Pininfarina Battista používá techniku Rimacu ve slušivém italském kabátku

Designérské studio Pininfarina poprvé vyrobilo vlastní vůz. Nic výkonnějšího dosud v Itálii nevyrobili.
pininfarina-battitsta-1-1100x618.jpgCelá galerie 14 Zdroj: Pininfarina

Designérské studio Pinifarina bylo vždy spojováno s nádhernými vozy se vzpínajícím se koněm ve znaku, nyní se však rozhodlo postavit vlastní vůz a rozhodně přitom netroškaří. Pod kapotou elektrického hypersportu se totiž usídlila vrcholná technika od Chorvatské společnosti Rimac.

Ve výsledku tak bude ladnou karoserii uvádět do pohybu 1877 koní. O distribuci výkonu se přitom budou starat čtyři elektromotory, bude tedy možné vektorovat výkon naprosto nezávisle pro každé kolo zvlášť. Stovku by měl vůz pokořit ještě před uplynutím druhé vteřiny od startu, na 300 km/h by měl pak zvládnout pod 12 vteřin. Maximální rychlost by pak měla dosahovat 350 km/h.

Modul baterie ve tvaru písmene T by měl být umístěn uprostřed vozu a měl by se nacházet z části ve středovém tunelu a pokračovat za sedadly řidiče a spolujezdce. I přes obří kapacitu baterie 120 kWh vůz nabídne dojezd pouze 450 km. Zatím není jasné, zda bude mít Battista stejně jako Rimac C_Two dvoustupňovou převodovku na zadních nápravách – to by znamenalo, že vyšších rychlostech by se odpojil přední náhon a z vozu by se stala zadokolka.

Pininfarina pošle na silnice 150 vozů Battista – po padesátce do Evropy, Severní Ameriky a na střední východ. Cena bez daně by přitom měla začínat na více než 60 milionech korun.

6.3.2019 2:00| autor: Martin Kusyn | zdroj: Carthrottle
Více o tématu: Pininfarinavýkon

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist