Porsche 911 GT3 Cup oficiálně

Že žádné okruhové Porsche nevidíte? Vypněte si filtr nebezpečného a erotického obsahu.

Pokud je vám méně než 18 let nebo vás nějakým způsobem uráží explicitní materiál, okamžitě opusťte tyto stránky! No, nedivte se. Chceme předejít nařčení, že neupozorňujeme na obsah nevhodný pro mladistvé…

Porsche 911 GT3 Cup je snad ještě větší nářez než silniční verze 911 GT3 RS, která se představila před pár dny. Je to totiž skutečný závodní speciál, který na silnici nesmí, ale právě proto má své kouzlo. Podobně jako třeba Pagani Zonda R. V těchto autech totiž neuvidíte pózujícího šaška, nýbrž skutečného znalce a řidiče.

Porsche 911 GT3 Cup vůbec poprvé vychází konstrukčně přímo z nového Porsche 911 GT3 RS. Má tedy atmosférický plochý šestiválec 3,8 l o výkonu 450 koní v 8500 ot./min., sekvenční šestistupňovou převodovku a hmotnost 1200 kg.

Okruhová verze má také závodní výfuk se sportovním katazylátorem (a pak že nejsou závodní auta ekologická), plně nastavitelný podvozek, povinné bezpečnostní prvky včetně hasícího přístroje, větší přítlačné křídlo s vyšší účinkem, jinak tvarovanou podlahu vozu pro vyšší aerodynamickou účinnost a rozměrnější přední spoiler. Závodní auto tak má proti silniční verzi mnohem větší přítlak a přilnavost – to i díky lepivým hladkým pneumatikám.

Speciál má i elektronickou kontrolu trakce, která funguje trochu jinak. Nebrzdí kola, ale ubírá postupně výkon motoru. Její účinnost si samozřejmě může pilot nastavit a zejména za deště je její použití doporučeno. Jinak si řidič koleduje o nedobrovolnou zkoušku pevnosti všech svěračů. A za barvu spodního prádla Porsche odpovědnost nenese.

Údaje zrychlení a akcelerace se samozřejmě odvíjí od nastavení převodovky a aerodynamiky. Nicméně tohle Porsche dokáže pokořit stovku za méně než čtyři sekundy a pokud je nastaveno na rychlost, lze dosáhnout až 314 km/h. Pak už motor prohraje svůj boj s aerodynamickým odporem.

Porsche nabízí i příplatkovou výbavu, což je u závodního auta velmi neobvyklé a spíše komické. Ale nebojte, věci jako navigaci, klimatizaci či kosmetické zrcátko v seznamu nenajdete. Jsou tu ty správné příplatkové položky jako třeba nové karbon-keramické brzdy, které jsou o plných 20 kg lehčí než standardně dodávané kotouče z kompozitu. Připlácet lze i za jiné nastavitelné stabilizátory či další díly podvozku. To už ocení zejména profesionální závodníci než rekreační jezdci. Ceny příplatků jsou samozřejmě astronomické, ale když na to máte

Porsche 911 GT3 Cup tak navazuje na tradici nejúspěšnějšího závodního automobilu světa. Porsche 911 totiž vyhrálo více závodů než všechny ostatní automobily dohromady.

Pokud tedy chcete vlastnit tento exkluzivní kousek, nic vám nebrání. Auto je vyráběno sériově a Porsche si za něj naúčtuje 149 850 eur bez daně. A to prosím dostanete plnou tovární podporu na náhradní díly, diagnostiku a servis. Za 4 700 000 korun i s daní tak můžete mít skutečné kladivo na okruhy, které přímo zesměšní kdejaký mnohem dražší a exkluzivnější supersport.

autoweb.cz

27.8.2009 8:16

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist