Porsche 718 Boxster a Cayman (2016): šestiválce končí, 2.0 a 2.5 turbo mají 300 a 340 koní

(+ video) Pokud opravdu toužíte po atmosférických šestiválcích v Caymanu a Boxsteru, máte poslední příležitost na jejich pořízení. Nic jiného než ploché čtyřválce mít nebudou.
porsche-718-boxster-a-cayman-2016-sestivalce-konci-2-0-a-2-5-turbo-maji-300-a-340-koni.jpgCelá galerie 10 Zdroj: archiv redakce

Pokud jste tajně doufali, že nástup přeplňovaných plochých čtyřválců v modelových řadách Cayman a Boxster (které po mezigenerační modernizaci přijmou označení 718) nevyřadí ze hry šestiválcové pohonné jednotky 2.7 a 3.4, doufali jste marně.

Porsche momentálně organizuje pro pár vybraných médií první testovací jízdy s čtyřválcovými modely v okolí Yellowknifu, hlavního města kanadských Severozápadních teritorií, a díky tomu máme hned z několika zdrojů potvrzené jednak detailní technické parametry nových motorů, ale také další podrobnosti.

Základní verze čtyřválcového boxeru (s interním kódem 9A2B4T) připraveného po 718 Cayman a 718 Boxster vznikla odebráním dvou válců z nového modulárního třílitru 9A2B6T z Porsche 911 Carrera a Carrera S. S jedním turbodmychadlem bude mít objem 2,0 litru, maximální výkon 300 koní a nejvyšší točivý moment 360 newtonmetrů. To je o 25 koní a 70 newtonmetrů, respektive 35 koní a 80 newtonmetrů více oproti stávajícím modelům, přičemž s těmito výkony má být základní 718 schopna akcelerovat na stovku za 5,4 sekundy a jezdit přes 270 km/h.

Silnější varianty S budou mít zvětšené vrtání i zdvih, jejich objem se vyhoupne na 2,5 litru a místo klasického turbodmychadla se zde ke slovu dostane turbo s variabilní geometrií rozváděcích lopatek, tedy podobné konstrukce, jako využívají modely 911 Turbo. Výsledkem bude nejvyšších výkon 340 koňských sil, 400 Nm, maximální rychlost „přes 280 km/h“ a zrychlení z 0 na 100 za 4,9 sekundy. „Esko“ tedy překoná stávající Boxster S o 25 koní a 40 newtonmetrů, zatímco Cayman S o 15 k a 30 Nm.

Později můžou zákazníci počítat také s variantami GTS, které zůstanou u většího čtyřválce 2.5, jejich výkony se však posunou na 365 koní. Jak už jsme psali v jednom z předchozích článků, automobilka se snaží zmírnit chystaný downsizing, především ale dopad na image obou modelů zavedením nového označení odkazujícího na někdejší úspěšný závodní model 718, což aktuálně demonstruje i čerstvá video-upoutávka.

zdroj: Autocar.co.uk, Autobild.de

15.12.2015 1:05| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist