Porsche 911 Carrera 4S PDK

18 fotografiíPorsche 911

Na závěr roku se nám znovu naskytla příležitost připomenout si, jak je Porsche 911 dokonalé auto.

Diskuze

32 komentářů

    F40

    Autowebu tisíckrát prokletý Nissan GT-R si tohle Porsche dá na svačinku,Audi R8 na oběd a na večeři schlamstne Ferrari California, a to všechno za daleko nižší cenu.:o)

    Lelda

    Jistě GT-R je skvělé auto ale 911ku si lidi nekupují jen kvůli výkonum. Např. jakékoli Porsche si můžeš upravit úplně do detailu jak chceš. Chceš jinou barvu švů na rukojeti od ruční brzdy není problém, chceš navýšit výkon motoru třeba u tohoto testovaného vozu není problém a takhle bych mohl pokračovat dále. Samozřejmě za nějaké prachy. Tohle ti moc automobilek neudělá. Koukat se jen na výkony kor u 911ky je krátkozraké. Má kolem sebe takovou auru, kam se GT-R hrabe ač je to dobré auto.

    ROBERTOO

    Súhlas…911 je štýlovka.

    F40

    No nevím.Asi by mi trochu vadilo,kdyby jel ve štýlovke a na pérdel bi mi dala japonská neštýlovka.Podle mě má význam koupit si GT3,TURBO,GT2,ale ne tohle.Za míň peněz dostanu jinde víc muziky.

    F40

    by

    widowmaker

    výkony ….Naco..GT-R jak bylo hodněkrát psáno a řečeno je prostě playstation..Radši bych měl carreru 4S než GT-R..Ano sice se na tebe budou vytahovat frajírci z GT-Rka že maj mnohem rychlejší auto, ale ty nasedneš do 911ky a ten pocit že řídíš auto sám, že to za tebe neřídí počítač je úžasný..Projedeš si okruh sice o pár sekund pomaleji, ale 100x vysmátěji :o)..Prč ukazovat ostatnim koukni sem nejrychlejší..Já radši ukážu, koukni já se nejvíc bavim a co si o mě myslíš, je mi u  prdele..A vo tom to je :o)

    F40

    Ano,na Autowebu bylo řečeno,že jo to playstation.V Top gearu a Autocaru ale mluvili a psali něco úplně jiného.:o)))

    f4o

    tak top gear by som ako seriozny zdroj informacii rozhodne nebral… a existuje dost serioznejsich zdrojov ktore takisto ako autoweb tvrdia ze gt-r je playstation… dokonca to tvrdia aj ludia-potencionalny zakaznici co maju moznost porovnavat a v tom aute sli…

    f4o

    to kto da komu na prdel zalezi v prvom rade od suciastky medzi volantom a sedackou… fakt dobry sofer aj v "obycajnej 911ke" da slabemu soferovi v gt-r naprdel na pockanie na hocijakej klukatej ceste… a tomu noumovi v gt-r nepomoze ani sofitstikovany system 4×4 s high-tech diferencialmi… a hadam len nebola rec o nahanani sa niekde na semafore alebo dialnici..

    ondrej

    no ono co to je dalo na zadak. gt-r carrere na normalnich silnicich nijak zazracne neujede. 4S ma sice o 100 koni mene, ale vazi o 300kg mene, takze kdyz si to spocitas, 4S ma 255k/t, GT-R zhruba 270. coz je v realu nulovy rozdil. a ze bude v zatackach gt-r na okruhu mozna rychlejsi? no a? 🙂 GT-R miluju, ale 911 je bez debat vyrazne vetsi stylovka, navic treba interiery obou aut se bohuzel pro nissan proste srovnavat nedaji. sedel jsem v obou.

    F40

    V testu na Edmunds ujelo základní Carreře i EVO X za poloviční cenu.:o)

    Vavris

    Ono je třeba ale taky vzít do úvahy, že ono zmiňované GT-R za "pusinku" si majitel za pár let zaplatí na servise ještě jednou 😉 Dovoluji si tvrdit, že tahle "obyčejná" Carrera bude mít provozní náklady o řád nižší, než GT-R.

    Charger

    souhlasím, je to tak

    dan

    No vidíš, a o Nissanu GT-R, Ferrari California či Audi R8 nepadlo v článku ani slovo. Ale to by chtělo si ho aspoň přečíst…

    f4o

    o nissane gt-r tu bola rec stokrat. a jednoducho pozitkom z jazdy na porsche nema… tak isto ani tradiciou, imageom a spracovanim interieru. r8 je skvele auto, ale ze by bolo nejak moc lepsie ako faceliftovana 911 4S si rozhodne nemyslim… ferrari california ma zaprve zadny nahon, zadruhe tiez nestoji malo, zatretie je to ferrari co neznaci prave velku spolahlivost a v neposlednom rade je to skor take gt. 911 je skratka 911 a ma v sebe nieco co sa v suchych technickych udajoch nepise…

    olso

    Porsche malo ovladanie PDK upravit, nestalo sa tak?

    Osobne som radsej za manual, ale s PDK som nikdy nesiel, s klasickymi postarsimi automatmi sa PDK zrovnat asi neda:)

    f4o

    teraz som si nie isty a nerad pisem blbosti ale tusim ze v novom modelovom roku to uz bude upravene

    dan

    ale jen Turbu

    xxx

    PDK s idiotsky obráceným řazením si můžou strčit do …..

    Franta

    Auta této třídy se kupují jinak, než auta ve třídě od 250 – 300 tisíc Kč. Lidé, kteří mají 3 mio a více na sporťáček, většinou už nějakou tu limuzínu ve své garáži mají, manželka má také něco. Auta této třídy se kupují srdcem. Před časem jsem viděl krásnou reklamu: chlapec asi 5-ti letý si hraje s Porsche 911. Po 30-ti letech si jde koupit svůj první sporťáček. Co to bude? 911-ka? Nissan GT-R? R8? Za a je správně.

    Měl jsem možnost jet s 911 ve stejné konfiguraci jako v testu. Musím říct jediné: auto bylo SUPER! Fakt nemělo chybu. S řazením pádly jsem neměl problémy, dokáži se soustředit na jízdu a nevadí mi, když má auto jinak blinkry, stírače či řazení, než jsem zvyklý.

    Ale musím přiznat, že na mokru mi lépe vyhovovala R8. Byla lépe vyvážená a na mokru výrazně jistější než Porsche. Jistě, že se jedná o subjektivní pocit. Neměl jsem možnost jet s těmito auty na okruhu měřit čas. S GT-R jsem nejel, tak nehodnotím.

    A kdybych si vydělal 3 mio a mohl si koupit auto této třídy? Mno, jako kluk jsem měl fialový autíčko, a tenkrát jsem viděl film 24 h Le Mans. A Steve měl taky takový fialový Porsche 911…

    Skoro jako já, mno, krapet větší, žejo.

    palo

    ja som sa teda v ziadnom sportaku zatial neviezol, ale mat vacsiu hmotnost na zadku je z pohladu logiky fakt idiocia. auto isto reaguje na kazdy pohyb volantu, isto ma vynikajucu trakciu pri rozbehu, ale zvladnut pretacavy smyk je omnoho narocnejsie ako pri rozlozeni hmotnosti 50/50. ved preco myslite ze turbo je 4×4 a porsche venuje dokonalosti elektronickej stabilizacie tolko usilia? ja by som si 911 nekupil uz z principu i keby som mal ako vela penazi. i ked ani to gtr, to musi byt zas nuda

    gkaga

    to Palo…to co si napisal je vazne blbost.V pretacavom smyku je porsche vazne dobre ovladatelne.Citis velmi dobre zadok auto kolko plynu potrebuje. A Nissa GTR nuda vobec neni.Raz by sa zviezol co i len raz po nurburgringu nechcel by si vystupit.Nemozte hovorit o GTR ake je zabavne ak sa nan pozerate cez Autoweb!

    Charger

    On taky autoweb nikdy nenapsal že GT-R není zábavné 🙂

    Vavris

    a proto už se této koncepce Porsche drží desítky let a proto na něj podplacení novináři dále unisono pějí chválu 🙂

    traktorista

    Je patek vecer, jedete domu z prace a nemate na nic naladu. Tma, prsi. Najednou tam skoci srnka nebo v cr je tam dira na urvani kola. V proti jede auto. Takze bud desne na brzdy nebo losi test nebo tak nejak kombinace obojiho. Myslim si, ze asi porad bych nemel naladu na koncepci kus zeleza metr za zadni napravou a obavam se ze s porsetem bych to akorat rozstipal bud do srnky/diry, nebo do protiauta nebo nekam do prikopy. Proste se obavam, ze az jednou clovek polevi v pozornosti tak ho pri prvni mozne prilezitosti seredne kousne. Nemluve o odskakovani predni napravy. V tomto svetle se mi jakekoli vyvazenejsi auto jevi uzivatelsky jemnejsi. A nissan je supr. Uz z principu. Tesim se na odpovedi

    Franta

    Hale, v pohodě.

    Každý člověk má jiný názory, někdo má rád "vše vepředu", někdo nedá dopustit na klasiku, někdo považuje za ideální motor uprostřed, mno a někdo miluje Porsche 911. Žádný drama, není proč se zlobit na druhé, že mají jiný názor.

    Asi je nejlepší si vše vyzkoušet a potom si vybrat. Jednou jsem byl s Audi (driving expirience) na okruhu v Nurburgring (F1-ring). Dopoledne jsme jezdili pod vedením instruktorů, učili jsme se ideání stopu, kde brzdit… Odpoledne – za deště – jsme jezdili sami. Musím říct auto bylo fakt skvělé, ne mokru fantastické. Tamtéž jsem jezdil s 911 PDK a opět super, ale na suchu. Na mokru byla lepší R8.

    Také jsem měl možnost jezdit na mém milovaném okruhu v Mugelu s klasikou 911 Turbo. Fantazie! Ale někdy stačí se sklouznout třeba v Brně na Masarykově okruhu s oktávkou… a potom se podívat na video záznam a vidět svoje chyby.

    Osobně sy myslím, že se dnes dělají jen dobrá auta – v každé třídě. Jen si člověk musí umět vybrat to správné. Ani v "odborných" novinářských testech nejsou výsledky jednoznačné, protože každý novinář má svého favorita předem jasného. Nemyslím, že by byli podplaceni. Hlavně novináři jsou lidé, kteří velice přesvědčivě píší o věcech, kterým nerozumí. Většinou jsou to absolventi VŠP Vysoké školy písatelské, a o autech a strojařině nemají ani ponětí. Ale píší fak přesvědčivě…

    M

    podle mě je důležité si uvědomit, že porsche se drží koncepce motoru za zadní nápravou právě proto že to jiné automobilky nepoužívají a je to celé postavené na hlavu – co se týká bezpečnosti. Ale jde o to že porsche zaměstnává opravdové profesionály, kteří i tuto špatnou koncepci dotáhli k dokonalosti, což je staví o level víše než ostatní automobilky, který potřebují motor na správném místě, protože jinak by rychlé a bezpečné auto nedokázali postavit.

    Další věcí je že porsche je sportovní auto se kterým se dá jezdit v reálném světě(město, okresky) což přiznal i Clarkson v Top gear-u a ten porsche zrovna moc v oblibě nemá. Ferrari a další v diskuzi zmíněná auta mnohdy zastaví i vyšší retardér:-) Na druhou stranu koncepce motoru vzadu nedovoluje mít zadní kufr, ale zase tady jsou zadní sedačky.

    Jinak celé auto je z venku i vevnitř zkrátka retro a když ho vidím tak si říkám že to je taková památka na Ferdinanda Porsche. Naštěstí porsche má jiné modelové řady, kde se může naplno "vyřádit" a 911 kromě techniky(připravují se hybridy) necháva napokoji. A pokud by se snad chystali i nějaké diesely, tak sem si jistý že to stále bude sportovní svezení s minimem kompromisů, protože technika se stále vyvíjí.

    traktorista

    diky, presne jako oba tve predchozi prispevky si myslim, ze zalezi na subjektivnim pocitu z predvadecky. Nakonec ta 911 asu bude to dokonale auto na vsechno, ktere chces, ale tak nejak se mu branis. Porad mam ale slabost pro skyline, uz jsem si ho kolikrat prolezl. I kdyz po projizdce to bude asi cele prevracene na hlavu. R8 by urcite presvedcila, ale to co predvadeji chudsi bratri v beznem provozu, tak to abych se odstehoval a jezdil s pytlem na hlave.

    K tem koncepcim, ladim ted v jednom simulatoru za pomoci analyzatoru ruzne koncepce, a u FF staci hlidat trakci vepredu a muzes jet pilu, jen bacha na lift off over. U FR je porad problem s trakci na vyjezdu pokud se nejede ultra ciste a jemne ohledne prenosu hmotnosti, ale je vyvazenejsi. A u MR je to kdy ti to ukousne hlavu kdyz o kousek prekrocis, ale jinak pusobi ohledne staceni a pocitu lehkosti nejlepe. K RR jsem se jeste nedostal. Tezko rict, co zvolit pro sutecnou koupi. Priklad: civic type r, bmw 330i, toyota mr2, treba

    Drtikol

    Moc se mi tato diskuse líbí. Nejvíc, jak tu odborně diskutují lidé, kteří v životě nejeli s ničím nad 200 koní a 911 znají jen z autosalonu.

    Dokud nepřišlápnete poršeti plyn na normální okresce nemáte nejmenší představu, netušíte a můžete akorát šoupat nohama. Ano, asi vás to naštve, ale já to štěstí měl, byť jen nakrátko.

    Nejvíc mě ovšem pobavilo, jak jsou Ti motorističtí novináři hloupí, neví většinou nic o autech, řídit pořádně neumí a tak se nám snaží věšet bulíky na nos, protože jsou (v ideálním případě) ještě navíc uplacení. Ó vy slovutní majitelé pravdy, jak jsem rád, že s vámi mohu být v jedné diskusi!

    Fakt mi to připomíná hospodský debaty o fotbale. Tam ty tatíci s pivníma mozolama taky vědí nejlíp, jak se to hraje…

    Vavris

    A jak to teda je? 😀

    Ondra

    Na každou debilní Kiu za 199.000 je tady video na 10 min a na Carreru jen fotky? Ale no tak…

    SOLO

    Mám Porsche 911 z roku 1974 (jako výkendové auto) a měl jsem půjčené i gt-r a nikdy bych 911 neměnil za tak pozersý auto.
    A taky srovnáváte zcela odlišné vozy.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist