Peugeot 407 (2004 – 2010)

„Čtyřistasedmička“ zaujme příznivou cenou a úspornými turbodiesely. Ale pozor na spolehlivost některých motorizací a životnost určitých komponent.

RADOSTI
Příznivé ceny ojetin, velký výběr dílů z druhovýroby, velice úsporné přeplňované vznětové motory, komfortní odpružení, široká nabídka ojetin.

STAROSTI
Nevelký prostor pro posádku a zavazadla, nepřesné řazení, řízení bez zpětné vazby, kratší životnost některých komponent, vyšší poruchovost.

V roce 2004 se na trhu objevil nástupce populární „čtyřistašestky“ Peugeot 407. Francouzský automobil přitom v porovnání s předchůdcem nabídkou místa zrovna neohromil, zaujal však pohledným designem, kterým láká na trhu ojetin i dnes.

To platí pro všechny karosářské verze. Nejčastější z nich je kombi, zde pojmenované 407 SW, naopak jen velice zřídka narazíte na kupé. Zájemci o sedan musejí více hledat než motoristé toužící po kombi, ale nedostatková tato karosářská verze rozhodně není.


Interiéru dominuje pohledná palubní deska z kvalitně působících materiálů, potěší také pohodlná sedadla. Avšak nabídka místa pro posádku za konkurencí trochu pokulhává. Přesto se ve voze tísnit nebudete.Podobná je situace také v případě zavazadelníku. Sedan nabízí zavazadlový prostor o objemu 410 litrů, kombi odveze jen o 38 litrů více. V tomto směru v porovnání s řadou konkurentů tedy Peugeot 407 propadá. Na druhou stranu, mnohým motoristům takto velký zavazadelník bude stačit.

Nejen řidič vozu ocení schopnosti podvozku při tlumení nerovností. Z hlediska komfortu není „čtyřistasedmičce“ co vytknout. Držení jízdní stopy v zatáčkách je však jen průměrné, nepotěší nepřesné řazení, ani řízení bez zpětné vazby.

Peugeot 407 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Peugeot 407 fotogalerie

Nabídka pohonných jednotek je dostatečně pestrá. Největší zájem je mezi motoristy o turbodiesely, a ty mají na trhu také převahu. Ale nepředbíhejme.Základ nabídky totiž tvoří atmosférická zážehová osmnáctistovka, více sil ale nabízí dvoulitr. Mezi benzinovými motory najdeme ještě čtyřválec 2.2 16V a šestiválec o přesném objemu 2946 ccm.


Přirozeně objemnější motory vyžadují i větší příděl paliva, a tak se zdá být ze zážehových pohonných jednotek nejlepší volbou dostatečně výkonný dvoulitr. Ideál ale představuje úsporný turbodiesel. Konkrétně 2.0 HDi.

Tento motor platí za spolehlivý i úsporný. Pravda, ne tak úsporný jako jednotky 1.6 HDi, těm však chybí spolehlivost. V tomto směru jsou lepší volbou turbodiesely 2.2 HDi a výkonný šestiválec 2.7 HDi.Přeplňované vznětové šestnáctistovky totiž trápí řada poruch. Patří k nim prodřené hadice od turba (mnohdy už po 20 000 km), problémy se vstřikovači nebo potíže s podtlakovým okruhem. Ten ovládá EGR ventil, škrticí klapku a turbo. Výjimkou není ani únik motorového oleje.

„Objevují se vůle na předním stabilizátoru, ale i v čepech a silentblocích přední nápravy,“ upozorňuje Miroslav Vápeník, vedoucí manažer Auto Diskont. Výjimkou nejsou závady přepínačů (páček) pod volantem. Jedna přitom může přijít i na 12 000 Kč, podle konkrétního typu páčky.


Pozor si dejte na stav filtru pevných částic – stojí cca 10 000 Kč, ale i s výměnou a aditivem přijde celá operace přibližně na dvojnásobek. Nezapomeňte, že je třeba po 80 000 km doplňovat aditivum, které FAP filtr využívá pro spalování zachycených částic. Přijde přibližně na 4500 Kč.„Setkat se můžete s úniky převodového oleje. Známé jsou závady elektroniky. Proto před koupí vozu nezapomeňte vyzkoušet veškerou elektrickou výbavu,“ pokračuje zástupce Auto Diskont. Zážehové motory se někdy potýkají s poruchami řídicí elektroniky, turbodiesely 2.2 HDi a 2.7 HDi zase někdy zlobí turbo.

U dieselů obecně pozor na stav dvouhmotového setrvačníku, který není levný a často odchází. Kratší životnost má spojka, ale i třecí brzdové segmenty. Originální destičky i kotouče je mnohdy třeba vyměnit už po ujetí 40 000 km. Zde se přímo nabízí použít kvalitní díly z druhovýroby.


Ve zpětném zrcátku
2004 – model 407 uveden na trh ve verzích sedan a kombi (pod označením 407 SW), se zážehovými motory 1.8 16V/85 kW, 2.0 16V/100 kW, 2.2 16V/116 kW, 2.9 V6/155 kW (šestiválec) a turbodiesely 1.6 HDi/80 kW, 2.0 HDi/100 kW.
2005 – úprava výkonu motorů 1.8 16V na 92 kW, 2.0 16V na 103 kW, 2.2 16V na 120 kW, nový šestiválcový turbodiesel 2.7 V6 HDi/150 kW.
2006 – nabídka rozšířena o turbodiesel 2.2 HDi/125 kW, na trh uvedeno kupé s motory 2.2 16V/120 kW, 2.9 V6/155 kW, 2.0 HDi/100 kW a 2.7 V6 HDi/150 kW.
2007 – dvoulitrový zážehový agregát nyní také na palivo E85, nabízen pod označením 2.0 Bioflex/103 kW.
2008 – facelift modelu, nově turbodiesel 2.0 HDi/103 kW, u 2.2 HDi snížen výkon na 120 kW.
2009 – kupé nyní jen s motory 2.0 HDi/120 kW a 3.0 V6 HDi/177 kW.
2010 – na počátku roku nově turbodiesel 2.0 HDi/110 kW pro všechny karosářské verze, na podzim představen nástupce Peugeot 508.

Bezpečnost dle Euro NCAP

Bariérovým testem Euro NCAP prošel Peugeot 407 v roce 2004.
Za ochranu posádky při nárazu vůz získal 5 hvězdiček z 5 možných (34 bodů)
Za ochranu dětí cestujících v autosedačkách dostal 4 hvězdičky z 5 možných (39 bodů)
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 2 hvězdy ze 4 možných (15 bodů)

Milan Jirouš

4.11.2012 1:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist