autoweb.cz > palivo > Platforma nového Civicu má světlou budoucnost
Platforma nového Civicu má světlou budoucnost
Málo lidí si ale uvědomuje, že v této formě se Civic bude prodávat pouze v Evropě, zatímco zbytek světa (tedy především Japonsko a USA) dostane sedany.
Podvozková platforma ovšem zůstane stejná a navíc jí podle všeho čeká i spoustu nové práce. V Japonsku na ní bude jezdit hned několik modelů a možná na ní dokonce vznikne i nový globální vůz. Od vedení automobilky se dozvíte jen obecné řeči o tom, že „platforma má budoucnost“, ale selským rozumem se dá odvodit, že na téhle platformě vzniknou další generace modelů CR-V a FR-V.
Během nějakých dvou let by se na stejném podvozku mohlo objevit i auto s pohonem všech kol a podle zdrojů z automobilky se do roku 2008 objeví nový model nižší střední třídy.
Honda Civic fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Zajímavostí evropského modelu je, že má palivovou nádrž uloženou pod předními sedadly. Díky tomu je v kufru daleko víc místa, než kdyby nádrž zůstala pod ním, jako u japonských a amerických modelů.
V továrně Hondy v anglickém Swindonu se podle plánu má vyrábět 100 000 Civiců ročně, začínat se bude pětidveřovým hatchbackem, třídveřový pak přijde v průběhu příštího roku. Na vybrané evropské trhy se ale dostane i Civic sedan z továrny v Turecku, který bude mít stejnou platformu, jako americká verze. Poslední variantou bude Civic s hybridním pohonem, který se bude dovážet až z Japonska a prodávat se začne už začátkem příštího roku. Honda by v Evropě chtěla prodat celkem 120 tisíc Civiců ročně, z toho 40 procent dieselů.
S tím souvisí zpráva, popírající vývoj nového naftového motoru. Přestože poptávka po dieselových verzích je v Evropě obrovská, Honda se chce soustředit na vylepšování stávající jednotky i-CDTi o objemu 2,2 litru. Ta už dnes vyhovuje normě Euro4, ale firma chce její emise ještě snížit, aby byla připravená na přísnější normy, připravované v EU.
Přesto se ale zdá, že by mohly vzniknout objemové varianty 2,0 a 2,4 litru, aby se automobilka mohla přizpůsobit rozdílným daňovým prostředím v jednotlivých evropských státech, které jsou mnohdy úzce svázány s objemem motoru. Zatím ale nebylo nic takového potvrzeno.
Současný motor, poprvé představený v Accordu, se stal velkým překvapením a dnes pohání i modely CR-V a FR-V, jejichž prodej po uvedení naftových verzí skokově narostl. Stejný motor (nově vyráběný také ve Swindonu) dostane i Civic. Až do příchodu ostré verze Type-R to také bude zřejmě nejlepší pohonná jednotka, ale nebude se nabízet v kombinaci s automatickou převodovkou.
Honza Koubek