Počet obětí v loňském roce klesl
Zajímavosti o autech
Tragická bilance byla v loňském roce nejméně dramatická za posledních padesát let. Může za to bodový systém?
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Zajímavosti o autech
Tragická bilance byla v loňském roce nejméně dramatická za posledních padesát let. Může za to bodový systém?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
No tak jestli těžké úrazy vzrostly a ubylo mrtvých, tak to opravdu bude zásluhou bezpečnějších vozidel.
BTW nepamatuje si někdo kdy se měnila meodika, že za oběť dopravní nehody se považuje ten kdo umře do 24 hodin a ne do 3 dnů. To totiž statistiky taky vylepšilo…
Presne tak.
Jediná štatistika, ktorej verím, je tá, ktorú si sfalšujem sám…
Presne tak.
Jediná štatistika, ktorej verím, je tá, ktorú si sfalšujem sám…
Jojo, pamatuje 🙂
Od 1. července 2006, změna přišla spolu s bodovým systémem. Nemůžu ale nikde najít z jakého předpisu ta metodika vychází, kdyby někdo vědel budu rád za nakopnutí!
Jinak ale myslím, že čísla statistik nehodovosti (včetně počtu obětí) jsou natolik obecná a zbavená kontextu, že podle nich nejde hodnotit vůbec nic – kulturu provozu, kvalitu infrastruktury, bezpečnost vozidel, stav legislativy ani úroveň práce příslušných autorit. Což však (jako každý rok) jistě nezabrání, aby byla leckterou velkou hubou pro každý z těch účelů použita 🙁
Já mám pocit, že s bodovým systémem se jen změnila účast policistů na nehodách se škodou pod 100tis. A protože po zavedení bodového systému začal počet mrtvcýh na silnicích zase stoupat tak později přišel opravný patch na počítání mrtvých v souvislosti s nehodou.
Tak už jsem to našel 🙂
Osobu usmrcenou při nehodě definuje ZP PP (závazný pokyn policejního prezidenta) číslo 85/2006 který je skutečně účinný od 1.7.2006. Předtím to bylo pravděpodobně stanovené v ZP PP 23/2003, ten ale bohužel nemůžu dohledat.
Myslím že propagátoři bodování už předem tušili, že se ohledně bezpečnosti přinejlepším nezmění nic, proto se pokusili aspoň částečně mlžit změnou metodiky pro nejsledovanější číslo.
Pro případné zájemce ZPPP 85/2006 zde:
http://media1.majestat.cz/files/media1:4d51e3b0346fb.pdf.upl/zppp-85_2006.pdf