viewimage-1-352x198.jpg

Policie začne při kontrolách na silnicích měřit emise aut

legislativa

Kontrolám dodržování emisních limitů a vozidel s vymontovanými či poškozenými filtry pevných částic už v Praze nic nebrání. Zástupci metropole, Krajského ředitelství policie hl. m. Prahy a vybraných stanic technické kontroly (STK) podepsali memorandum o spolupráci. První kontroly přímo v provozu budou...

Diskuze

26 komentářů

    René Ehlen

    Také bych chtěl jezdit krásným novým bezemisním autem. Bohužel mám hypotéku, 3 děti a pomoc potřebující rodiče! Tak mě můj milý státe ještě více ober o prachy, protože v tom nevyhovujícím autě budu jezdit tak dlouho dokud to půjde…….

    JS

    Tohle je naprosto směšné. Když vidím auto, ze kterého jde hustý dým a přitom má mít EURO emisní normu 1+, tak co na tom chci měřit? Jestli je to vykuchaný DPF nebo zničená lambáda je věcí řidiče, ne policisty. Mám ho na videozáznamu z vozu, tak mám důkaz do správního řízení a posílám ho bez dalšího na STK do 30 dní ne?! Realita je, že zatímco my slušní platíme desítky tisíc navíc, aby naše auta nevypouštěla gramy navíc, tihle dobytci vypouštějí navíc kilogramy a nikdo je nikdy nezastaví, i když mají záď jak mouřeníni. Za tohle dopravákům hanba

    Velký Fru Fru

    To je opět buzerace ze strany státu.Jako kdyby lidé mohli za to,že automobilový výrobci dávají do auta takovíto eko zmetek.Jen aby z nás zase mohli vytáhnout nějaké peníze do státního rozpočtu.Pane Hamáčku nase… si.Mám 30 let starého Mercedesa a budu ho reinkarnovat až do svého důchodu.Jen kůli těm vašim hovadinám.

    Jara

    Dobrý den,
    někdy v roce 1992-3 jsem jel s otřískanou Škoda 100 na silnici mezi Černou Horou a Bořitovem okres Blansko. Zastavila mě Policie, na silnici měli přístroj,který by dnes připomínal mašinu na plnění klimatizace do auta. Strčili do výfuku sondu a zjistili že je auto za limitem ( ono to šlo poznat i podle čichu a vizuálně) Odebrali mě OTP a bylo. Když to dnes někomu řeknu tak se na mě dívají jak kdybych byl pod vlivem něčeho silnějšího. Ale ano, tato příhoda se skutečně udála, ať si myslí kdo chce co chce

    sene

    Je to spráné těch kouřících aut je stále více a mají platnou stk

    Honzík

    No jo,je horko co?Spíš bych se zaměřil na to,proč auta produkují větší množství emisí než je zdrávo.Určitě si mnoho z vás všimlo nesmyslně rozmístěných dopravních značek omezující maximální dovolenou rychlost.Tak to je třeba nejdřív 70tka po 100m 50tka a po 100 zas 70tka,tak si říkám,no asi si nemůžou vybrat.A nebo sečíst,a udělat průměr?.Každopádně ta takovémto ůseku potřeba neustále řadit,a tím se pochopitelně mění otáčky motoru,a množství emisí.

    petr

    to je ale kravina

    Horny

    Mám z minulého roku nové DPF originalní a když mu dám skutečně napít, tak létají saze ven a je černo i s DPF. Pak už je větší klid jak vyhážu pavouky ven, ale tím chci říci, že pokud má někdo auto do emisní normy euro 4, tak auta prostě hulit budou i s DPF. To by ste museli udělat generálku vstřiků, pístních kroužků atd…to bych to mohl hodit z mostu.Horší je ten klasický tuning, kdy hoši mají VÝKON a za nimi saze i při 50ti kilometrové rychlosti, kdy brzdíte, protože není vidět.

    Roman

    Kromě nesmyslnych značek je to i nesmyslná přednost chodců na přechodech. Desetitisíce aut musí denně zastavit rozjet zastavit … To si myslím že dělá tak 50 % emisí v městě. Plus svítící semafory ve tři ráno kdy nic až tak moc nejezdí.

    Petr Rambousek

    Čekám kdy zavedou emisní měřič i na prdel…sežral jsi čočku? na karanténu s tebou a nesmíš ven dokud to nevyprdíš A běda jak to sežereš přístě,půjdeš do sudu s kyselinou….ovzduší si rozvracet nedáme,to eurosajuz nedovolí

    lubajs

    Tak ať zruší přimíchávání biosraček do nafty a benzínu a emise budou nižší. Se zeptejte techniků na měření emisí. Podle nich k vůli bosračkám v palivech mají problémy na měření emisí víc už dva, tři roky stará auta než staré vozy z roku 2000, která ještě nejsou tak háklivá na kvalitu paliva.

    Rradek

    To zase bude na silnicích stověžaté matičky veselo!
    Když jsem četl ty tupé fráze a klišoidní blábol úředníků a fízlů nevěděl jsem jestli se mám smát nebo brečet…
    Redaktoři Světa Motorů byli osobně u vůbec první akce tohoto typu asi před 3 měsíci (možná ještě dříve, už ten výtisk nemám) a málem se potrhali smíchy nad amatérizmem a diletantstvím všech jelimanů co u toho byli!
    Přítomný „odborník“ z Dekry chtěl u auta kontrolovat DPF ačkoli naprosto netušil jestli ho to auto má, jeho ještě tupější kolega se vrhnul na kontrolu téhož u >20 let starého Fordu Transit, machři z STK se hodlali vrtat v lambda sondách a pod. a přitom je nemohli ani najít . no komedie jak sviňa, kam se na ně hrabe Troška s jeho lidovou tvorbou…

    jenicek54

    proč tedy platíme STK . zase akce bez rozmyslu

    KG

    Do měst patří jen elektromobily, zbytku zakázat vjezd.

    Boban

    Jsem pro. Jen by nemělo zůstat jen u Prahy a mělo by se měřit po celé ČR. Není den abych na silnici nepotkal dobytky s relativně mladýma autama, které při sešlápnutí plynu chrlí černý dým. Jen bych byl pro to aby nedávali hned zákaz řízení, ale jen odebrali známku STK a nařídili provedení nové STK s emisemi na nějaké konkrétní stanici STK. To aby se znemožnilo že vozidlo projde díky známostem.

    Mr. Green

    Zdravím vás pánové co jse tu hádáte o úplných blbostech a víte o tom úplný PRD !.
    Tak za prvé naftové auto starší výroby které produkuje černý dým bud kvůli závadě nebo jak tady kritizujete po úpravě čerpadel pro zvýšeni výkonu nejsou pořád tak nebezpečné pro lidské zdravý jako nové vozy z filtrem pevných částic ty jsou totiž mnohem horší!
    Zjednodušeně řečeno auto z nefunkčním filtrem je menší zlo než auto v pořádku.
    Důvod je jednoduchý :pro nechápavce vysvětlím polopatě snad to pochopí i Pražácikdyž se nadýcháte oněch viditelných černých sazí tak zakašlete a tělo je ve větší míře vyloučí zato to co leze z dpf jsou rozmělněné saze na podobu aerosolu který vdechnete a šmitec taková pomalá rakovina
    A abych okomentoval komentář typu povolte vjezd jen elektromobilům to jsi nemůžu odpustit páč blb co to napsal je fakt matroš
    Za prvé nasazení elektromobilů v masovém měřítku je nereálné
    A za druhé problém z ovzduším to neřeší elektro auto je ekologické až po najetí 100000KM a to se bez vetší finanční injekce stejně většina nedožije elektromobil = vetší uhlíkové stopa než vozidlo z konvenčním pohonem
    Tak buďte pozdraveni a žijte v naivitě dál 

    franta flinta

    Za tohle bych dával ty největší pokuty a jako odměnu bych jim přistavil auto do bytu a pustil výfuk bez DPF filtru a by si pěkně z hluboka mohli zadýchat !!!!!!!!!!!!!!! Existuje spousty variant a jak toto řešit. Vyčištění filtru, nebo koupě nového. Když chcete auto, tak za něj plaťte a né to vyřezávat.

    Mr. Green

    Takže znova pro opozdilce speciálně pro pana Frantu flinta
    Když vás zavřu do garáže z nastartovaným autem z dpf tak vám garantuju že zní utečete daleko dříve než z autem bez DPF! V loni si nechal německý ADAC vyhotovit nezávislý test naftových motorů z DPF splňující normu EURO 5 a zjistilo sem že motor v rozmezí otáček 800-2500 takže běžné provozní produkuje až 5x víc škodlivin než motor bez DPF jenomže se to nehodí do krámu lidem co na tomhle profitují tak se o tom nemluví.

    Jiří

    Další buzerace řizená EU.

    fuk

    Banda blbů, co dodat…

    Stana

    Auto někomu kouří že nejde poznat udaje na značce a dostane za to 2000kč pokuty?

    Marný Tomáš

    Ono by mnejvíc na čistotu ovzduší nejen v Práglu pomohlo zakázat ne vjezd ale výjezd z parkovacích míst,garáží .. všem jednoválcům (autu v němž sedí jedna osoba-to by ubylo smogu a busy,tramvajky měli volnou cestu!!Jinak starý předkmůrkáč 1,9d mi jezdil za 5litrů ropy,novější přeplňovaný přímostřik-cr za 6,5-7l nafty-tak jak je možné že auto s větší spotřebou je ekologištější!?Jak tu již bylo řečeno-klasika má velké částečky sazí-při vdechnutí se možná 98% vykašle nebo se do plic vůbec nedostane, u CR bez DPF je to tak 60-70% ale u aut s  FAP či DPF je to ale už pod 50% takže takuvý sup co sjede ve škodovce z linky je nebezpečnější než stará kouřící Tatra či V3S

    vladaa

    To jsem zvědav, jak dlouho taková kontrola bude trvat. Na STK jim to jde jak psovi pastva

    Daniel

    JS EURO 1+ hustý dým 😀 to jsou pojmy … víte vůbec co je norma EURO 1 ? 😀 Třeba opel kadet z elektronicky řízeným karburátorem, případně nasledný s jednobodovým vstřikováním 😀 a ty občas trochu kouřili i když emise splnili ….. (mluvím o benziinových autech, rozzuřene dieselagregáty bych ze silnice smetl do jednoho protože nesplnují bez podvodů žádne limity, btw. zkuste si stát u auta které provádí regeneraci DPF a plní prej EURO 6 ….. takovej smrad to nevyplodí ani žigulík na sytíč)

    k článku policie nemůže sebrat ORV jen tak …. ani kdyz vam upadne výfuk tak to není možné, to je špatný výklad zákona (dost omezený mimochodem) sebrat ORV vám policista může na místě pokud jste třeba způsobili nehodu tím že vaše vozidlo nebylo v pořádku. A to je vážený autore přímo od dopravního policisty, a věřte, že ten by bral techničáky jak o závod kdyby to šlo protože mu vraky flusající z výfuku instantní rakovinu ze špatně spálené nafty více než vadí (ale nechci být neslušný)

    Daniel

    Pane Green Vy víte o DPF tolik jako já o štrikování …… auto které má mít DPF a nemá ho funkční to je svinstvo právě kvuli tomu aby nebylo nebezpečné tak je tam to DPF. DPF zachytává částečky které jsou díky čím dál drobnějšímu rozprachu tak malinké že nejen že se vám nezachytí v nose kde je tělo vypudí, ale ani v plicich se nezachytí a projdou bunečnou stěnou rovnou ro krve ….. proto natupují DPF dnes již i do benzínových motorů. Jediné v čem máte pravdu že v oblasti dieselu, je méně škodlivý naftak z roku 2001 než novej krám (ovšem za podmínky že mu nefunguje DPF)

    Radek

    ja si myslim ze u nas jsou hodne prisne normy a buzerace ze statu stk a policie jde jen o buzeraci lidi a o prachy nic vic platime eko dane buzerace lidi

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist