Platforma nového Civicu má světlou budoucnost

Nová Honda je momentálně tématem číslo jedna. Její odvážný až radikální design, zejména ve srovnání s jejím předchůdcem, působí na trh hatchbacků jako živá voda.

Málo lidí si ale uvědomuje, že v této formě se Civic bude prodávat pouze v Evropě, zatímco zbytek světa (tedy především Japonsko a USA) dostane sedany.

Podvozková platforma ovšem zůstane stejná a navíc jí podle všeho čeká i spoustu nové práce. V Japonsku na ní bude jezdit hned několik modelů a možná na ní dokonce vznikne i nový globální vůz. Od vedení automobilky se dozvíte jen obecné řeči o tom, že „platforma má budoucnost“, ale selským rozumem se dá odvodit, že na téhle platformě vzniknou další generace modelů CR-V a FR-V.

Během nějakých dvou let by se na stejném podvozku mohlo objevit i auto s pohonem všech kol a podle zdrojů z automobilky se do roku 2008 objeví nový model nižší střední třídy.

Honda Civic fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Honda Civic fotogalerie

Zajímavostí evropského modelu je, že má palivovou nádrž uloženou pod předními sedadly. Díky tomu je v kufru daleko víc místa, než kdyby nádrž zůstala pod ním, jako u japonských a amerických modelů.

V továrně Hondy v anglickém Swindonu se podle plánu má vyrábět 100 000 Civiců ročně, začínat se bude pětidveřovým hatchbackem, třídveřový pak přijde v průběhu příštího roku. Na vybrané evropské trhy se ale dostane i Civic sedan z továrny v Turecku, který bude mít stejnou platformu, jako americká verze. Poslední variantou bude Civic s hybridním pohonem, který se bude dovážet až z Japonska a prodávat se začne už začátkem příštího roku. Honda by v Evropě chtěla prodat celkem 120 tisíc Civiců ročně, z toho 40 procent dieselů.

S tím souvisí zpráva, popírající vývoj nového naftového motoru. Přestože poptávka po dieselových verzích je v Evropě obrovská, Honda se chce soustředit na vylepšování stávající jednotky i-CDTi o objemu 2,2 litru. Ta už dnes vyhovuje normě Euro4, ale firma chce její emise ještě snížit, aby byla připravená na přísnější normy, připravované v EU.

Přesto se ale zdá, že by mohly vzniknout objemové varianty 2,0 a 2,4 litru, aby se automobilka mohla přizpůsobit rozdílným daňovým prostředím v jednotlivých evropských státech, které jsou mnohdy úzce svázány s objemem motoru. Zatím ale nebylo nic takového potvrzeno.

Současný motor, poprvé představený v Accordu, se stal velkým překvapením a dnes pohání i modely CR-V a FR-V, jejichž prodej po uvedení naftových verzí skokově narostl. Stejný motor (nově vyráběný také ve Swindonu) dostane i Civic. Až do příchodu ostré verze Type-R to také bude zřejmě nejlepší pohonná jednotka, ale nebude se nabízet v kombinaci s automatickou převodovkou.

Honza Koubek

22.12.2005 10:59

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist