Policie otevřela nabídky na nová rychlá auta

Dálniční stíhačky vyberou čeští policisté z vozů čtyř značek. Nabídky otevřeli po měsíčním zdržení minulý týden a o vítězi bude jasno do čtrnácti dnů.

Policejní prezidium oznámilo otevření obálek s nabídkami automobilek, které mají zájem dodat dvacet nových rychlých vozů pro Policii Čeké Republiky. Auta doplní šestnáct Volkswagenů Passat R36 dohlížejících nad dálničním provozem od roku 2008. Nového tendru se účastní čtyři automobilky, které to jsou, však zatím nevíme. Účast dopředu ohlásilo BMW (model neznáme, vyhověly by řady 3 i 5) a Opel s Insignií OPC. Vítěze Policie vybere do dvou týdnů.

Výběrové řízení na dvacet aut za třicet milionů korun (vč. DPH; vč. školení a dalších služeb) mělo skončit už v říjnu, nakonec se však o měsíc zdrželo. Média upozornila, že dopravní policisté ušili podmínky na výběr jedinému vozu. Zadání se na poslední chvíli měnilo. Obecným podmínkám nakonec vyhovuje řada v ČR prodávaných modelů, přestože výčet požadavků je dlouhý.Souputníci stíhacích passatů mají mít přinejmenším 258 koní (190 kW), šestistupňovou automatickou převodovku a pohon všech kol. Musí se nabízet jako sedan (nebo liftback) i kombi, protože policisté chtějí deset aut od každé karosářské varianty. Poněkud překvapivě specifikuje tendr benzínový motor, což by však neměl být pro účastníky problém. Pro policii je důležitá také maximální rychlost alespoň 250 kilometrů v hodině a zrychlení z nuly na sto do sedmi sekund.

Šestnáct Passatů, které si dálniční policie pořídila v roce 2008, by podmínkám vyhovělo i tentokrát. S třemi stovkami koní a stovkou pod šest sekund patří mezi potenciálními kandidáty k silnějším. Insignia OPC se šestiválcem a 325 koni je však ještě silnější, stejně jako některé modely BMW. Na druhém konci spektra číhá mezi kandidáty Škoda Superb, která zadání splňuje jen těsně.

Není bez zajímavosti, že sama policie se ohání ziskovostí investice. Podle tiskové mluvčí policejního prezidia, Veroniky Hodačové, vybraly posádky šestnácti passatů za poslední tři roky přes sedmdesát milionů. Nová auta by se prý měla vyplatit. Škoda, že množství vybraných peněz nijak nekoreluje s mírou přínosu pořízení aut pro českou společnost. Tu se zatím nikdo kvantifikovat nepokusil. Můžeme jen doufat, že jsme s passaty získali i něco víc než další zdroj peněz pro stát, a že s dvaceti novými vozy získáme ještě víc toho samého.

14.11.2011 7:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist