Porsche 911 Cabriolet

Má zesílenou karosérii a vyšší hmotnost, ale pořád jezdí 293 km/h a stovku zvládá pod pět sekund. V prodeji bude na jaře příštího roku.

V příštím roce na jaře se v prodeji objeví nová generace kabrioletu 911, odvozená od nedávno představeného modelu 997. Stejně jako v minulosti pro ní i dnes platí, že se základním kupé sdílí technické provedení a vedle stahovací střechy k němu přidává pár malých odlišností. K nim patří hlavně zadní výsuvný spoiler, jež se u Cabrioletu podle okamžité rychlosti zvedá o 20 mm výš a snižuje vztlak ve vysokých rychlostech.

Na poli současných kabrioletů se to jen hemží pevnými sklápěcími střechami, ale zrovna u Porsche se s ničím podobným nikdy nesetkáme, protože i kdyby chtělo mít pevnou střechu sebevíc, nemá jí kam složit. V kufru totiž od svého vzniku vozí motor.

To ale není žádnou překážkou pro to, aby bylo zadní okno v plátěné střeše skleněné, a právě na jeho ochranu se střecha elektricky sklápí do tvaru písmene Z.

Na ochranu cestujících proti dešti má v sobě střecha po stranách zabudované kanálky pro odvádění vody a po stlačení tlačítka jí celý manévr sklopení trvá dvacet sekund. Zajímavá je i tím, že na rozdíl od řady jiných kupé/kabrioletů při tom může 911 Cabrio jet rychlostí až 50 km/h.

Stejně jako model s pevnou střechou se bude i Cabriolet nabízet ve dvou verzích, a to v základním provedení Carrera s boxerem 3,6 l o výkonu 325 koní a v silnější verzi Carrera S o objemu 3,8 l a výkonu 355 koní.

I přes neodvratné zvýšení hmotnosti o 85 kg jsou jízdní výkony velmi podobné verzím s pevnou střechou, nejvyšší rychlosti dokonce zůstaly beze změny.

Pro úvodní Carreru Cabriolet to znamená zrychlení z nuly na sto za 5,2 sekundy a nejvyšší rychlost 285 km/h. Silnější verze S zvládne stovku za 4,9 sekundy a rozjede se až na 293 km/h.

Cabriolet má v základní výbavě stabilizační systém, komunikační systém, CD přehrávač s devíti reproduktory, osmnáctipalcová kola a větrnou clonu, což jsou všechno položky, které byly u předchozí verze za příplatek a které tak z něj podle Porsche dělají lepší hodnotu. Za příplatek zůstává aktivní podvozek PASM s nastavitelnou tvrdostí pro různé typy povrchů a jízdy.

Bezpečnost mají na starost čelní a boční airbagy, zesílené čelní sloupky a vystřelovací oblouky umístěné za sedadly.

911 Cabriolet bude mít oficiální premiéru v lednu 2005 na autosalonu v Detroitu.

redakce autoweb.cz

6.12.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist