Po XKR-S je na řadě Jaguar XFR-S

Vedení uvažuje o ještě ostřejším XF. Plán je stejný jako u XKR-S: osmiválec XFR posílí na 550 koní, auto dostane tvrdší podvozek a lehce komiksovou image.

Zatímco Němci míří do náruče ekologie a zelených zítřků, ve Velké Británii lepí přednostně úplně jiné díry v nabídce. Po mediálním úspěchu projektu XKR-S Jaguar „vážně přemýšlí“ o přiostřovací kúře také pro sedan XF. Jde zatím o neoficiální informace, které však vyšly z nejužšího vedení. Projektu XFR-S hraje do karet také fakt, že standardní XFR začíná s 510 koni lehce zaostávat ve výkonových válkách, tažených německou konkurencí.

BMW M5 nedávno vyjelo s 560 koni, Mercedes-Benz je na 557 a Audi pomalu chystá RS6, která bude mít spíš něco k šesti stovkám koní. Jaguar má přitom ve stáji pětilitrový osmiválec s kompresorem, 550 koni a úchvatným zvukem – motor nedávno představeného XKR-S. Jeho zástavba do XFR by byla stejně bezproblémová jako v případě proměny XKR na XKR-S – motory obou verzí jsou zvenku identické. Mimoto už Jaguar dávno postavil prototyp a několikrát ho protáhl po Nürburgringu.

Žádné podrobné informace nejsou k dispozici, ale bude rozumné očekávat podobné úpravy jako v případě XKR. Kupé absolvovalo kvůli písmenu S velkou řadu úprav. Přestože v kontextu doby vypadá karoserie XKR-S téměř decentně, na Jaguar je až nemístně odvázaná. Charakter auta s tvrdým podvozkem a ostrým řízením tomu odpovídá. U způsobného XFR můžeme očekávat podobné změny. Projekt zatím nemá definitivní ano, ale jakmile ho dostane, budou se věci dít rychle, vývoj by neměl trvat víc než rok.

Martin Plaštiak

3.2.2012 6:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist