Peugeot Partner Polocombi L2 1.6 HDi 90k (2016)

Malá dodávka je stále dodávka, čekat něco jiného než pracovní zápal, schopnost transportu a maximální užitkovost by bylo nepatřičné. S tím, že Peugeot Partner je dobrý pracant.

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 7

  • Celkové hodnocení 7.6

Radosti

Spotřeba, transportní schopnosti, přímočarost v tom, co dělá

Starosti

Pouze pětistupňová převodovka, jednoduchý podvozek, zadní sedačky


Pokud se podíváte do ceníku Peugeotu, tento automobil tam nenajdete. Tedy já jsem ho tam nenašel, namísto devadesátikoňové motorizace jsem přišel na variantu s naftovým motorem o výkonu sta koní a jednoduchou logikou tak docházím k závěru, že došlo k úpravě nabídky a my „dotestováváme“ automobil, který byl nahrazen silnějším nástupcem. Což není nic proti ničemu, neboť spousta věcí jistě zůstane stejná a pokud tady máme posun k lepšímu pod kapotou, tak také jen dobře.

Na první pohled je to malá dodávka a pokud se najde někdo, kdo se za Partnerem zálibně ohlédne, tak má zřejmě velmi omezený vkus a podivné estetické vnímání. Tím nechci kritizovat vzhled auta, ale naznačit, že je to prostě krabička. Jakkoli nese designové prvky značky, tak šarmu 308 nemůže dosáhnout. Což ani nikdo nečeká, důležité jsou jiné schopnosti, ty v oblasti praktičnosti a přepravy.

Původně jsem chtěl auto na fotkách nastylizovat do rodinné kompozice – děti, žena, zavazadla, kola, chata, ale to bych auto posunoval někam, kam nepatří. Ne, tohle není Tepee Outdoor, se kterým jsem jezdil nedávno a které mne svou vstřícností k rodinnému aktivnímu stylu života velmi potěšilo. Partner Polocombi je pracovní nástroj se všemi svými specifiky.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Posuvné boční dveře jsou praktičtější než klasické a otevírají se lehce, šestka by se někdy (zejm. na dálnici) hodila a litá kola nejsou u pracanta potřeba

Tím prvním mohou být třeba zadní dvoukřídlé dveře. Praktičtější než klasické zvedací víko osobního vozu, chyběl mi ale stěrač na jednom křídle – ta nebyla dělena jedna k jedné, ale pravé dveře byly menší a stěrač se nevešel. Za deště a sloty jsem přes sklo měl pak omezený výhled dozadu. To jen tak na okraj. S „dodávkovitostí“ souvisí i minimum izolace, pronikání hluku do kabiny….

Interiér

… anebo zadní sedačky, spíše lavice, na kterých komfortně může sedět snad jen malé dítě. Na druhou stranu tři dospělé dělníky tam násilím také napasujete, a na nedalekou stavbu odvezete. Ovšem jako příležitostné posezení a místo na tašku či jiná zavazadla, která chcete mít u sebe, zatímco vzadu za přepážkou povezete stavební materiál, nářadí a podobně, zafungují nejlépe. Vidím třeba instalatéra či podlaháře se svým pomocníkem, kteří v Partneru najdou dobrého společníka.

Sezení vpředu je odpovídající vozu a cenové třídě, výbava také souvisí s výkonem povolání. Díky klimatizaci si uděláte na cestu optimální životní prostředí, víc z oblasti komfortu čekat nelze, a není potřeba. I když vlastně parkovací kamera překvapila, potěšila a zajistila mnohem klidnější parkování. Materiály bytelné, snadno omyvatelné, také „odpovídající.“

Pohon

O pohon se stará naftová šestnáctistovka, která ale podle mého rychlého zjištění už není v nabídce, takže ji přejdu jen s konstatováním, že nejde o nijakého dravce, ale na 130 km/h auto rozvzteklí, a ani na dálnici se nezalekne delší cesty.

Spotřeba

Spotřeba už je také tématem „s prošlou záruční lhůtou,“ vzhledem k novým motorizacím v nabídce, šest, sedm litrů v průměru je v pořádku, s plně naloženým autem a dynamickou jízdou. Já bych jako provozovatel auta byl spokojen.

Ovladatelnost

Mluvit o jízdních vlastnostech musíme opět s přihlédnutím k tomu, že jsme v kategorii pracovních aut a ne sofistikovaných vozů, které hýčkat své cestující. Zadní náprava občas nechá na nerovnostech kola uskočit do strany, zejména tedy s prázdnou ložnou plochou. Která je obrovská mimochodem, to jsem nezmiňoval, stejně jako jsem ještě neřešil praktický systém pro upínání a kotvení nákladu, otevírání dveří do roviny nakládací hrany či světlo vzadu v zavazadelníku. Z řidičského pohledu je tady manuální převodovka, která sice (občas) postrádá šestý stupeň, hlavně na dálnici, ale má pevný, tuhý a příjemný chod.

Verdikt

Dobrá nabídka za dobrou cenu, asi tak bych popsal auto, když by za mnou přišel nějaký řemeslník s dotazem, jestli si má Partner Polocombi koupit. Jak už bylo zmíněno, v nabídce Peugeotu je teď motorizace s deseti koni navíc a tu tady netestujeme, takže závěrem snad jen zazní, že toto auto naplňuje mou představu praktického pracovního automobilu, s přihlédnutím k ekonomické stránce jak v rovině pořizovací, tak provozní. Koneckonců Peugeot dodávky a pracovní auta vždy uměl, tak by bylo zvláštní, kdyby tento vůz byl jiný, než zasluhujíc pochvalu.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1560
Převodovkapětistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)66/90 v 4000
Točivý moment (Nm)215 v 1500 ot./min
Nejvyšší rychlost (km/h)160
Spotřeba paliva (l/100 km)5,6
Rozměry a hmotnosti
Provozní hmotnost (kg)1507
Ceny
Základní cena test. verze430.700 Kč
25.4.2016 5:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist