pomali-ridici-jsou-nebezpecni-ukazal-pruzkum.jpg

Pomalí řidiči jsou nebezpeční, ukázal průzkum

Dopravní nehody

Přibližně polovina všech řidičů často riskuje nebezpečné předjíždění. Nechtějí se totiž táhnout za zpomaleným šnekem.

Diskuze

87 komentářů

    abc

    Ona je to tématika nejenom dopravní, nýbrž také sociologická, psychologická a skoro až filosofická.
    Má se vše řídit podle pospíchajících? Kolik z nich tak činí objektivně (lékař, hasič, policista) a kolik proto, že si nedokážou zorganizovat svou činnost tak, aby se nehonili nadoraz? Má být uspěchaná doba (= uspěchaní lidé) měřítkem věcí?
    Má být řidič nepohybující se na horním limitu nějak sankcionovaný? Pokud ano, kolik činí rozumná tolerance? Je pouhých 5 km pod limitem už „prohřeškem“? A má být mírně pomalejší (ne brzdič 10-15 km pod) trestán proto, že se z moci úřední zavedl jakýsi limit, který někde a někdy omezuje zbytečně?
    I ten pomalejší uživatel (plátce všemožných daní od z příjmu po ty související s provozem auta) by zjevně měl mít právo užívat veřejné komunikace coby veřejný statek. Jede pomalu proto, že se necítí na rychlejší jízdu? Má slabé auto (legálně pořízené a provozované, poplatky zatížené), veze osoby/náklad vyžadující pomalejší jízdu?
    Ono je snadné proklít obligátního důchodce ve staré škodovce, ale leckdy je právě to auto jedinou rozumnou možností, jak zařídí různé záležitosti (nákup, lékař, úřady apod.) Holt starej člověk je celkově pomalejší a jednou takoví budou i dnes mladí dynamičtí chrti. (Nejsem pomalej stařec.)
    Jasně, i já občas proklínám brzdiče. V prázdné průjezdní obci 42 tacho. Nebo 70 na rovné silnici. Nejenom seniora, stačí v Alpách vykulený severní Němec nebo Holanďan, klidně s krásným silným autem, a nemůžu legálně předjet třeba 15 km. Ale i takoví dnes jezdí autem. Všichni lidi taky nejsou chytří a jen proto je nepošlu do lágru. Přestože důsledky rovného volebního práva jsou závažnější než loudalové na silnici.
    Z jakéhosi průzkumu, kde si možná respondenti především ventilovali svou nespokojenost, ale nelze vyvozovat žádné dalekosáhlé závěry.

    abc

    Do těch potenciálních úvah by samozřejmě patřila i otázka samotných limitů a jejich stanovení, resp. obecněji řečeno míry regulace dopravy až případně míry regulace celé společnosti. To už ale není na pouhý diskusní příspěvek a probírá se to leckde jinde.

    Marty

    Výše uvedená zamyšlení mi připadají fundamentálnější, než celý článek.

    P

    Souhlasim s clankem v tom, ze kolikrat je to vazne otresne se tahnout za nekym, co jede pomalu, brzdi na necekanych mistech, nedava blinkry a jako bonus se lepi k delici care. To je clovek po 5ti km vyjukanej, protoze je potreba 100% soustredeni na to, co ten expert pred vama udela, pak si jeste musite hlidat zadek, protoze zanedlouho se za vas nalepi nekdo dalsi a ted pred vami samozrejme neuhne ani o centimetr a akorat vam nadava do piratu. Ovsem i pres tohle absolutne odmitam jakekoliv socialisticke regulace ve stylu \“nevadi kdyz mi chcipne koza, hlavne aby sousedovi chcipla taky\“, ktere zacinaji byt pro Britanii synonymem.

    Petr

    to je presne ten socialismus… prizpusobovat se tem poslednim… s timhle jde svet do prd.le. Kdyz na to nemaji, tak at aspon nedelaji problemy ostatnim. Pokud mi uhne, nebo obcas i zastavi, nemam s tim problem… ale stve me, ze se cela spolecnost ma prizpusobovat tem poslednim.. sama regulace a omezeni… klidne i na silnicich 1.tridy neomezenou rychlost, ale s plnou odpovednosti za sve ciny.. ono by se skoro nic nestalo, protoze vetsina lidi nejezdi kolem 90 proto, ze je to narizeno, ale proto, ze auto jeste tolik nezere

    ppppp

    Čekal jsem trochu jiné reakce k článku a sám jsem chtěl napsat něco v tomto duchu, takže prostě souhlasím. Stejně, jako správně nemáme řešit proč někdo na silnici nebo dálnici jede rychleji, neřešme ani, proč někdo jede pomaleji a má-li k tomu nějaký důvod. To mají dělat jiné orgány. Prostě se smiřme s tím, že tu jedni i druzí jsou a budou a zařiďme se podle toho, my zkušenější a otrkanější řidiči. Na nás je, abychom nervozitu na cestách snížili, ne přilévali olej do ohně.

    EL

    Pomalí řidiči jsou otravní, ale pokud je někdo \“konstatně pomalý\“, ještě to jde, prostě chvíli počkám a pak předjedu.

    Mnohem horší je, že (odhadem) většina těchto řidičů jede naprosto nepředvídatelně a to je to, co alespoň mně vadí – nevím, co od nich čekat a to je ten důvod, proč se od nich snažím být co nejdřív pryč.

    petr 2

    No je pravda ze do jisty miry souhlasim jak s clankem tak i s prvnim prispevkem.Je to velice slozita vec.Ja jsem na prasky kazdej den a je jedno jestli jezdim celej den po Praze nebo po D8 a vubec nemlluvim o D1.Osobne jsem z tech rychlejsich,rekl bych az z tech piratu.Stvou me lidi ktery jedou po dalnici 120 v levym pruhu a v pravo maji uplne prazdno a neuhnou ani za nic.Kdyz na ne bliknete tak zacnou bud delat na schvali a nebo minimalne nehezky gesta 😀 a v tu chvili jsem zmineny pirat protoze na nej bud obcas bliknu nebo mi po 5km rupne v bedne a bohuzel ho beru z prava ale nedava mi jinou moznost.Samozrejme na druhou stranu odsuzuju ty kteri predjizdej i odstavnym pruhem.To uz je sebevrazda a ten clovek asi neni uplne zdravej 😀 nedokazu si ale predstavit jak by nekdo meril pomalejsi ridice a na toz by je jeste pokutoval (Dobry den pane ridici, vite kolik pak jste jel?Ne? no o 10km/hod pomaleji nez je zde povoleno tak to mate za 1000Kč.)To asi jen tak fungovat nebude 😀 Myslim si ze by se meli prizbusobit obe skupiny jak ti rychly tak ti pomaly.Pomalejsi by hlavne meli zacit sledovat zrcatka protoze to vetsinou nedelaji.Vsimnou si vas az ve chvili kdy na nem vysite a pak chtej tak rychle uhnout ze malem vyletej ze silnice.A ti rychlejsi zase proste dojet auto a chvili pockat.Osobne s tim mam sam trochu problem a nedelam nikomu kazani.Ale obcas staci pocitat do 10ti a uklidnit se a pak zase letet dal jak je ctena libost.Nicmene nehodlam dostat v 25ti letech infarkt 😀 takze kdyz nad tim tak premyslim tak zaver je asi takovy ze by jsme se meli kazdej zamyslet sam nad sebou (včetně mě,přiznávám se) a nemusi pak rychlej nadavat co to tam sedi za kri… a pomalej co je to za nim za pirata… a dalsi vyhoda by asi byla i v tom ze by nasi milovani zakonodarci nemuseli vymejslet zazracny zakon ze ktereho by vylezla naprosta kravina a s kazdou novelou by to bylo o 100% jen k horšímu.jen pro upresneni,kdyby mel nekdo problem s mym vekem zminenym v prispevku a kolik jsem toho asi mohl najdezdit…tak poslednich 5 let mam kazdy rok cca 80.000 KM

    petr 2

    No je pravda ze do jisty miry souhlasim jak s clankem tak i s prvnim prispevkem.Je to velice slozita vec.Ja jsem na prasky kazdej den a je jedno jestli jezdim celej den po Praze nebo po D8 a vubec nemlluvim o D1.Osobne jsem z tech rychlejsich,rekl bych az z tech piratu.Stvou me lidi ktery jedou po dalnici 120 v levym pruhu a v pravo maji uplne prazdno a neuhnou ani za nic.Kdyz na ne bliknete tak zacnou bud delat na schvali a nebo minimalne nehezky gesta 😀 a v tu chvili jsem zmineny pirat protoze na nej bud obcas bliknu nebo mi po 5km rupne v bedne a bohuzel ho beru z prava ale nedava mi jinou moznost.Samozrejme na druhou stranu odsuzuju ty kteri predjizdej i odstavnym pruhem.To uz je sebevrazda a ten clovek asi neni uplne zdravej 😀 nedokazu si ale predstavit jak by nekdo meril pomalejsi ridice a na toz by je jeste pokutoval (Dobry den pane ridici, vite kolik pak jste jel?Ne? no o 10km/hod pomaleji nez je zde povoleno tak to mate za 1000Kč.)To asi jen tak fungovat nebude 😀 Myslim si ze by se meli prizbusobit obe skupiny jak ti rychly tak ti pomaly.Pomalejsi by hlavne meli zacit sledovat zrcatka protoze to vetsinou nedelaji.Vsimnou si vas az ve chvili kdy na nem vysite a pak chtej tak rychle uhnout ze malem vyletej ze silnice.A ti rychlejsi zase proste dojet auto a chvili pockat.Osobne s tim mam sam trochu problem a nedelam nikomu kazani.Ale obcas staci pocitat do 10ti a uklidnit se a pak zase letet dal jak je ctena libost.Nicmene nehodlam dostat v 25ti letech infarkt 😀 takze kdyz nad tim tak premyslim tak zaver je asi takovy ze by jsme se meli kazdej zamyslet sam nad sebou (včetně mě,přiznávám se) a nemusi pak rychlej nadavat co to tam sedi za kri… a pomalej co je to za nim za pirata… a dalsi vyhoda by asi byla i v tom ze by nasi milovani zakonodarci nemuseli vymejslet zazracny zakon ze ktereho by vylezla naprosta kravina a s kazdou novelou by to bylo o 100% jen k horšímu.jen pro upresneni,kdyby mel nekdo problem s mym vekem zminenym v prispevku a kolik jsem toho asi mohl najdezdit…tak poslednich 5 let mam kazdy rok cca 80.000 KM

    Mimo dálnice je drtivá většina silnic v katastrofálním stavu.

    Beskydman

    Chtěl jsem dodat, mám Fabii HTP. I když jedu po dálnici 140km/h v rychlém pruhu a přede mnou to někdo brzdí, jsem často atakován tuningovaným golfem z předminulého století s gesty, že brzdím celý vesmír. V Rakousku se mě tohle nestává. Prostě sebeovládání obecně lidí v ČR je na úrovni orangutanů, to si přiznejme…

    abc

    Cit. Petr:
    \“Kdyz na to nemaji, tak at aspon nedelaji problemy ostatnim. Pokud mi uhne, nebo obcas i zastavi, nemam s tim problem…\“
    Velmi trefná připomínka. Mrzí mě, že jsem něco takového nenapsal ve výchozím příspěvku sám.
    Ano, mnohdy je horší ne to, že někdo jede pomalu (třeba má objektivní důvod), nýbrž skutečnost, že svou pomalost provozuje sveřepě bez ohledu na ostatní a okolnosti (mohl by ve vhodnou chvíli uhnout ke krajnici, vyhodit blinkr, případně zpomalit, nechat toho/ty za ním předjet a pokračovat v klidu dál). To by ale musel průběžně sledovat dění před i za sebou a vyhodnocovat situaci.
    Někdo to možná nedělá proto, že je vyjukanej už ze řízení a provozu, jiný je prostě hlupák a nedochází mu to, další sobec, který na ostatní kašle. A kombinace toho všeho.
    Holt nežijeme v ideálním světě. Ale i proto by příslušná osvěta a výchova působící proti zbytečné a bezohledné pomalosti měla mít dostatečný prostor.

    Beskydman

    Chtěl jsem dodat, mám Fabii HTP. I když jedu po dálnici 140km/h v rychlém pruhu a přede mnou to někdo brzdí, jsem často atakován tuningovaným golfem z předminulého století s gesty, že brzdím celý vesmír. V Rakousku se mě tohle nestává. Prostě sebeovládání obecně lidí v ČR je na úrovni orangutanů, to si přiznejme…

    trhač

    mě tohle štvalo, protože když mě pak nějakej debil zbrzdil, trvalo mi stopadesát let, než jsem se se slabým autem zas dostal na původní rychlost. Koupil sem si šestiválec a už mě tyhle kreténi neštvou tolik, co před tím.

    Tak a sesbírat hračky, dát do krabice a půjdeme dadat, po obědě dětí spinkají.

    m

    Co to je celá republika? Jesli máte na mysli protektorát Boehmen und Moeren, tak nepochybně ano. Protože 1.1.1979 (pamětníci vědí, že tenkrát klesla přes silvestrovskou noc teplota o 20 a více stupňů), prakticky nic nejelo na čas. Kdo ví, že byl za pozdní návrat k jednotce Sabinov, tak se nebude divit že jsem byl embéčkem za 6 hodin z Prahy v Kežmarku, což je cca 570 km. Dneska se to rychleji taky ujet nedá. Takže ta otázka je vlastně hloupá.
    Dále. Podle Gaussovi křivky bude vždy procento slušných, kteří pustí sami od sebe a procento sobců, kteří nepustí nikdy. Zrovna tak jako bude procento těch, kterým ani nesepne, že zdržují a procento jiných, kteří pojedou pomalu prostě proto, že to rychleji neumí. A to nemluvím o těch, kterým to rychleji ani nepojede, protože z auta víc nevytáhnou. 🙂
    K tomu je v USA takový (a nevím jestli zrovna předpis nebo jen zvyk a slušnost), že pokud je někdo dojet, tak na nejbližším odstavném místě nechá ostatní předjet. Je otázka, zda by se mohlo podařit, vtlouct evropanům do hlavy něco podobného. Možná by se tím pár věcí vyřešilo.

    Tak a sesbírat hračky, dát do krabice a půjdeme dadat, po obědě dětí spinkají.

    Řidič

    Ano, ta nepředvídatelnost je nejhorší. Klasika – většinou Fábie se starším pánem za volantem, která jede nonstop obec, ne-obec pevných 70, ale když ho chci mimo obec předjet, tak mi v tom velmi aktivně brání včetně najíždění a zrychlování 🙁 Dodnes jsem nepochopil o co takovým vlastně jde …

    Řidič

    Tohle je myslím velmi trefné, plně souhlasím. Jezdím většinou spíše rychleji, ale když dojedu pomalejšího, tak v klidu počkám – ono mi taky nic neuteče. Ovšem na druhou stranu dokážu ocenit, když ten pomalejší trochu uhne, sám to v případě, že jsem ten pomalejší já dělám také. Problém nastává pouze v případě, když se někdo (a je jedno jestli je rychlejší nebo pomalejší) snaží ostatním vnutit svůj styl jízdy jako ten správný a odmítá s ostatními kooperovat.

    Paco Mexicano

    V zásadě souhlasím. ALE! Největší počet případů nezvykle pomalé jízdy spadá pod kolonku \“nepozornost\“. Ta však nesouvisí s věkem, nýbrž s přístupem k řízení. Tolik nepozorných řidičů ještě nikdy na silnicích nebylo! Buď si prostě vyprávějí se spolujezdcem, nebo mluví do telefonu (nikdo to nesleduje a netrestá), nebo myslí na tisíc jiných věcí… ne náhodou vidím nyní u 90% nehod, že jedním z účastníků je žena. Sice jezdí pomaleji (což se zaměňuje za \“opatrněji\“), trakže následky nehod nebývají tragické, ale jejich podíl na nechodách je mnohem vyšší, než je jejich podíl na celkovém počtu řidičů. Prostě- oběti vlastní nepozornosti. Aby mi bylo rozumět: nejenom ženy havarují, také mladí řidiči, starší řidiči, řidiči středního věku, také, agresivní řidiči také …. pokud chceme vidět nějaké zobecnění příčin nervozity a nehod na silnici, pak k nim nepozornost spolu s pomalou jízdou patří na 100%!

    Tom

    Myslíte to dobře, ale nedá se s tím souhlasit. Na silnici by měla platit jen 2 základní pravidla, neohrozit a neomezit, vše ostatní je jenom omáčka kolem. Neúměrně pomalu jedoucí řidič jednoznačně omezuje všechny ostatní a jeho chování je značně sobecké. Řešit ho bohužel musíte ať chcete nebo ne, už jen tím, že ho předjíždíte. Lze namítnout, že rychleji jedoucí řidič může někoho ohrožovat, nicméně rychlá jízda sama o sobě nemusí být riskantním a ohrožujícím chováním. Pomalá jízda je omezující vždy.

    Maryty II.

    Nebo fundovanější? 🙂

    Maryty II.

    Nebo fundovanější? 🙂

    Řidič

    Nesouhlasím – neomezit na silnici prakticky nejde, bez toho by se na silnicích (dovedeno do extrému) nemohlo pohybovat více než jen jedno auto …

    abc

    Zkusím úvahu.
    Nevyježděný řidič (často ta žena, která nemá tolik možností jezdit) nemá potřebné úkony tak zautomatizované, aby dokázal jet, myslet si na něco a ještě sledovat a vyhodnocovat dění před/za/okolo. (Ačkoliv právě ženy by měly v multitaskingu mít svou silnou stránku.) Jsou pak nesoustředění (pro mě jiný výraz pro \“nepozorný\“), resp. soustředění na něco jiného než primárně na logiku, čitelnost a plynulost své jízdy.

    Dalším zdrojem \“divně jedoucích\“ může být tzv. ekorallye, tedy jízda na spotřebu, především vnucovaná tam, kde tomu provoz neodpovídá (na prázdné silnici ať si každý šimrá plyn, jak chce). Úsporná jízda pod tlakem počítače diktuje chování, jež se leckdy odlišuje od \“normální\“ jízdy řidiče, který zrychluje/šlape na plyn podle jiných kritérií.
    Navíc je to trochu jinak s naftou a benzínem.
    Ale nemyslím, že by tvrdých spořivců bylo tolik. Hlavní důvody budou jinde a asi jsme je už pojmenovali.

    Petr

    \“ne náhodou vidím nyní u 90% nehod, že jedním z účastníků je žena\“

    😀 😀
    Přesně tak, náhoda to v žádném případě být ani nemůže, když v ČR průměrně připadne 95 mužů na 100 žen. A ženy už dnes řídí v podstatě stejně často jako muži.

    OSVĚTA

    to je fuk

    Nesmyslny clanek sobecky hajici prava jednoho na ukor druheho. Lidi, kteri se tu chlubi, ze jezdi po okrsce 120 km/h by si meli uvedomit, ze svoboda jednoho konci tam, kde zacina svoboda druheho. Stanoveni spodniho limitu by byl ten nejvice nesmyslny a hloupy zakon co jsme kdy meli.

    Pro bezpecnou jizdu je potreba nikoliv silneho auta a silnych zakonu, ale pokora a respekt…

    Charger

    A jízda 120 po okresce se s pokorou a respektem jako vylučují? Proboha…

    Plně souhlasím a podepisuji. První příspěvek, který psal někdo, kdo má rozum. Zbytek nad ním je zrcadlo současné české společnosti – bezohlednost, sobectví, a to ve všech oblastech, jenom na silnici se pohybují téměř všichni a proto je to tolik vidět. A vy, kteří kteří hovoříte o tom, že musíme skoncovat s přizpůsobováním společnosti nejslabším si uvědomte, že nejslabší jednou budete také. Ale k tomu, abyste to pochopili, na to musíte nejdřív dospět.

    Ano, vylučují. V čem vidíte u sebe tu pokoru a respekt? Před zákonem ne – povoleno je 90, před ostatními ne – v principu je z mnoha důvodů touto rychlostí v těchto místech ohrožujete, před sebou samým také ne – ohrožujete sebe. Tak v čem? Máte přizpůsobit rychlost stavu a povaze…však to znáte.

    trhač

    Když někdo jede po rovné okresce za příznivých podmínek přilepený ke středové čáře 70, to podle vás omezování svobody ostatních není? Proberte se, člověče, a přestaňte tolik žrát Blesk a Novu. Mě třeba dneska předjel člověk, který jel odhadem tak 130. Jel jsem vpravo, on svítil a nechal si odstup, nikoho neohrozil a neomezil a je mi to úplně jedno, kolik jel a proč. Jsem rád, že se za mnou netáhl nalepený 2 cm za nárazníkem.

    ppppp

    Já tady ale nenabádám ty, kteří jezdí záměrně pomalu, aby jezdili ještě pomaleji (však oni si s tím ostatní nějak poradí). To proto, že ti sem na autoweb těžko chodí. Maximálně tady jsou takoví, kteří by rádi jeli rychleji, ale zatím to nezvládají. Ty bych rád uklidnil, že je respektujeme, jen ať se v klidu učí. Jen aby za pár let nezapoměli, že taky byli kdysi pomalí a dělali chyby.

    ppppp

    To už jsme ale někde trochu jinde – u zlozvyků (jízda v závěsu, kopírování středové čáry, …), kterým se věnují jiné články zde. Kéž by se jim věnovala více média s velkým vlivem na veřejnost, jako MF Dnes, místo dosavadního \“dopravního bulváru\“.

    ppppp

    Mně tohle zavání zvráceností, kterou nám nutí média a politici. Nesmíte krást, protože to zakazuje zákon a hrozí vám trest! V prvé řadě přece nekradu proto, že bych někomu jinému způsobil újmu!!!

    Řidič

    Aha, takže když tam pojedu 89, je to zcela v pořádku, ale pokud tam pojedu vražedných 91, tak už ohrožuji sebe i ostatní přestože jsem přizpůsobil rychlost stavu a povaze, protože tak pravil zákon … dobrýýýý 😀

    Řidič

    Čím ten co jede po okresce 120 omezuje svobodu ostatních, pokud on sám přitom ostatní respektuje a nikoho tím neohrožuje? Moje zkušenost je, že primárně ostatní nerespektují ti, co si myslí, že absolutně dodržují zákon. To množství příkazů, zákazů a nařízení odnaučilo lidi samostatně myslet a dalo jim falešný pocit, že zákon myslí za ně. Přitom by stačil jednoduchý silniční zákon o pár bodech typu: \“Jezdí se v pravo a předjíždí se vlevo\“, povinnost neohrozit ostatní, \“Pravidlo pravé ruky\“ (to dnes zná už málokdo a vidím to mnohokrát denně), u hlavních tahů dát značky dej přednost v jízdě a hlavní, na silnice dát pouze doporučující rychlost a značkami omezující rychlost šetřit opravdu jen na případy, kdy to má opravdu smysl apod. Řidiči by se velice rychle přestali otrocky upínat na zákon co je údajně ochrání a začali by zase samostatně myslet – nikdo totiž nejede tak, aby boural, ale proto, aby se v pořádku dostal z bodu A do bodu B. Jenže to holt není takovej vejvar jako tvrdá represe, která sice zcela evidentně bezpečnost nezlepšuje, ale přináší státu peníze a moc nad lidmi 🙁

    Řidič

    Přesně tak. Největším problémem našich silnic jsou řidiči, kteří odmítají kooperovat s ostatními řidiči a mají falešný pocit, že předpisy přemýšlí za ně.

    Řidič

    Jenže to jsou bohužel až příliš často spojité nádoby …
    Dopravní bulvár (nejen) MF Dnes je psán na objednávku, viz http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011072001 … proto jsem vděčný, že o tom nezávisle a nezkresleně píše alespon Autoweb.

    Gale

    Jak prosím lze někoho v principu ohrožovat pokud tentýž není ohrožen reálně?
    Ať mluvíme konkrétněji, mluvme třeba o okresce 230 v úseku Stříbro-Planá nebo okresce 611 v úseku Hradec Králové-Poděbrady, samozřejmě mimo obce.

    Gale

    Jak prosím lze někoho v principu ohrožovat pokud tentýž není ohrožen reálně?
    Ať mluvíme konkrétněji, mluvme třeba o okresce 230 v úseku Stříbro-Planá nebo okresce 611 v úseku Hradec Králové-Poděbrady, samozřejmě mimo obce.

    abc

    Nevím, proč by se vlastnictví silného auta mělo vylučovat s pokorou a respektem. To je spíš otázka osobnostní, výchovy a dejme tomu věková, tedy dozrávání. Možná naopak ten, kdo silné auto má, si uvědomuje jeho sílu i rychlost a nutnost s ním zacházet rozumně (jistě, ne každý, nežijeme v ideálním světě).
    Pokora a respekt jsou obecně do života vhodné, ale jako obvykle je to věc rozumné míry a konkrétní aplikace. (To už je ale zase spíš otázka filosofická a společenská.) Nebudu se pro pouhý příspěvek v diskusi snažit definovat priority pro bezpečnou jízdu, ale rozhodně bych tam zařadil plno dalších věcí. Třeba mj. tu kooperaci, kterou tu v diskusi zmiňuje Řidič.
    Bylo by vhodné definovat si ty „okresky“, někdo tím možná myslí vše od silnic I. třídy dolů. Jezdím pravidelně takovými v rovinatém Polabí, kde je většinu dne velmi malý až minimální provoz a kde lze s místní znalostí mnohde jet 100, 110, 120 bez problémů. „Omezením svobody“ by mohlo být nanejvýš ztížení nájezdu z vedlejší, ale 1. provoz je minimální, 2. víte, kde přípojky jsou a 3. najíždějící stejně musí dát přednost a čekat a rychlý vůz na hlavní dobu čekání spíš zkrátí.
    Naopak nepojedu 120 tam, kde se to nehodí, a v provozu, který tomu neodpovídá. Což bych nedefinoval jako vznešené téma pokory a respektu, nýbrž normálního přemýšlení (v němž logicky i pokora respekt jsou obsaženy) v kombinaci se zkušeností.

    Jak? Nikdy nemůžete vědět, co se v následující vteřině stane, kdo nebo co vám před auto vběhne, co se kde na autě pos-škodí a způsobí že nedobrzdíte. Je rozdíl, jestli do betonového mostku, do zvířete, do auta před sebou narazíte v 90 nebo ve 120. To je to principiální ohrožení. Jeden z vás takových dneska reálně zabil sebe a šestnáctiletou holku, viz. Novinky. To je to reálné ohrožení. Výlev ve smyslu poctivých 89 a vražedných 91 nekomentuji, to je projev mentálně nedospělého jedince.

    Ano, mj. i tu \“starou hradeckou\“ 611 jsem měl na mysli ve svém příspěvku kousek níže. Především v úseku Kolaje – Chlumec s Dlouhopolskem a Lovčicemi jako jedinými vesnicemi na kilometrových rovinkách s dnes velmi malým provozem (pobrala ho dálnice).
    A okolní okresky mají provoz ještě mnohem menší a je tam vidět třeba kilometr dopředu (lautr rovina). Ale 120 tam podle mých zkušeností nikdo nejezdí, protože se to při hustotě vesnic nevyplácí tak rozjíždět i protože tam jezdí vesměs místní lidé, kteří většinou nechtějí utrácet za zbytečně velkou spotřebu stylu brzda – plyn.
    Což zároveň ukazuje, že ačkoliv tam policajta nevidět a ačkoliv tam rychle jezdit lze (rovina, dohlednost), obvykle používanou rychlost tam vedle předpisu (jehož dodržování tam nikdo nehlídá, teoreticky by tam mělo být eldorádo pirátů?) regulují faktory založené na uvažování a rozumu.

    Řidič

    A mě připadá pro změnu absolutní lpění na jakési imaginární hranici \“bezpečnosti\“ stanovené od úřednického stolu jako projev nesvéprávnosti a absence vlastního úsudku …

    abc

    Jistě, stát se může leccos, spadne na mě UFO, upadne kolo, vyskočí zajíc nebo kočka, dostanu infarkt, zastřelí mě sniper. Život je prostě nebezpečnej a jízda autem není bez rizika.
    Ale: jednak je tu cosi jako riziko přijatelné. Bez něj bych musel jezdit 40?, případně raději vůbec ne. A jednak se bavíme KONKRÉTNĚ (viz Gale) o úsecích silnic, kde nejsou křižovatky, nejsou mostky, nejsou stromy, vidíte na posečených polích široko do stran a kilometr před sebe. Vesnice viz můj příspěvek, provoz malý. Dobře vidět, sucho.
    Proč do toho míchat bourajícího nezkušeného borečka v dešti a v zatáčkách? Ví se vůbec, kolik jel? Co když boural ve \“spořádané\“ a předpisově korektní\“ 70?

    Řidič

    Schválně jsem si dohledal na těch Novinkách (běžně do té žumpy nelezu) ten vámi popisovaný článek. Čtu tam pouze, že nezkušený řidič nepřispůsobil svoji jízdu stavu a povaze vozovky a zabil sebe a spolujezdkyni. Možná spoléhal na to, že ho ochrání zákon a samostatně za tím volantem nemyslel …

    k22

    NO UFO asi těžko, ale co takhle třeba multikára z polní cesty zpoza křoví? Známje v GolfuVI ji nabralv 80km/h, GOlf na s****, ale přežili všichni, kromě řidiče multi, ale bylo jasné, žejet \“jen\“ předpisových 90, tak to byla konečná a to Golf Vi je nebezpečnější auto své kategorie dle NCAP. Prostě 90 není \“imaginární\“ výmysl, ale doře kalkulovaná veličina: řidič s průměrnou reakční dobou a moderín autem je z této rychlosti většinou schopen buď se vyhnout (ESP) enbo zpomalit právě na těch cca 60-65km/h, nakterou je pasivní bezpečnost opimalizována.A kolik je u nás silnic, kde \“nejsou kžřižovatky, mostky, stromy, pole posečená, výhled kilometr, sucho a žádná díra na silnici? LOL!!

    abc

    To už je přece otázka vyhodnocení konkrétní situace. Třeba na té 611 až do Lovčic to většinou takové je (ale já tam stejně 120 nejezdím, nemívám důvod tak pospíchat).
    Když tuším potenciální nebezpečí převyšující míru přijatelného rizika, jedu pomaleji. Například z Garmische okolo Zugspitze vede pěkná silnice, kde se dají dlouhé úseky jet 100+. Tam občas pospíchám a i lehce přes tu stovku jedu. Když je to ale v noci/k ránu, jedu obvykle (intuitivně, limit je 100) tak těch 90, protože mám pocit, že s dálkovými bych viděl oči zvířete (je to v lesích) asi tak daleko, že bych dokázal přiměřeně přibrzdit. (Ejhle, vidíte, jak se i „bezpředpisově“ na základě rozumu na těch přibližně 90 shodujeme?) Limit mě nezajímá, nýbrž proto, že to tak v danou chvíli vyhodnocuju jako rozumné. A v zimě na sněhu jedu podle konkrétních podmínek zase jinak.
    Ale to už jsou snad samozřejmosti – s využitím zkušenosti myslet a vyhodnocovat.

    zgr

    multitaskingu … 🙂 zdravím IT kolegu. Sice to není k tématu, ale snad mě za to nikdo neukamenuje. Konečně komentář, který si člověk přečte, aniž by se musel pozastavovat nad \“zvláštními kombinacemi spojení slov a jejich významu\“, je k tématu a ještě se člověk pobaví. Díky 🙂

    Johhny

    Ono je to prostě všechno o ohleduplnosti, které je na našich silnicích příšerně málo.
    Jedu pomalu (jako skutečně pomalu), tak prostě uhnu, nejsem schopný jet – je za mou kolona, tak na chvíli zastavím. Existuje to u nás? Skoro ne. Když spěchám a doženu šneka, tak jsem taky dost nepříčetný – ono kolikrát mi má skutečně co utéct (jinak nejedu tak rychle). Šnek je nebezpečný všem kolem ale to je hodně fousatá věc. Možná v Británii časem zjistí, že i hodně alkoholu a drog za volantem není zrovna ideál.

    L4all

    V Rakousku mají asi lepší kalkulačku, tam je povoleno 100 km/h.
    Na rozbité silnici je nebezpečná i sedmdesátka, pokud je k tomu silnice, proč nejezdit stovkou jako u nich.

    P

    Jasne, ten limit 90kmh zavedeny jeste za krale klacka zcela jiste pocital s autama s esp a peti hvezdickama v euro ncap a byl na to optimalizovan…bez krmit tema blabolama nekoho jinyho

    Yon

    myslím že tzv. spěchajících je víc tudíž jako skoro ve všem by jsme se měli řídit většinou a ne blbcema jako je autor prvního článku…

    Yon

    myslím že tzv. spěchajících je víc tudíž jako skoro ve všem by jsme se měli řídit většinou a ne blbcema jako je autor prvního článku…

    Tomek

    nevím, proč někdo musí neustále obhajovat své \“právo\“ na rychlou jízdu a vylučování svátečních řidičů, začátečníků a důchodců jako nesvéprávných. Stokrát omílané věci jako pomalý řidič mě donutil k riskantním akcím a podobně.
    Málokdy jsem viděl riskantní předjíždění poté, co by řidič jel za šnekem třeba 5 minut. Ne – přiřítí se, počká několik sekund než je protisměr částečně prázdný a pak vyrazí. Kdyby počkal jen několik minut, dočkal by se daleko méně riskantnější možnosti předjet. Kdyby se něco stalo, může za to samozřejmě šnek …..
    Někdo tady píše o zbytečných limitech a poukazuje na soudnost. Na to se dá reagovat jedině tak, že nemalé procento řidičů soudnost občas nemá …. oni spěchají nebo se baví a vše jim musí jít z cesty, ohrožují všechny ostatní.

    pokud je pro někoho neúměrně pomalu 5-10km pod maximem, pak by potřeboval trochu zklidnit nerva …
    Moje žena jezdí po okreskách cca 70-80, je jí blbé, když někoho brzdí, ale snaží je jezdit u kraje. Plánuji jí ale po čtení příspěvků koupit kasra, protože evidentně jezdí po silnicích dost méně svéprávných lidí, kteří mají tendenci si vynucovat své představy na úkor ostatních.

    Martes

    Souhlas

    Jezevec

    Myslím, že by k nám (do celé Evropy) měli přijet na pomoc američtí dopravní policisté – tam za překročení rychlosti o 1 míli můžete být i několik měsíců v kriminále.
    U nás povolené limity – 50-90-130 km/hod jsou maximální, a nikdo by neměl jezdit limitní rychlostí. Bohužel naše policie toleruje i 10% překročení rychlosti, libuje si jen v bombastických akcích jako je \“Krištof\“ a na trvalé sledování provozu nemá peníze.
    Je to můj názor, i když občas také překročím povolenou rychlost. Jedině tvrdou represí je možno donutit české řidiče ke kázni. Finanční postihy mnoho nedokáží, jedině tresty \“sedět na tvrdo\“ by vskutku pomohly.

    Jezevec

    Myslím, že by k nám (do celé Evropy) měli přijet na pomoc američtí dopravní policisté – tam za překročení rychlosti o 1 míli můžete být i několik měsíců v kriminále.
    U nás povolené limity – 50-90-130 km/hod jsou maximální, a nikdo by neměl jezdit limitní rychlostí. Bohužel naše policie toleruje i 10% překročení rychlosti, libuje si jen v bombastických akcích jako je \“Krištof\“ a na trvalé sledování provozu nemá peníze.
    Je to můj názor, i když občas také překročím povolenou rychlost. Jedině tvrdou represí je možno donutit české řidiče ke kázni. Finanční postihy mnoho nedokáží, jedině tresty \“sedět na tvrdo\“ by vskutku pomohly.

    marwal

    protože člověk, kterého rozhodí taková věc jako pomalu jedoucí auto, rozhodně není duševně v pořádku a za volantem nemá co dělat. A pokud snad někdo tvrdí, že kvůli tomu šnekovi musí riskantně předjíždět? Také je to na minimálně vyšetření u lékaře, protože skutečně ten šnek za opravdu nemůže, že řidič za ním riskuje. Sám patřím mezi řidiče, kteří nepatří mezi brzdy, dokonce patřím mezi ty, které většina aut \“zdržuje\“ ale být kvůli tomu psychicky mimo? To snad ne…

    abc

    Jsem stařík,jezdím Š 120,a jezdím podle značek/někdy je mi za toi \“slípáno\“těmi,co místo
    50kou v obci jedou klidně 70-80Km.Za ten Váš článek
    Vám moc děkuji -je konkrétní a pravdivý.
    Přál bych si,aby ohleduplnost/a zvláště na silnici/
    byla tou dobrou vlastností všech lidí.

    Tommy

    Nojo, holt si počkám a šneka předjedu až na to bude místo, jen se mi párkrát stalo, že šnek potom co jsem se dostal na jeho úroveň asi konečně našel pedál plynu a místo 70 jel vedle mě co mu to šlo, nevím jestli je to pokus o nějakou výchovu mé osoby, že jako předjíždět se nemá, ale v tom okamžiku je tu třeba krizová situace, protože místo které stačí s přehledem na auto jedoucí 70 nemusí stačit na auto které zrychluje se mnou do 100.

    echo

    Problém ovšem nastane, když jedete výrazně nad limit a stejně Vás někdo problikává.

    CD

    Pravda je, že se mi poměrně často stává, že na silnici doženu nějaké pomalejší vozidlo. Silnice není příliš přehledná, za 250 metrů začíná stoupání včetně stoupacího pruhu (kam ten pomalejší samozřejmě uhne), zařadím se a jedu za ním připravený jet do kopce co nejrychleji, aby stihlo předjet co nejvíce řidičů za mnou. Najednou se přiřítí ze zadu nějaký superbezpečný spěchal, kvůli, který musí předjet ještě před kopcem a skončí to tím, že v protisměru některá vozidla zajíždějí na krajnici a on se zařadí do kolony někam za pomalé vozidlo, takže ostatní musejí ještě zpomalit.

    Penetrator

    Většina spalovacích motorů má kostrukční ukazatele výkonového diagramu nejoptimálnější bod poměr výkon/spotřeba/otáčky v rozmezí 82-87km/h. Proto těch 90/km!!!!!!!

    Honza

    Na druhé straně, když se mi lepí na kufr chlap, nechám ho předjet a je klid. Ženská se mi občas přilepí na kufr a vydrží na něm přilepená 20 km, nepředjede ani když uhnu a já se celých těch 20 km modlím, abych nemusel nečekaně prudčeji přibrzdit.

    Martin

    \“Myslíte, že byste tehdy mohli přejet celou republiku od západu na východ ve \“stopětce\“ za necelé čtyři hodiny?\“
    ne, ale ta změna je dána hlavně politickým vývojem – zjistěte si, co se stalo 1.1.1993

    Lauf

    Pokud někdo záměrně snižuje rychlost dopravního proudu svoji bezohledně nízkou rychlostí, tak snižuje propustnost silnic, je to logické, že v ustáleném stavu platí čím větší rychlost proudu, tím větší průtok. Jiná situace nastává, pokud je dynamicky řízen provoz a rychlost nastavuje podle propustnosti v úzkých místech. A další věcí je, že šneci brzdí často svoji milovanou 70kou i kamiony, které nejezdí jen tak z plezíru, nýbrž něco přepravují a z ekonomických důvodů potřebují co největší možný dopravní výkon. A také jiní lidé, kteří jezdí z pracovních důvodů mohou mít důvod jezdit maximální možnou rychlostí – chcete sedět v práci, potažmo pracovně v autě déle než je nutné. Tento přístup je nanejvýš sobecký. Pokud někdo není schopný na rovných přehledných úsecích jezdit 90, tak prostě nemá v provozu co dělat, většinou se tato vlastnost navíc pojí se zbrklým a nepředvídatelným způsobem jízdy, zkrátka takto jezdí ve většině případů leví řidiči.

    Lauf

    90ka nemá s bezpečností co dělat, byla stanovena po ropné krizi ve velké části světa(horní limit mezi 80-100km/h) za účelem nižších spotřeb paliv. 90ka absolutně nereflektuje objektivní stav provozu a vozovky a taktéž nereflektuje technický pokrok, když je stále stejný horní limit pro z dob Škody 100, která měla brzdnou dráhu z této rychlosti nejméně třikrát delší než moderní auta. Skalický to krásně pojmenoval – v ČR trpíme inflací dopravních omezení…

    Weigl DC

    Pokud někdo nespěchá, tak ať nejezdí autem. Může jít pěšky, nebo MHD. Nejde o spěch jako takový, ale čas strávený na cestě kamkoli, pokud sama cesta není cíl, je čas ZTRACENÝ.Takže organizování času je k prdu, jak tu někdo psal.

    Kuban

    Každý rozumný pochopí, že když někdo jede pomaleji, bude někoho brzdit a tedy omezovat….. Ale vymlouvat se na to, že tím bude vytvářet nebezečné situace je zase jen překrucování reality ku obrazu všem netolerantním ho*adám, viz zřejmě půlka redakce autowebu…..

    Řidič jedoucí o 10% pomaleji rozhodně nebezpečné situace nevytváří, ty vytváří vždy ti, co jedou za ním. Chtě nechtě…… Nebezpečí vzniká až u extrémních rozdílů popřípadě extrémní neplynulosti jízdy…..

    do té kategorie ale neberte opatrné pomalé řidiče, co si víc jak 90tachometrových prostě nedovolí….

    syndrom českých řidičů je ten, že za pomalého definuju každého, koho doženu a tedy mne začíná brzdit!!!

    Kuban

    jenže to musíš rozlišovat.
    – něco jiného je řidič, dělající vše jak má jedoucí pomaleji ale plynule
    – a pak jsou ti, co jedou pomalu proto, protože to vůbec nezvládají……

    tyhle články hážou všechny do jednoho pytle a s tím já prostě souhlasit nemůžu….. Průzkum poukazuje pouze na to je zjevně patrné každému kdo v provozu jezdí víc jak 10tisíc km ročně.

    Kuban

    Seš si jistý že jsi na správném webu? ty jeden rádoby kapitalisto? :D:D už je to velmi dlouho kdy jsme se naposledy tak zasmál 😀 Díky ti za to 😀 někteří lidé jsou komici od přirody

    Kuban

    Pomalá jízda je omezující vždy -> SPATNE

    protože můžu to vyložit úplně jinak…. A to tak, že rychlá jízda omezuje… Omezuje ty pomalejší provádět jiné běžné úkony, jako sledovat dění před ssebou, předjíždění (´´oo ano, ten rychlejší má vždy právo předjíždět že ano)……

    lidi už by jste se měli nad mnoha věcma konečně trošku více zamýšlet…. S takovýma názorama to nikdy nebude na silnicích lepší…

    ten pomalu jedoucí je mnohem pod větším tlakem a omezením než ty jakožto ten rychle jedoucí…. Nemluvě o tom, že z tvé strany tě ten pomalý omezí, ty ho většinou spíš už ohrožuješ, bezpečná vzdálenost, rozptylování atd atd atd…

    a přitom se bavím o pomalu jedoucím řidiči jakožto profil plynulého předvídatelného jezdce jedoucí 90 tachometrových, neb toto je pro mnohé přímo trnem v oku – tedy 85km/h ve skutečnosti.

    Kuban

    trošku máš tu teorii porouchanou, neb jízda na spotřebu allá ecorally je právě o co nejlepší plynulosti jízdy a to nutně neznamená jet pomalu. Zvláště když je i přímo v ecorally pravidlo o nejnižší průměrné povolené rychlosti – to jest 55km/h, která se od mnou běžné 61 km/h rychlosti liší vážně moc…..

    řidiče jedoucího právě takto plynule je velmi snadné předjíždět, zvláště když k tomu kolikrát i udělá místo…

    PS: Takový eco řidič jede mnohem plynuleji a rychleji než kamión…

    přehodnoť tedy své preference a začni hledat chybu v sobě…

    Mirek

    A kdy se to zacne trestat u nas???? uz aby to bylo aby jsme se zbavili sneku a pomale jedoucich radoby ridicu kteri ostatnim rikaj pirati ale sami se tak chovaj a jsou jeste horsi nez rychle jedouci auto. zakon by si mel doslapnout na tyhle sneky a davat jim velke pokuty.

    PznSbFnwqAabMuvsWe

    We need more isngiths like this in this thread.

    mattps

    Mě vždycky udivovala až drzost s jakou ostatní, hlavně pomalí, řidiči posuzují zda má jiný řidič důvod či právo jet rychleji nebo agresivněji, než oni. Soudí ostatní a sami pak způsobují nebezpečné situace bráněním v předjíždění (zrychlováním nebo jizdou v levé, místo, jak ukládá zákon, v pravé části vozovky/pruhu).

    Sám řídím dost dlouho, abych věděl, že i jeden člověk je někdy pomalý a jindy rychlý, ovlivňuje to mnoho faktorů. Kdykoliv jsem já ten pomalejší, klidím se z cesty – nemám žádné právo posuzovat, jiného řidiče, od toho je tu policie a soudy. Naopak mám povinost zabránit dopravní nehodě a neohrožovat a neomezovat provoz na pozemní komunikaci – což si vykládám tam, že čím dřív je ten rychlejší a spěchající pryč, tím líp pro oba. Možná je to ode mě troufalé, ale stejné chování očekávám od ostatních řidičů, často marně.

    Tohle vidím jako hlavní problém. Rozhodně to nevyřeší plošené pokuty nebo zákazy – konec konců, kdo jel v noci před štedrým dne po D1 u Brna víc, než 60 nejel dlouho a existuje bezpočet možností, kdy je pomalá jízda oprávněná. Tak jako to nikdo nehlídá teď, a že by to šlo, by to nikdo nehlídal ani tak. Plošené zákazy tedy nepomůžou, jen zvýší napětí ve společnosti.

    Řešením by bylo individuální pokutování policisty (za bránění plynulosti provozu na pozemní komunikaci – na to jsou paragrafy už teď), ale není dost policistů.

    Zbývá ještě společenské řešení, říkejte tomu osvěta nebo diskuse nebo školení řidičů, mohla by k tomu přispět i sama policie, kdyby pořádala za tímto účelem, co já vím, happeningy, proč ne… To bych viděl jako v současnosti jedinou možnost.

    PB

    A proč problém? Prostě ho nechte předjet. Jezdí se vpravo, né nalepený na středové čáře.

    bimmer

    souhlasim,o vek tolik nejde,ale o to co ma ridic v hlave,nektery divosi by si ho pred jizdou meli trochu vyhonit aby se zklidnili,chapu problem maj kdyz jedou na rande ale kdyz slecna pocka tak je fajn,kdyz ne tak bude jina,chce to klidek,je jich mraky a furt dorustaj dalsi,a uspechany poknikatelé chapu,time is money,ale silnice a svet neni jen pro vas,a kdyz vas chytnou silny nervy dejte si na malou chvilku pauzicku na benzince,a dedecci a babicky jedte se projet radsi jen v nedeli na hodku to staci,prochazka po zahradce nebo lese je stokrat zdravejsi,ahoj zivot je krasnej ale kratkej a jinej uz nebude.

    MiraTDi

    ALE SAKRA, jeď tak, jak Ti velí základní paragraf v Zákoně o provozu na pozemních komunikacích: VPRAVO, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, tak při PRAVÉM OKRAJI VOZOVKY, sakra !!!!! A ne tak, že jsi nalepený vlevo (uprostřed) a když vidíš někoho v protisměru předjíždět, tak za každou cenu držíš svůj \“LEVÝ\“ směr jízdy – to je prasárna a AROGANCE na druhou !!!!!

    Arnost

    Beskytský muž zřejmě nikdy neřídil v Bavorsku, nebo v Itálii. Nadávat na české řidiče je módní v „moristickém bulváru, skutečnost není zase tak zlá. Mimochodem zlozvyk nedávat blinkry k nám přišel z Bavorka.

    Honza

    Problém jsou řidiči, kteří se nedokážou ovládat. Představa, že když jedu v autě, které MŮŽE jet rychle, tak s ním MUSÍM jet rychle, ať se děje co se děje, je hlavní příčinou všech nebezpečných situací na silnici. NIKDO (snad kromě hasičů a sanitek ve výjimečných případech) nemá NIKDY důvod spěchat tak, aby ohrožoval život a zdraví (své i ostatních). Tohle ostatně prakticky pozná každý, kdo se stane aktivním účastníkem jakékoliv, i zcela banální autonehody. Najednou už nejde o minuty a o vteřiny, ale klidně můžete čekat desítky minut i hodiny – na policajty, na odtahovku … A svět se nezboří. Takže páni rychlojezdci, kromě plynu má auto i brzdu. A i s tím nejsilnějším autem se dá zpomalit a jet třeba třicítkou, když před vámi jede něco pomalého a předjíždění není bezpečné. Až vás budou hasiči vystříhávat z hromady pokrouceného plechu, bude na poznání, že k tomu spěchu až zas tak vážný důvod nebyl, poněkud pozdě ..

    edd

    Kdo z těch, kteří obhajují jistá práva / nebýt omezován „pomalými“ řidiči/ rozhodne, zda ten „pomalý“ řidič jedoucí v obci kolem té 50 / spíše mírně více/ a „rychlíček“ který se v 80km rychlosti přilepí na kufr a jede 3 m za ním případně poblikává je již „brzdič“ provozu ???
    Tady vidím problém… ti uspěchanci nedodržují vůbec- ale vůbec- vyhlášku. A ne jen o rychlosti, ale namátkou i směrovky. A když, tak zcela pozdě, pokud vůbec. Nedávno jsem počítal… při předjíždění cyklisty, tak každý 3 až 4. ostatní na to zcela kašlou – pokud o tom vůbec ví. V zásadě je to o kázni ať mladých a u starších také trošku o sledování různých úprav ve vyhlášce o provozu na silnicích.

    Alik

    Předjíždění na dálnici zprava je jedním z nejvážnějších přestupků a měl by se tvrdě trestat. Můžete taky způsobit hromadnou nehodu na dálnici, jen proto že vám ruply nervy že někdo jede 120 v levém pruhu. Taky lepit se někomu na zadek není moc ohleduplné ani bezpečné. Jeďte se poučit do Německa, tam to nikdo nedělá, přitom rychlost tam není omezena. Taky mi vadí, že jede někdo pomaleji v levém pruhu ale nikdy ho nebudu předjíždět vpravo.

    Hobo

    Dovolím si otázku: 90-130 je maximální poholená rychlost, nebo nařízená minimální rychlost?

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist