poplatek-za-registraci-ojetiny-jak-je-to-doopravdy.jpg

Poplatek za registraci ojetiny – jak je to doopravdy?

poradna

Před několika dny proběhla médii zpráva o rozšíření poplatku za registraci nejmladších ojetin na vozy do r.v. 2006. Zjišťovali jsme, co je na tom pravdy.

Diskuze

9 komentářů

    zas vymýšlí, kde okrást lidi

    Pavel

    Nechápu, jak něco takového může vůbec projít, celé je to nesmysl.
    Ještě víc než to ale nerozumím, proč to někdo spojuje s recyklací. Dyť to je pouze ekologická daň, ze které si mastí kapsy politici.
    Chcete mi snad tvrdit, že když auto odvezu do kovošrotu, takže ho tam do detailu rozmontují, díly roztřídí a rozešlou je na různá \“recyklační\“ místa? Haha…

    Amazon

    Stále stejná píseň.Opět nás připraví o peníze.Víc a Víc. Šrouby je potřeba utahovat! Jak dlouho si to ještě necháme líbit ?Pelech je genius!Pro koho že pracuje ? Aha pro vládu. Tak to jo.

    Petr

    Naivní přdstavy! Uvědomte si, jaký gigantický opatrovnický aparát lidi jako vy vyžadujete. Jsou to desítky tisíc úředníků, kteří nejenže nepřinášejí žádnou hodnotu, naopak, vytvářejí nísta pro další a další úředníky, samozřejmě s všemi zaměstnaneckými výhodami a lukrativními platy. Tak se nedivte, že se zvyšují daně. Máte, co jste chtěli.

    Míra.S

    Tak to by mne zajímalo, jestli není toto příklad bezuzdného kořistění, vybírat na jeden účel peníze od výrobce a ještě od uživatele!
    Vyjímám z \“SMĚRNICE EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY 2000/53/ES ze dne 18. září 2000\“ kde se píše
    \“členské státy by měly zajistit, aby poslední uživatel nebo majitel mohli vozidlo s ukončenou životností předat autorizovanému zpracovatelskému zařízení bez jakýchkoli výdajů v důsledku toho, že vozidlo má nulovou nebo zápornou tržní hodnotu. Členské státy by měly zajistit, aby výrobci hradili veškeré náklady nebo jejich značnou část na zavedení těchto opatření.\“

    Pelech

    Dobrý den, Směrnici citujete správně, nicméně celá problematika je na delší debatu. Máte-li touhu, pošlete mi email, případně přijeďte na MŽP a můžeme to probrat ;o)

    Míra.S

    Asi tady funguje nějaký vládou podporovaný opravný mechanismus, že mi zmizel příspěvek.
    Takže jen připomenu \“SMĚRNICE EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY 2000/53/ES ze dne 18. září 2000\“ a to, že se podle ní výrobci a dovozci řídí a zdarma odebírají vraky k ekologické likvidaci!

    CD

    Recyklace je hloupost, protože k recyklaci dochází právě tím předáním ojetého automobilu dalšímu majiteli (který z různých důvodů nepotřebuje nový automobil). Za to, že se tento nový majetel postará o další využití věci (namísto okamžitého vyhození do odpadu), je pokutován tímto poplatkem.
    Poplatek tedy reguluje trh takovým způsobem, že zvyšuje množství odpadu (bude docházet k častější obměně vozového parku – ubude počet druhých majitelů).
    Kromě toho nemá tento poplatek ani řádný vliv na životní prostředí. Tím, že se platí pouze při první přeregistraci, nemá velký vliv na to, jak dlouho a jak často bude automobil dále používán.

    Z hlediska plnění emisních norem je ideálním stav, kdy řidiči často jezdící mají nový automobil s co nejnižšími splodinami, zatímco řidiči málo jezdící mají automobil s co nejnižšími náklady na výrobu (tedy ideálně starší automobil).
    K ničemu takovému tento poplatek (narozdíl od německých městských ekologických zón) nemotivuje.

    zde.

    Přesně tak. Vyhodit funkční věc a tvářit se že je to ekologické chování je opravdu směšné.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist