Plaštiak: Honba za litrovým výkonem
BMW
Máme tendenci posuzovat kvalitu motorů podle toho, kolik koní dokáží dostat z litru. Jak může být tato hodnota nesmyslná? Jak může být zavádějící?.
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW
Máme tendenci posuzovat kvalitu motorů podle toho, kolik koní dokáží dostat z litru. Jak může být tato hodnota nesmyslná? Jak může být zavádějící?.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
takový článek vesměs o ničem, jako řešit jenom motor při koupi auta tak mi možná k něčemu bude. je tu přeci daleko více faktorů než poměr hmotnosti, výkonu a objemu auta. důležitější je jak je auto schopno onen výkon na silnici převést, aerodynamika, jízdní vlastnosti, celé je to symfonie a musí to fungovat jako celej, vy jste vytáhl jen jednu bezvýznamnou skladbu.
Myslim si, ze autor neco jako jednu bezvyznamnou skladbu vytahnout nechtel – jak sam na konci pise, ze soudit motor podle objemu je blbost. Beru to jako oddechovy BLOGOVY clanek, proste se autor jen s nami podelil o svuj nazor, situaci s kolegou doplnenou o nejakou tu uvahu, relativne vtipne napsanou.
…nicem. Nemluve o tom, ze autor do toho taha TDI motor, coz je motor s preplnovanim…to je uplne jina kategorie.
Resit jestli ma motor 195 ci 205 kg je tak trochu blbost, kdyz samotna auta jako celek se muzou lisit v radach stovek kilogramu. A porovnavat podle toho motory? Myslim, ze dobry motor se pozna jinak, nez sorvnani techto dvou velmi podobnych a zaroven velmi nejasnych (pravost informace) faktu 🙂 Samozrejme prepocet vykon na objem rekne dost. Prepocitavani vykonu na hmotnost motoru vsak slysim (ctu) poprve…
Nejlepsi porovnani je celkova hmotnost auta / vykon…to rekne dost. At uz ps/t ci kg/ps
Tady vůbec nejde o nějaké porovnávání.
Jde o to, že spousta lidí si myslí, že když má nějaké auto o 3 koně na lítr víc, tak je kvůli tomu prostě lepší.
Autor to velmi pěkně napsal.
že tak jako samotný litrový výkon je údaj nic neříkající tak je stejně nic neříkající údaj i poměr výkon/hmotnost motoru. Jestli jsou lepší konstruktéři v BMW nebo Mercedesu, resp. lepším autem M3 nebo C63AMG se totiž ukáže jedině přímým porovnáním na okruhu. Nedávno jsem četl okruhové srovnání Audi RS5 s M3 a i přes ve všech poměrech výkonově lepší motor RS5 vyhrála M3.
ja zas v nějakém britském srovnávacím videu viděl opak, alespon co se týče rychlosti(dosaženého času)
takže soudit které auto je lepší nebo horší..taky záleží na počasí, konkretním okruhu atd.
Ještě tam chybí jedno důležité, kolik se v tom motoru spálí paliva – tedy spíše jakou má účinnost, to by mohlo vypovídat o chytrosti konstruktérů. Jinak kW/objem vypovídají jen o tom kolik otáček dovede ten či onen motor vytočit.
Stačí si projít učebnice fyziky aby jste zjistili, že: Nm = J = Ws a také otáčky jsou správně 1/s
Jenže Joule jsou jednotkou práce(nebo energie) a tuto energii bereme spálením paliva tedy kolik paliva spálíme tak tomu odpovídá kroutící moment.
Dále pak kroutící moment * otáčky = výkon (Nm * 1/s = W).
Takže jediné co jsou konstruktéři schopni ovlivnit – maximální otáčky a účinnost. Pokud tedy chcete závodit, hlídejte si otáčky motoru a pokud chcete rozumně jezdit hlídejte si účinnost.
Ale pro většinu lidí je důležitý ještě jeden aspekt, a to aby jim ten motor vydržel déle než jednu jízdu!