenu rozebírat, jejich názor je snad předem jasný, cesta k pohodlnějšímu dosažení vyšších výkonů a spolehlivosti by to ale být mohla, a proto docela věříme tomu, že inženýři toto řešení zvažují.

Z neoficiálního informačního kanálu Porsche pochází rovněž zpráva o tom, že aktuální Cayman by měl po vzoru 911 GT3 dostat ke konci svého životního cyklu aktivní řízení zadní nápravy a kromě toho se do něj začne v dohledné době montovat přeplňovaný čtyřválec o výkonu kolem 400 koní.

zdroj: Autocar

30.5.2014 9:08| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist