Placky, ameriky i formule. Masarykův okruh opanovala klasická závodní auta.

Rakouský HistoCup k potěše všech nadšenců opět zavítal na brněnský okruh a stejně jako v minulých letech s sebou přivezl jedny z těch nejzajímavějších klasických vozů.

Klasických závodních vozů… Které se v historii na evropských okruzích proháněly. Závodní víkend odstartoval kvalifikacemi již v pátek ráno a jezdilo se až do nedělního večera. K vidění bylo mnohé. Divácky velice atraktivní jízdu předváděl Roger Bollinger se svým Pontiacem GTO Trans AM z roku 1971. Závodní stroj s vidlicovým osmiválcem o obsahu lehce převyšujícím osm litrů se svými 700 koňmi nenašel během závodů historiků příliš konkurence – na druhou stranu je na místě připomenout, že se jednalo o jediný vůz kategorie STW-5.


Naopak velice napínavý souboj se na trati odehrál mezi Andreasem Seiverthem s Fordem Capri RS2600 a Erichem Petrakovitsem s Fordem Escort. Oba řidiči jeli většinu závodu velice vyrovnaně a jejich souboj byl velice intenzivní avšak Capri jako by došel ke konci závodu dech – pomyslné vítězství tak padlo do klína Escortu. Na trati se však vyskytly i jiné lahůdkové vozy. Po trati se prohnalo třeba pořádně okřídlené BMW 320 skupiny B, Ford Escort RS2000 Cosworth, několik Jaguárů v čele s raritním D-Type, či rovněž vzácné BMW 700 Coupé. Okruh o víkendu ale nepatřil pouze historickým vozům.

Dlouhá a rychlá trať doslova hrála do karet „plackám“ seriálu Sports Car Challenge, které v mnohých případech dokázali proletět trať v časech kratších než dvě minuty. Nejrychlejší byl tentokrát Andreas Fiedler, který dokázal trať pokořit v čase 1:54.264, přičemž překonal průměrnou rychlost 170km/h. Jen o něco málo pomalejším tempem se okruhem proháněly historické formule, mezi nimiž se nacházel i klenot ve formě Hill GH2 z roku 1975. Monopost soukromého týmu Embassy Hill Racing prošla testováním na sezónu 1976, avšak z důvodu tragického úmrtí dvojnásobného mistra světa Grahama Hilla se na závodní okruh tehdy bohužel nedostal.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Na okruhu se také předvedlo několik velkých osobností Československé motoristické historie. Jména jako Václav Lím, Zdeněk Křivohlavý či Otto Buchberger se ve své době staly takřka synonymem závodů formule v Československu. Závody kategorie Formule 3 v jejich dobách prožívaly svá nejsilnější období a je až s podivem, že u nás tak silně zakořeněné motoristické odvětví dokázalo během posledních dvou desítek let takřka vymizet. Jejich stroje byly na dráze právě tou pravou nostalgickou třešničkou na dortu za vydařenou jarní akcí.

text a foto: Martin Kusyn

12.5.2015 9:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist