Porsche 718 Boxster a Cayman (2016): šestiválce končí, 2.0 a 2.5 turbo mají 300 a 340 koní

(+ video) Pokud opravdu toužíte po atmosférických šestiválcích v Caymanu a Boxsteru, máte poslední příležitost na jejich pořízení. Nic jiného než ploché čtyřválce mít nebudou.

Pokud jste tajně doufali, že nástup přeplňovaných plochých čtyřválců v modelových řadách Cayman a Boxster (které po mezigenerační modernizaci přijmou označení 718) nevyřadí ze hry šestiválcové pohonné jednotky 2.7 a 3.4, doufali jste marně.

Porsche momentálně organizuje pro pár vybraných médií první testovací jízdy s čtyřválcovými modely v okolí Yellowknifu, hlavního města kanadských Severozápadních teritorií, a díky tomu máme hned z několika zdrojů potvrzené jednak detailní technické parametry nových motorů, ale také další podrobnosti.

Základní verze čtyřválcového boxeru (s interním kódem 9A2B4T) připraveného po 718 Cayman a 718 Boxster vznikla odebráním dvou válců z nového modulárního třílitru 9A2B6T z Porsche 911 Carrera a Carrera S. S jedním turbodmychadlem bude mít objem 2,0 litru, maximální výkon 300 koní a nejvyšší točivý moment 360 newtonmetrů. To je o 25 koní a 70 newtonmetrů, respektive 35 koní a 80 newtonmetrů více oproti stávajícím modelům, přičemž s těmito výkony má být základní 718 schopna akcelerovat na stovku za 5,4 sekundy a jezdit přes 270 km/h.

Silnější varianty S budou mít zvětšené vrtání i zdvih, jejich objem se vyhoupne na 2,5 litru a místo klasického turbodmychadla se zde ke slovu dostane turbo s variabilní geometrií rozváděcích lopatek, tedy podobné konstrukce, jako využívají modely 911 Turbo. Výsledkem bude nejvyšších výkon 340 koňských sil, 400 Nm, maximální rychlost „přes 280 km/h“ a zrychlení z 0 na 100 za 4,9 sekundy. „Esko“ tedy překoná stávající Boxster S o 25 koní a 40 newtonmetrů, zatímco Cayman S o 15 k a 30 Nm.

Později můžou zákazníci počítat také s variantami GTS, které zůstanou u většího čtyřválce 2.5, jejich výkony se však posunou na 365 koní. Jak už jsme psali v jednom z předchozích článků, automobilka se snaží zmírnit chystaný downsizing, především ale dopad na image obou modelů zavedením nového označení odkazujícího na někdejší úspěšný závodní model 718, což aktuálně demonstruje i čerstvá video-upoutávka.

zdroj: Autocar.co.uk, Autobild.de

15.12.2015 1:05| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist