policie-v-usa-take-pouziva-mozkove-mysleni-jen-opacnym-zpusobem-352x198.jpg

Policie v USA také používá „mozkové myšlení“, jen opačným způsobem!

Zajímavosti o autech

Policie v americkém státě Michigan si řekla, že skutečně něco udělá pro plynulost a bezpečnost dopravy. Místo rýžování peněz z radarů se tak zaměří na jeden velmi rozšířený nešvar - neoprávněnou jízdu v levém pruhu.

Diskuze

26 komentářů

    Ivo

    Podle mě dnes téměř nepotkáte piráta silnic – tak jednoho za týden. Zato bezdůvodně se ploužících zoufalců je plno. Zdržují – jsou zdrojem stresu na silnici a je třeba je předjíždět – což je v zásadě nejnebezpečnější řidičský manévr. Je to stejné jako pomalá jízda v levém pruhu. Jinak řidič který není schopen po silnici první třídy jet více než 80 km/h , je nezpůsobilý řízení motorových vozidel a patří do autoškoly.

    Fifu00

    Používání mlhovek, hlavně těch předních, sotva se objeví náznak mlhy nebo deště … A nejlépe ještě v noci, aby protijedoucí řidiči neviděli díky odrazům už vůbec nic.

    XXX

    Policajt použil alespoň mozkový myšlení, ale u vás je zjevně jakýkoliv pokus o jakékoli myšlení krajně nezdvořilou a odsouzeníhodnou akcí. Jeďte se tam projet a jezděte rychle jak u nás a pak poklábosíme jak jste dopadli u hodnejch a chytrejch policajtů, jo?

    Stan

    Kdyby aspoň náznak deště nebo mlhy…
    To já potkávám takové mlhovkáře za jasných večerů a nocí.

    Stan

    V autoškole už byli a nepomohlo to.

    Petr K.

    Pomalá jízda ostatních mě taky nedělá radost, ale vždycky si řeknu, že pokud jsem natolik dobrý řidič, abych mohl kritizovat ostatní, měl bych být také dost dobrý na to, abych udržel nervy na uzdě a v klidu si počkal na to správné místo k předjetí. Kromě toho si myslím, že je lepší, když jede jen tak rychle, jak se cítí, než aby se nechal ostatními tlačit a způsobil by nějaký průšvih. Ono totiž řízení auta dávno není volbou a výsadou „řidičů“, je to často životní nutnost. Pro maminy od rodin, pro důchodce a pro spoustu dalších lidí, kteří by s radostí využili jiný způsob dopravy u kterého by za volantem neseděli ale jinak to prostě nejde. Mějte to na mysli, až se za někým takovým potáhnete, dost možná vám to pak ušetří nějaký ten okousaný nehet a napnutý nerv.
    Ostatně zkuste si to spočítat, pět minut jízdy za někým, kdo Vás brzdí o 20km/h, znamená to časovou ztrátu lehce přes minutu. Fakt stojí za to se kvůli tomu rozčilovat?

    N.

    Že je předjíždění asi nejrizikovější manévr je sice pravda, ale radši bych to nikam moc nepsal, protože by ještě mohlo někoho napadnout ho zakázat. V zahraničí je to přece běžné (některá místa v USA) a klišé „Kdyby to mělo zachránit jen jeden život“ se dá použít vždy. Navíc přece není kam spěchat atd. Zmiňovaní „řidiči“ nepatří do autoškoly, tam skutečně už byli, ti především nepatří za volant a už vůbec ne na silnici první třídy ve špičce.

    N.

    Časová ztráta určitě není absolutní, protože je přímo úměrná délce takové „mise“ a tomu, o kolik jede dotyčný „bezpečněji a ohleduplněji“.

    Petr K.

    Případ jsem kalkuloval na 80 km/h namísto 100 km/h po dobu 5 minut. Na dvouproudé státovce (např. Jihlava – Znojmo) celkem realistické, řekl bych. A za daných parametrů rozhodně neprůstřelně absolutní. 🙂

    T.

    Mlhovky (zadní) v dešti, mlze a za snížené viditelnosti (není určeno jak moc má pršet či mlžit či nebýt vidět) předepisuje zákon. Oslňování mlhovkami nepozoruji (na rozdíl od „inteligentních“ automatických systémů, které např. vůbec nechápou, že by mohly oslňovat vozidlo před sebou ve vedlejším pruhu). Naopak při každém silnějším dešti potkávám řadu stříbrných aut jedoucích 70 po dálnici svítících moderními „denními“ světly – s úplně zhaslými zadky (tj. neviditelní). Stejně tak třeba trojkové Superby na denní svícení v noci svítí zezadu jen tak „napůl“ (v mlze v noci totálně ztracení). Takže za mě mlhovky ano a „denní“ svícení led pásky z ikei zrušit a svítit celý den plnými světly.

    AAA

    Ono je to ještě veselejší – Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy

    tedy pršení definováno je, ale teoreticky by měl člověk rozsvěcovat mlhovky pri každé vločce.

    XXX

    Velmi výstižné, ale zdejším tupcům nevysvětlíš že to je účelová politika a tím že se budou hádat s policajtem nic nevyřeší, maximálně jim prdne cévka. Nejlepší jsou prej kokoti, co vykřikují že to poženou vejš, budou si někde stěžovat atd. a jsou si stěžovat tomu co to v podstatě nařídil.

    Steve

    problém je v tom, že oni nejsou kreténi, oni jsou líní kreténi. Jestli mají přinést dvě pokuty osoba/směna (směnu maj pokud vím 12hodin) tak dvoučlená hlídka, která se opravdu zaměří na nebezpečné přestupky ty 4 pokuty dá úplně bez problémů, stačí třeba vyrazit na tu dálnici a sbírat levoproudaře. Nebo si prostě počkat na někoho kdo udělá něco fakt nebezpečného.
    Proto jsou to liní kreténi, když si radši stoupnou někam kde 4 pokuty vyberou do půl hodinky a pak se můžou v klídku „projíždět“ a nic neřešit, nebo si o noční někde pospat. A nedejbože aby se jim stalo, že by někoho pokutovali před koncem směny a pak museli kvůli papírování o 10 minut přetáhnout. Problém není v systému, kterej se snaží liný zaměstnance přimět k práci. Problém je v těch línejch zaměstnancích, kteří vždy příjdou na to jak něco ojebat a nepředřít se.

    XXX

    Jo u nás jsou holt všichni líní a nikdo nedělá. Proto je nízká produktivita a platy jsou tady několikrát nižší než za západníma hranicema. Někteří dokonce nechtějí chodit zadarmo v sobotu a nebo zůstat hodinku po práci a zadara uklidit celej krám a pod. jak říkáš lenoši.

    Hulvát

    Na full svícení za dne vám kašlu, když mám homologovaný a kvalitní Magneti Marelli DRL, nebudu si kurvit výbojky a trafa xenonů.

    Pavel.J

    Bohužel si myslím že k pomalé jízdě přispěla svou velkou špetkou do mlýna PČR nasazením tzv stíhačů protože teď mají všichni stažené půlky a jezdí pomalu

    SMollda

    na trafa a výbojky xenonů kašlu, člověk má přes den svítit, aby byl vidět a homologovaný může být kde co, ovšem homologovali to bruseláři, kteří ví o tom, jak je to vidět úplný prd, denní svícení bych zakázal prošně, protože je k ničemu a když už jsme u toho, trafo xenonů vydrží poměrně dost a xenonová výbojka taky vydrží kolem 50 tisíc, stačí si nekupovat šmejdy

    filip

    a pak jsou jeste honici frcek, kdyz stihaj v novym passatu cyklistu, kterej projel stopku na miste, kde stopka je naprosto zbytecna (mesto kudy drive proudila doprava ale nyni diky obchvatu projede mestem par aut denne) a otravujou lidi bez sebemensiho duvodu k zastaveni…

    Peca

    Podobně jako u mlhovek mě dokáže rozčílit když někdo naloží plnej kufr auto táhne „zadek“ po zemi a krásně oslňuje všechny řidiče někdy dokonce nízko letící piloty 😀

    HanuIv1

    Nejhorší je, že policista sám málokdy rozhoduje, kde má stát. Od toho je tu velitel (mnohdy i velitel velitele). Sami policisté v hlídce ví moc dobře, kde by měli stát, ale nemohou, protože májí befel stát jinde. No a městští? Tam je evidentní snaha vybírat co nejvíc na pokutách. No a tato snaha vzrůstá na konci měsíce, kdy je potřeba dohnat plán.

    PepaSFI

    ano, má se svítit protože je potřeba „být vidět“. A to je právě to co xenony a obecně moderní světla nesplňují. Svítí totiž přesně tam kam mají aby osvětlovaly, tedy na vozovku před autem. Svítit mimo určenou plochu, tedy do očí protijedoucích intenzivním směrovaným světlem je naopak silně nežádoucí. Pokud se na ně díváte ze směru mimo jejich světelný kužel, ve dne prakticky není vidět jestli svítí. A naopak, když se ocitnete v jejich paprsku, například při přejezdu horizontu, silně oslní. Speciální denní světla naopak svítí v širokém úhlu, neosvětlí vozovku ale „jsou vidět ze všech stran“. Teda skoro. Bohužel s nimi nemusí svítit zadní koncová a tak záleží jen a pouze na rozvaze a inteligenci uživatele jestli včas při horší viditelnosti přepne na normální plnohodnotné svícení.

    PepaSFI

    už jsem to i tady mnohokrát psal, můj názor je že každý má právo jet tak rychle jak považuje za vhodné. Pokud někdo jede 70 na devadesátce, předpokládám že k tomu má důvod. Je unavený, nemocný, má závadu nebo nějaký omezovač na palubě, třeba lustr, konev polívky, blijícího psa nebo štěkající tchýni nebo se prostě kochá. Ale vždycky by měl brát ohled na ostatní, držet se víc při kraji, na vhodných místech uhýbat a umožnit předjetí. Bohužel se s tím setkávám spíš u těch často kritizovaných řidičů náklaďáků. Osobáky si jedou po prostředku a kašlou na kolonu za sebou. A platí to i obráceně, hodně řidičů osobáků si myslí že když se na devadesátce nejede aspoň 110, tak je to nehorázné zdržování. Opět si myslím že kdo chce jet rychleji, jeho volba. Pokud při tom neohrožují ostatní a nevynucují si předjíždění za každou cenu, nemám s tím problém. Ale nikdo nemá právo nutit jiného jet rychleji než mu připadá přiměřené nebo dokonce než je dovolené.

    Kadel

    Chápu, že Vám, jakožto příslušníkovi obecní policie, vadí, když občan využívá svých zákonných práv a brání se legtimními postupy Vaší zvůli. Má zacálovat a vypadnout, kaštan mizernej, když se budeme s každým takhle zdlouhavě mazat, tak na to vznášedlo nevyděláme…

    A proč si myslím, že jste městapák? Protože normální člověk by takové postoje, jako zde zastáváte dlouhodobě Vy, ani nezmínil.

    Hejhi

    Nesouhlas!
    Jezdím pomalu cca 80 km/h na tempomat podle navigace.
    Jezdím v pravém pruhu na dálnici, na silnici první třídy uhýbám a pouštím když to jde, nebývají za mnou kolony a nepřipadám si nebezpečný.

    Standas

    Mě pije krev, že polovina lidí dneska nebliká. To je v nových autech všechno tak automatické, že už nejsou potřeba blinkry, nebo šla dolů ergonomie a páčka blinkrů je nemožně daleko?
    U vyjíždění z kruháčů by mě zajímala statistika, kolik lidí bliká. Jelito ví, kde vyjíždí, proč by blikal… Že stojím na spojce a čekám, jestli vypadne, nebo mu musím dát přednost mu nedochází. To jest k plynulosti.
    Řazení z pruhu do pruhu ve městě i na dálnici. Jedna skupina nezná ani blinkr, ani zrcátko. Hrozně se diví, že troubím, když mi z ničeho nic stěhuje dveře na přední blatník. Další skupina zná zrcátko, ale o blinkru si myslí, že je to cheat pro nesmrtelnost. Jak pojmenovat člověka, který mě v zrcátku vidí se koulet 130km/h +/- 10. Jede za kamionem 80, za mnou nic, ale když mi tam vletí, půjdu do pásů. No jasně, že se začne stěhovat doleva. Když už je na čáře, tak i ten blinkr nechá jednou bliknout. Tato jelita se dělí ještě do 2 skupin – v lepším případě když zatroubím, omluví se. V horším se na mě pověsí, začne mě rentgenovat dálkovýma a když je prázdno, hrajeme si na drsňáky do 190km/h, kdy se koktávky, supy a další traktory čipvocpoda začnou zmenšovat v zrcátku mého luxusního BMW, které se jednou, až takového debila nedobrzdím, objeví na nově jako vražedný nástroj agresivního chuligána.
    Dál by mě zajímala statistika jednookých vrahů. Některé lidi z okolí potkávám bez stejného světla (nebo i několika světel) i měsíce. Bylo aktuální především v zimě, kdy je tma a silnice mezi vesnicemi bez pruhů a patníků jsou plné hnědošedých zombies.
    No, trochu míň mi pije krev, když už je sluníčko nízko, takové to šero, že už je prd vidět, ale světla ještě nepomáhají a kdo má manuální denní svícení se neobtěžuje přepnout, aby byl vidět. Horší to je, když za takového přijedete v mlze. Tak mu blikente do zrcátka a… a nic. Mozek se zmůže jen na: ať si blbeček s bavorákem políbí pr…l, no přeci šos.
    Lidi, jezděte BEZPEČNĚ a ČITELNĚ, používejte BLINKRY a LEVÉ ZRCÁTKO. Když na vás někdo blikne, nemusí to být debil, třeba něco nemáte v pořádku. BMW sice zpomalí o 50km/h hned, ale občas taky veze na zadním platě vejce od maminky a ne vždycky je to feťák a vrah.
    Před bouřlivou reakcí si běžte do garáže zkontrolovat žárovky, díky.

    Ladis

    Tak to jste VY, kdo s těma (zejména zadníma) mlhovkama pořád prudí, ačkoli je úplně čisto a jasno! Tak Vám bych sebral papíry HNED!!! To je děs, co jezdí po silnicích… Každej trouba si rozsvítí všechny lampičky co má, asi aby ho deb.la někdo nepřehlídl… Ale kdo má za Vámi jezdit, člověče???

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist