Peugeot e-Boxer: Známá dodávka nově také elektrická

Značka Peugeot rozšiřuje svoji nabídku dodávek s elektromotorem o nový Peugeot e-Boxer, 100% elektrickou verzi.
peugeot_boxer_2006kl001-1100x618.jpgCelá galerie 4 Zdroj: Peugeot

První generace modelu Peugeot Boxer byla uvedena na trh v roce 1994. Následovaly další komerčně úspěšné generace. Do dnešní doby se vyrobilo více než 1 250 000 vozů, přičemž Peugeot Boxer figuruje v nabídce značky ve 110 zemích.

Nyní doplňuje modelovou řadu také model Peugeot e-Boxer, který nabízí 2 úrovně dojezdu dosahující až 340 km podle cyklu WLTP, 2 kapacity baterií (37 kWh a 70 kWh), 4 délky a 3 výšky, užitečné zatížení až 1 890 kg a objem nákladového prostoru identický s verzemi vybavenými spalovacím motorem, tj. až 17 m³.

Aniž by se došlo k omezení užitečných funkcí, modularity nebo možností specifických přestaveb pro profesionální zákazníky, umožňuje nový Peugeot e-Boxer také neomezený přístup do městských center. Všechny původní vlastnosti vozu Peugeot Boxer zůstaly zachovány a navíc přibyl bonus v podobě nulových emisí.

Trh s dodávkami

Tento segment trhu představuje v Evropě více než 550 000 vozidel ročně a Peugeot Boxer svůj podíl na trhu každý rok zvyšuje. Připomeňme že, u současné generace vozu Peugeot Boxer, která byla uvedena na trh v roce 2014, již výroba přesáhla 400 000 kusů.

Čtěte také: Peugeot slaví 210. výročí. Jak to všechno začalo s nejstarší automobilovou 

Peugeot Boxer, který byl nedávno modernizován tak, aby splňoval normu Euro6, zahrnuje verze přizpůsobené konkrétním potřebám profesionálních zákazníků a nyní je k dispozici ve 100% elektrické variantě jako Peugeot e-Boxer.

Vzhledem k tomu, že téměř 80 % řidičů užitkových vozidel ujede v průměru méně než 200 km za den, je elektrická verze vozu Peugeot Boxer jasnou volbou. Přispívá k tomu i to, že do městských center je stále omezenější přístup.

Některá města dokonce umožňují vjezd do center výhradně 100% elektromobilům. Pro Peugeot e-Boxer, který si zachoval všechny přednosti verze se spalovacím motorem, se tak jedná o příležitost.

Na základě 3 rozvorů (300 cm, 345 cm a 404 cm) jsou verze dodávky se skříňovou karoserií dodávány ve 4 délkách (L1, L2, L3 a L4) a 3 výškách (H1, H2 a H3). Celkem jde o 5 různých verzí karoserie s užitečným objemem od 8 do 17 m3 a užitečnou hmotností až 1890 kg (v závislosti na verzi).

Nový Peugeot e-Boxer je k dispozici také v jiných verzích, aby vyhovoval specifickým profesním potřebám. V nabídce základu pro přestavby jsou šasi kabina (L2, L3 a L4), šasi dvoukabina (L3) a plošina (L3 a L4).

Uvnitř nového vozu Peugeot e-Boxer jsou do přístrojové desky zabudována namísto ovládání převodovky 3 tlačítka pro výběr režimu řízení. Specifické vnitřní zpětné zrcátko s displejem přenáší informace o voze jako úroveň nabití baterie v procentech, dojezd v kilometrech, napětí ve voltech, proud v ampérech a režim řízení (D, N nebo R).

100% elektrická technologie

Nový Peugeot e-Boxer je opatřen 100% elektrickým motorem s maximálním výkonem 96 kW (120 k) a okamžitým maximálním točivým momentem 260 Nm pro rychlou reaktivitu, bez vibrací, hluku, řazení, zápachu a samozřejmě bez emisí CO2.

Systém pohonu je vybaven mechanismem rekuperace energie, který se spouští jak při uvolnění pedálu akcelerace, tak při brzdění. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 110 km/h (90 km/hod. pro čtyřtunové verze).

Nový Peugeot e-Boxer kombinuje kompaktní vnější rozměry s maximální nosností. Baterie jsou umístěny pod podlahou, takže nezmenšují objem nákladového prostoru. Toto umístění také podporuje tuhost a díky optimálnímu rozložení hmotnosti zajišťuje stejné potěšení z jízdy jako u verzí vybavených spalovacím motorem.

Dvě úrovně dojezdu

Dostupné kapacity lithium-iontových baterií jsou v závislosti na požadavcích 37 kWh a 70 kW. Verze L1 a L2 jsou k dispozici s kapacitou baterie 37 kWh pro dojezd až 200 km podle protokolu WLTP, verze L3 a L4 (stejně jako verze šasi kabina L2) jsou vybaveny baterií o kapacitě 70 kWh s dojezdem až 340 km podle stejného protokolu.

Nabíjení je kompatibilní se zásuvkami typu 2 (pro nabíjení v režimu 2 nebo 3 na střídavý proud) a zásuvkami combo CCS 4 (pro rychlé nabíjení v režimu 4 na stejnosměrný proud). Nový Peugeot e-Boxer je standardně vybaven duální palubní nabíječkou (jednofázová 7 kW a třífázová 22 kW), takže vyhovuje všem použitím a řešením nabíjení.

Přibližné doby dobíjení jsou následující:

  • přes veřejnou rychlodobíjecí stanici: 80% kapacity za 1 hodinu (baterie 37 kWh a 70 kWh) s nabíječkou 50 kW,
  • přes Wall Box 22 kW: plné nabití za 5 hodin (baterie 37 kWh) nebo 9 hodin (baterie 70 kWh) pomocí třífázové palubní nabíječky (22 kW),
  • přes Wall Box 7,4 kW: plné nabití za 6 hodin (baterie 37 kWh) nebo 12 hodin (baterie 70 kWh) pomocí jednofázové palubní nabíječky (7 kW).
31.8.2020 8:01 | zdroj: Peugeot

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist