Poplatek za registraci ojetiny – jak je to doopravdy?
poradna
Před několika dny proběhla médii zpráva o rozšíření poplatku za registraci nejmladších ojetin na vozy do r.v. 2006. Zjišťovali jsme, co je na tom pravdy.
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
poradna
Před několika dny proběhla médii zpráva o rozšíření poplatku za registraci nejmladších ojetin na vozy do r.v. 2006. Zjišťovali jsme, co je na tom pravdy.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
zas vymýšlí, kde okrást lidi
Nechápu, jak něco takového může vůbec projít, celé je to nesmysl.
Ještě víc než to ale nerozumím, proč to někdo spojuje s recyklací. Dyť to je pouze ekologická daň, ze které si mastí kapsy politici.
Chcete mi snad tvrdit, že když auto odvezu do kovošrotu, takže ho tam do detailu rozmontují, díly roztřídí a rozešlou je na různá \“recyklační\“ místa? Haha…
Stále stejná píseň.Opět nás připraví o peníze.Víc a Víc. Šrouby je potřeba utahovat! Jak dlouho si to ještě necháme líbit ?Pelech je genius!Pro koho že pracuje ? Aha pro vládu. Tak to jo.
Naivní přdstavy! Uvědomte si, jaký gigantický opatrovnický aparát lidi jako vy vyžadujete. Jsou to desítky tisíc úředníků, kteří nejenže nepřinášejí žádnou hodnotu, naopak, vytvářejí nísta pro další a další úředníky, samozřejmě s všemi zaměstnaneckými výhodami a lukrativními platy. Tak se nedivte, že se zvyšují daně. Máte, co jste chtěli.
Tak to by mne zajímalo, jestli není toto příklad bezuzdného kořistění, vybírat na jeden účel peníze od výrobce a ještě od uživatele!
Vyjímám z \“SMĚRNICE EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY 2000/53/ES ze dne 18. září 2000\“ kde se píše
\“členské státy by měly zajistit, aby poslední uživatel nebo majitel mohli vozidlo s ukončenou životností předat autorizovanému zpracovatelskému zařízení bez jakýchkoli výdajů v důsledku toho, že vozidlo má nulovou nebo zápornou tržní hodnotu. Členské státy by měly zajistit, aby výrobci hradili veškeré náklady nebo jejich značnou část na zavedení těchto opatření.\“
Dobrý den, Směrnici citujete správně, nicméně celá problematika je na delší debatu. Máte-li touhu, pošlete mi email, případně přijeďte na MŽP a můžeme to probrat ;o)
Asi tady funguje nějaký vládou podporovaný opravný mechanismus, že mi zmizel příspěvek.
Takže jen připomenu \“SMĚRNICE EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY 2000/53/ES ze dne 18. září 2000\“ a to, že se podle ní výrobci a dovozci řídí a zdarma odebírají vraky k ekologické likvidaci!
Recyklace je hloupost, protože k recyklaci dochází právě tím předáním ojetého automobilu dalšímu majiteli (který z různých důvodů nepotřebuje nový automobil). Za to, že se tento nový majetel postará o další využití věci (namísto okamžitého vyhození do odpadu), je pokutován tímto poplatkem.
Poplatek tedy reguluje trh takovým způsobem, že zvyšuje množství odpadu (bude docházet k častější obměně vozového parku – ubude počet druhých majitelů).
Kromě toho nemá tento poplatek ani řádný vliv na životní prostředí. Tím, že se platí pouze při první přeregistraci, nemá velký vliv na to, jak dlouho a jak často bude automobil dále používán.
Z hlediska plnění emisních norem je ideálním stav, kdy řidiči často jezdící mají nový automobil s co nejnižšími splodinami, zatímco řidiči málo jezdící mají automobil s co nejnižšími náklady na výrobu (tedy ideálně starší automobil).
K ničemu takovému tento poplatek (narozdíl od německých městských ekologických zón) nemotivuje.
Přesně tak. Vyhodit funkční věc a tvářit se že je to ekologické chování je opravdu směšné.