pneumatiky-runflat-jsou-nachylnejsi-k-poskozeni.jpg

Pneumatiky runflat jsou náchylnější k poškození

Sekce pneumatiky

Studie J.D. Power přinesla překvapivé zjištění. Zákazníci, kteří jezdí na tzv. runflatech, mění pneumatiky mnohem častěji než ti, kteří mají konvenční gumy.

Diskuze

12 komentářů

    letitý fanda aut

    Na novém BMW X3 190 kW jsou originál runflaty 125/60-17. Přestože pérování u nového X3 je výrazně měkčí než u starého, jízda s runflaty je nepříjemná. Jednak jsou neobyčejně těžké-je zde podstatně více pryže a výstuží-tím pádem nepohlcují drobné nerovnosti. Zimní pneu jsem pořídíl běžné bezdušové a jízdní pohodlí je o řád lepší. Defekt pneu u tohoto vozu zatím nebyl. Runflaty není žádná výhra, je lepší vozit sebou sadu na opravu pneu za cca 195.- Kč a kompresorek. Vyjde to cenově na stejno a je podstatně příjemnější jízda.

    letitý fanda aut

    Na novém BMW X3 190 kW jsou originál runflaty 125/60-17. Přestože pérování u nového X3 je výrazně měkčí než u starého, jízda s runflaty je nepříjemná. Jednak jsou neobyčejně těžké-je zde podstatně více pryže a výztuží-tím pádem nepohlcují drobné nerovnosti. Zimní pneu jsem pořídíl běžné bezdušové a jízdní pohodlí je o řád lepší. Defekt pneu u tohoto vozu zatím nebyl. Runflaty není žádná výhra, je lepší vozit sebou sadu na opravu pneu za cca 195.- Kč a kompresorek. Vyjde to cenově na stejno a je podstatně příjemnější jízda.

    mára

    nepamatuju si, když jsem naposledy píchnul… pět let zpátky? Smysl runflatů nechápu, i když možná budu mluvit jinak, až prorazím kolo ve dvě ráno v dešti někde v lesích na západ od plzně, kde neni signál v mobilu.

    lubos

    Malokedy je defekt malý a opravitelný na mieste.

    Obyčajne sa to stane na najmenej vhodnom mieste, diaľnica, divočina, nejaké to gheto..:))

    A studovať návod o 02.00 v noci, lejaku…, \“odporúčam\“…, nikdy viac.

    Minimálne \“zúfalka\“ -dojazdovka musí byť, aj ked dnes je už umenie kúpiť auto, ktoré by malo aj rezervu plnohodnotnú, nieto este hliníkový disk,,,:((

    Erl

    Pokud jde jen o píchnutí, tak je to sranda a dá se to snadno opravit… Ale pokud člověk dostane defekt nebo mu praskne pneu při vyšší rychlosti (nebo prostě za jízdy) tak už to taková sranda není.
    Další věcí je, že s runflaty se dá jet i s velkým průrazem, který běžná opravná sada nemá šanci zatěsnit.

    Ale sám jsem ruflaty taky dal pryč, koupil lepící sadu a opravné knoty a jezdím na běžných pneu. 😀

    mára

    nedovedu si představit situaci, kdy se moderní pneumatika rozletí na kusy. To by člověk musel nafoukat čtyři pět atmosfér a pak naložit do kufru tunu a půl přes limit.

    re

    jestli vám jízda v X3 přijde nepříjemná, na Z4 je to tragédie. Jak byla příležitost RFT šly dolů a je to úplně jiné.

    M!

    Vcelku snadno, když jsem píchnul na dálnici, než jsem zastavil tak guma byla rozválená na kusy. Mít jenom lepící sadu, tak spláču nad výdělkem. Takhle jsem nasadil dojezdovku a dojel kam jsem potřeboval.

    ts

    obecne souhlas, ukazka gumy pichnute na dalnici:
    http://imgur.com/satVQlf

    ale zase na druhou stranu ten tanec pres tri pruhy pri 200 km/h uz bych preferoval neopakovat

    Petr

    Runflaty jsem si koupil na Mercedes R s pneumatickym podvozkem. Okamzite se z pohodlneho auta stala roztresena koza. I nastaveni nejmekciho podvozku nepomohlo, kazda dirka a kamen byl citit a slyset v interieru.
    Nejhorsi vsak bylo to, ze jakmile jsem vjel do vyjetych koleji, auto se nedalo udrzet ve stope. Lital jsem ze strany na stranu jak opilej!
    Runflaty jsem brzo vyhodil. Podle me jsou nebezpecne a to co prinasi nevyvazi vsechny ty problemy a rizika!

    BMW

    Dojezdové pneumatiky na BMW máme již 7 let.
    6 let na BMW 1 a 1 rok na BMW 5. Žádné problémy,
    které někteří uvádí jsem nezaznamenal.
    V podstatě při sezónním přezutí nechám překontrolovat tlak pneumatik a případně je nechám dofouknout. Celých 7 let používám místo vzduchu na huštění inertní plyn, což zřejmě způsobuje že se tlak v pneumatikách nemění se změnou teploty a pneumatiky vůbec neuchází. Po pneuservisu je ovšem potřeba tlak v pneu přeměřit – většinou servismani pneumatiku přefouknou a pak je opravdu jízda tvrdá. To je samozřejmě problém u všech přehuštěných pneumatik.
    Hlavní důvod používání těchto pneumatik je bezpečnost. Nemusím se obávat, že se na silnici nebo dálnici kvůli případnému defektu dostanu do svízelné situace.
    Co se týká vyšší ceny – samozřejmě co je dobré je i drahé. Na webových obchodech se ovšem dají najít velice slušné ceny i ve srovnání se standartními pneumatikami. Cenu navyšuje hlavně index nosnosti a rychlosti.

    fredom

    Dost zásadní chybu jsem udělat když jsem koupil runflaty.
    Jak už tady někteří napsali.
    Auto je při jízdě o 50% tvrdší. Takže z pohodlného auta je kostitřas.
    Při najetí do vyjetých kolejí auto plave. Ale znatelně. Musím se soustředit na jízdu jednak kvůli kolejím a jednak kvůli všem nerovnostem na silnici.
    DARUJI PNEU. NECHCI JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist