Plány divize M od BMW

Šéf divize M odhalil plány do budoucna, a rozhodně to není nic, na co by se měl nadšenec těšit.

BMW se zrovna před svými fanoušky nevytáhlo, když smetlo ze stolu jak projekt supersportu M1 Hommage, tak i odlehčenou M3 CSL. Místo toho se prý má dokončit vývoj ospoilerovaných mastodontů X5 M a X6 M. Šéf vývoje divize M Albert Biermann se nyní pokouší všechno uvést na pravou míru.

Bohužel potvrdil, že s BMW M3 CSL se prozatím nepočítá, protože prý není dostatečná poptávka a náklady na vývoj by byly neúměrné reálné tržní ceně.

Také se nepřipravuje rychlá verze BMW řady 7, protože velká těžká limuzína prý nezapadá do filozofie značky. Dále uvedl, že samotná nová řada 7 je velmi povedené a ovladatelné auto, takže by jakékoli nákladné vylepšování postrádalo smysl a nepřineslo by kýžený výsledek.

Plány na BMW řady 1 s označením M jsou rovněž zmrazeny, protože by vůz mohl soupeřit s BMW M3. Prý si zatím budeme muset vystačit s optickým paketem BMW Performance.

Plány na stavbu supersportu, který by byl založen na studii M1 Hommage, byly rovněž zrušeny. Podle vedení divize M by bylo velmi těžké vyřešit ochranu chodců a další bezzpečnostní předpisy. Design by se tak velmi lišil od původní studie a to by mohlo mnoho potenciálních kupců odradit.

Hotovou věcí jsou ale velká SUV X5 M a X6 M. Na X6 M už jsou dokonce v USA složeny předběžné zálohy, které pokryjí půlroční produkci. To jasně vysvětluje, proč se BMW M vydává tímto směrem. Nepochybujeme o tom, že SUV s logem M budou na silnicích velmi schopná, jenže to prostě nejsou automobily, které by nás automobilové nadšence dokázaly plně uspokojit.

Divize M se chce v budoucnu zabývat vývojem a výrobou vlastních tuningových dílů, které budou k dispozici buď ve specifikaci pro silniční provoz a nebo pouze pro okruhové ježdění. V nabídce tak budou brzdy z kompozitů, závodní podvozky, ochranné rámy, aerodynamické doplňky a kity pro zvýšení výkonu. Tyto díly budou určeny zejména pro BMW řady 1, 3 a Z4, ale ani na řadu 5 se prý nezapomnělo

Podle Alberta Biermanna je problémem neochota zákazníků divize M akceptovat nové ekologické technologie, proto chtějí ve velkých SUV dokázat, že i s nimi může auto dobře fungovat. Divize M se prý intenzivně zabývá přeplňováním, což chce dokázat na novém BMW M5 a stejnou cestou se možná bude ubírat i nová M3.

Zatím to tak vypadá, že pro ortodoxního nadšence do produktů divize M nastává doba temna. Ale věřme, že ve výsledku to nakonec nebude tak hrozné a že si budoucí produkty získají zpět srdce svých oddaných fandů.

autoweb.cz

1.10.2008 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist