Porsche 911 Cabriolet

Má zesílenou karosérii a vyšší hmotnost, ale pořád jezdí 293 km/h a stovku zvládá pod pět sekund. V prodeji bude na jaře příštího roku.

V příštím roce na jaře se v prodeji objeví nová generace kabrioletu 911, odvozená od nedávno představeného modelu 997. Stejně jako v minulosti pro ní i dnes platí, že se základním kupé sdílí technické provedení a vedle stahovací střechy k němu přidává pár malých odlišností. K nim patří hlavně zadní výsuvný spoiler, jež se u Cabrioletu podle okamžité rychlosti zvedá o 20 mm výš a snižuje vztlak ve vysokých rychlostech.

Na poli současných kabrioletů se to jen hemží pevnými sklápěcími střechami, ale zrovna u Porsche se s ničím podobným nikdy nesetkáme, protože i kdyby chtělo mít pevnou střechu sebevíc, nemá jí kam složit. V kufru totiž od svého vzniku vozí motor.

To ale není žádnou překážkou pro to, aby bylo zadní okno v plátěné střeše skleněné, a právě na jeho ochranu se střecha elektricky sklápí do tvaru písmene Z.

Na ochranu cestujících proti dešti má v sobě střecha po stranách zabudované kanálky pro odvádění vody a po stlačení tlačítka jí celý manévr sklopení trvá dvacet sekund. Zajímavá je i tím, že na rozdíl od řady jiných kupé/kabrioletů při tom může 911 Cabrio jet rychlostí až 50 km/h.

Stejně jako model s pevnou střechou se bude i Cabriolet nabízet ve dvou verzích, a to v základním provedení Carrera s boxerem 3,6 l o výkonu 325 koní a v silnější verzi Carrera S o objemu 3,8 l a výkonu 355 koní.

I přes neodvratné zvýšení hmotnosti o 85 kg jsou jízdní výkony velmi podobné verzím s pevnou střechou, nejvyšší rychlosti dokonce zůstaly beze změny.

Pro úvodní Carreru Cabriolet to znamená zrychlení z nuly na sto za 5,2 sekundy a nejvyšší rychlost 285 km/h. Silnější verze S zvládne stovku za 4,9 sekundy a rozjede se až na 293 km/h.

Cabriolet má v základní výbavě stabilizační systém, komunikační systém, CD přehrávač s devíti reproduktory, osmnáctipalcová kola a větrnou clonu, což jsou všechno položky, které byly u předchozí verze za příplatek a které tak z něj podle Porsche dělají lepší hodnotu. Za příplatek zůstává aktivní podvozek PASM s nastavitelnou tvrdostí pro různé typy povrchů a jízdy.

Bezpečnost mají na starost čelní a boční airbagy, zesílené čelní sloupky a vystřelovací oblouky umístěné za sedadly.

911 Cabriolet bude mít oficiální premiéru v lednu 2005 na autosalonu v Detroitu.

redakce autoweb.cz

6.12.2004 12:00
Více o tématu: DetroitPorschePorsche 911

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist