Porsche 911 Carrera 4

Před zimní sezónou přijde na trh nová verze s pohonem všech kol. I přes vyšší hmotnost bude mít vynikající jízdní výkony.

Podle mnohých pozorovatelů byl nejlepším modelem mezi základními typy v předchozí řadě 996 právě C4S, který dostane koncem tohoto roku nástupce i v nové generaci 997. S označením Carrera 4 a Carrera 4S navážou nové čtyřkolky na dlouhou tradici, slavně započatou v druhé polovině osmdesátých let supersportovní 959. První klasická 911 s pohonem na všechna kola se objevila v roce 1988, tehdy v podobě série 964.

Největší designovou změnou na nové řadě je nápadné rozšíření zadních boků o 44 milimetrů. Oběma modelům – základní Carreře i silnějšímu modelu S, zůstal stejný výkon, tedy 325 a 355 koní. Carrera 4 zrychlí na 100 km/h za 5,1 sekundy a rozjede se až na 280 km/h, zatímco 4S zvládne stovku za 4,8 sekundy a dosáhne až 288 km/h. Oproti klasickým carrerám s pohonem pouze na zadní kola to jsou vzhledem k vyšší hmotnosti i mechanickému odporu přidaného pohonu na přední kola stále výborné a jen nepatrně pomalejší výsledky.

Díky rozšíření vzadu se u nových modelů změnila i šířka pneumatik. Osmnáctipalcová zadní kola u základní Carrery mají rozměr 295/35, zatímco devatenáctky na 4S měří 305/30.

Pohon na všechna kola je stejně jako v minulosti založený na vícelamelové viskózní spojce, která na předek posílá ve stálém záběru od pěti do čtyřiceti procent točivého momentu.

S příchodem nových modelů provedlo Porsche i některé změny ve stabilizačním systému PSM (Porsche Stability Management) a v elektronicky řízeném systému odpružení PASM (Porsche Active Suspension Management).

Stabilizační systém pracuje v jistém smyslu s předpruženými brzdami a vymezuje vůli mezi destičkami a kotouči tak, aby byl brzdný účinek po silném sešlápnutí pedálu pokud možno okamžitý a co nejprudší. V případě rychlého, avšak méně silného šlápnutí na brzdový pedál, natlakuje hydraulické čerpadlo brzdovou kapalinu na takový tlak, aby se kola dostala na hranici sepnutí ABS.

Aktivní tlumiče PASM s možností volby mezi základním a sportovním nastavením pevnosti a tvrdosti podvozku, jsou u Carrery 4 za příplatek, u 4S je systém v sériové výbavě. Za příplatek je u obou verzí k dostání sportovní podvozek se snížením světlé výšky o 20 mm. Jeho součástí je i samosvorný diferenciál na zadních kolech.

Další velkou položkou za příplatek je paket Sport Chrono Plus, který mění charakteristiku řídicí jednotky motoru i stabilizačního systému a PASM. V interiéru se s ním navíc objeví i přídavné stopky na palubní desce a sledování časů na jednotlivá kola na okruhu.

Nová Carrera 4 a Carrera 4S se na německém trhu začne prodávat koncem řijna tohoto roku. Známé jsou už i jejich ceny – 82 657 eur za základní model a 92 865 eur za Carreru 4S.

redakce autoweb.cz

13.5.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist