plastiak-prastene-vysledky.jpg

Plaštiak: Praštěné výsledky

test bezpečnosti aut

Začetli jste se někdy do zpráv z crash testů? Pak možná víte, že souhrné hvězdičkové hodnocení často nedává žádný smysl. Pokud to nevíte, čtěte.

Diskuze

6 komentářů

    P

    Koukam, ze dneska se tu objevila slusna davka ejakulatu kritizujiciho elektromobily, bravo. S hodne nazory sice souhlasim, ale nechapu proc porad plivete na kazdeho vyrobce, co se pokusi prijit s necim novym, hledat alternativu. Pripadam si jak v domove duchodcu-za nas bylo vsechno lepsi, ted to stoji za prd. Co se tyka crash testu, tak je sice uzasne, ze jste \“objevili\“ ruzne aspekty hodnoceni automobilu, ale treba x let stary problem, ze se testuje auto, ktere ma 10 airbagu, dostane 5 hvezdicek, ovsem 3/4 prodanych kusu ma pak 1 nebo 2 airbagy, nikoho to nezajima a vsichni si spokojene drandi s pocitem sucha a bezpeci.

    P

    Koukam, ze dneska se tu objevila slusna davka ejakulatu kritizujiciho elektromobily, bravo. S hodne nazory sice souhlasim, ale nechapu proc porad plivete na kazdeho vyrobce, co se pokusi prijit s necim novym, hledat alternativu. Pripadam si jak v domove duchodcu-za nas bylo vsechno lepsi, ted to stoji za prd. Co se tyka crash testu, tak je sice uzasne, ze jste \“objevili\“ ruzne aspekty hodnoceni automobilu, ale treba x let stary problem, ze se testuje auto, ktere ma 10 airbagu, dostane 5 hvezdicek, ovsem 3/4 prodanych kusu ma pak 1 nebo 2 airbagy, nikoho to nezajima a vsichni si spokojene drandi s pocitem sucha a bezpeci.

    Seš fakt dement

    m2

    Možná to tam je a asi jsem to přehlédnul. Což se může stát každému, proto bych to rád ještě vypíchnul. Testy probíhají nárazem vozidla do stojící překážky. Takže tuhost k = F /Delta l, je dána silou F = a.m, kde \“F\“ je síla, kterou vyvodí hmota \“m\“ vozidla zpomalenim \“a\“ na dráze \“delta l\“, kterážto dráha se sestává z deformace vozidla a deformace překážky o tuhosti \“k překážky\“. Tedy to, že vozidlo dostane při testu nějaké hvězdy, je věc relativní, vztažená k parametrům \“k\“, \“m\“, \“delta l danného vozidla\“ plus \“delta l (zkušební) překážky\“. V okamžiku změny \“delta l překážky\“, vyplývající z jiné tuhosti \“k (reálné) překážky\“, například stromu, část hvězd z autíka rychle opadá. V případě střetu dvou zhruba stejně rychle jedoucích, avšak jinak hmotných (těžkých) aut, z toho lehčího opadá i ten zbytek hvězd. V případě, že to těžší má i vyšší tuhost (bečka Tatry), jde prakticky o popravu a těch pět hvězd, na které šťastný majitel věřil, si může nechat vytesat na náhrobek. Tož tak, přeneseně řečeno, větší bere.

    Kuban

    Věř, že NCAP není jen pro kupující, ale že slouží hlavně pro samotné vývojáře. Nebýt těchto testů, měl bych lehčí život v práci, ale možná bych se i bál sednout do nového vozidla.

    Teď k věci, bohužel, hvězdičkový systém- neboli procentuální verdikty, jsou vždy zavádějící a neplatí to jen u NCAPU. Osobně se vůbec divím, proč se nad tímto faktem autor pozastavuje zrovna právě u NCAP Testů, kde alespoň oproti jiným benchmarkům, mám právě vždy dostupné podrobné zprávy a výsledky včetně videa… Ale tak věřím, že prostě jen prsty svrběly 🙂

    Kuban

    Mohl sis odpustit ty vzorecky….. Protoze tak jednoduche to vubec neni..

    NCAP testuje jen nejběžnější střety. Vše ostatní je souhra tisíců proměnných, asi tak jakože papír ohneš snadněji než že ho roztáhneš, ale navlhči ho a může to být najednou nastejno…. co tím chci říct? I pekelně bytelné SUV jde rozkřápat tak že identifikace řidiče může být obtížná.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist