Pontiac G8 GPX Street Concept

Pekelný supersedan dělá z BMW M5 pouze nudnou a pomalou nákupní tašku. Doufejme, že ho pošlou do sériové výroby.

Nejprve to kvůli závratným cenám paliva ve Spojených státech (20 korun za litr je opravdu příšerná nehoráznost!) vypadalo na konec nabušených aut s jadernými reaktory pod kapotou, ale hned, jak se ceny benzínu vrátily zpět k přijatelným hodnotám, svalnatá monstra opět ožívají.

Jinak si nelze vysvětlit návrat brutálního konceptu Pontiac G8 GPX Street, který byl nejprve pohřben ze strachu před nulovou poptávkou a nyní znovu exhumován. Nejsme ale proti. Pod kapotou se totiž nachází něco naprosto nepředstavitelného. Teď se zhluboka nadechněte…

Osmiválec o objemu 7,4 litru, výkonu 638 koní a točivém momentu 816 Nm.

Museli jsme to dát do samostatného odstavce, ale i tak se nám ještě teď podlamují kolena. Důležité komponenty jako brzdy a podvozek byly převzaty z nijak pomalého Cadillacu CTS-V, takže schopnost udržet toto monstrum na silnici nebude náležet pouze polobohu. Automobil je totiž vybaven i nezbytným protiprokluzovým a stabilizačním systémem, bez kterého by se zadní pneumatiky proměnily ve štiplavý kouř během několika málo sekund.

Zatím se jedná pouze o koncept, který představí Pontiac na výstavě tuningu SEMA jako lákadlo ke stánku s oficiálním příslušenstvím. Nedivili bychom se ale, kdyby se tento exemplář nakonec do sériové výroby dostal. Pokud se tak stane, pod kapotou se zřejmě neobjeví tento motor z lokomotivy, ale spíše něco více obyčejného, například kompresorem přeplňovaný osmiválec z Corvette ZR-1, který dosahuje podobných parametrů.

autoweb.cz

3.11.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist