Porsche 911 GT3 RS (2015) kompletně odhaleno na snímcích pro patentový úřad

Sportovní značce VW se nepodařilo ohlídat patentové snímky nové 911 GT RS. Záběry potvrzují, že nedávná fotka malého modelu skutečně zachycovala stejný vůz.

Není tomu tak dávno, co se na internetu objevil obrázek sběratelského modelu Porsche 911, který zjevně zapadal do modelové řady 991, detaily jeho karoserie však signalizovaly, že máme před sebou cosi, co jsme dosud ještě neviděli. Jistotu jsme pochopitelně neměli, proslýchalo se však, že by to mohla být nejnovější verze modelu GT3 RS a jak se zdá, něco na tom asi bylo.

Kolegové z britského magazínu Car získali nejnovější obrázky Porsche 911 GT3 RS, a pokud můžeme soudit, navzdory nižší kvalitě jsou obě auta k nerozeznání. Mělo by se jednat o patentové snímky, také na nich jsou však patrné nové odvětrávací otvory na předních blatnících snižující přetlak v podbězích, mohutné pevné křídlo na zádi či nasávání v blatnících.

Díky tomu, že si můžeme vůz prohlédnout ze všech stran, nelze si nevšimnout více dopředu vytažený nástavec předního nárazníku, kola uchycená centrální maticí a umístěná do výrazněji vytažených blatníků, bezpečnostní rám či poněkud jinak tvarované prolisy zadního nárazníku ve srovnání s tím u „standardní“ GT3.

Velkou otázkou zůstává motor, a i když se v kuloárech špitalo o tom, že kvůli nedávné technické chybě způsobující požáry by verze RS mohla dostat přeplňovanou pohonnou jednotku, domníváme se, že model roku 2015 nadále zůstane u atmosférického motoru. Autocar sice tvrdil něco jiného, každopádně svědci pozorující 991 GT3 RS na Nürburgringu tvrdí, že zvuk jednoznačně odpovídá klasicky plněnému agregát.

Pokud jde o výkony, je zřejmé, že novinka nebude moci ohrozit Porsche 911 Turbo s výkonem 520 koní a zároveň by měla logicky překonat výchozí typ 911 GT3 s 475 koňskými silami. Mantinely jsou tedy jasně stanoveny, takže snad nebudeme příliš vedle, když řekněme, že RS dostane plochý šestiválec s výkonem 490 až 500 koní a samozřejmostí asi bude i dvouspojkový automat PDK.

Také ceny bychom mohli odhadnout. Předchozí 997 GT3 RS byla zhruba o třetinu dražší než GT3 a to by znamenalo, že za novou generaci zájemci zaplatí nejméně 4,6 milionu korun.

zdroj: Carmagazine.co.uk

31.7.2014 5:10| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist