Peugeot 308 RC Z – UPDATE FOTOGALERIE!

Do uvedení sériového modelu 308 zbývá už jen pár týdnů, automobilka nás ovšem navnazuje šťavnatým konceptem.

Než se na podzim ve Frankfurtu budeme moci přesvědčit, nakolik zajímavě bude nová 308 vypadat, můžeme se teď aspoň trochu zasnít na téma „co kdyby“. Koncept 308 RC Z se inspiroval zadáním čtvrté designové soutěže Peugeotu, jejímž motem bylo „potěšení z jízdy“. Vývojáři si vytýčili úkol postavit automobil lehký, výkonný a zároveň ekologicky šetrný.

Automobilka o něm mluví jako o kupé 2+2, ovšem vzhledem ke sklonu střechy bychom se na zadní sedačky snad ani nechtěli posadit. Odlehčení vozu vzali konstruktéři opravdu vážně, oblouky tvořící střechu jsou například celé z hliníku, zadní okno je zase z polykarbonátu a na celém autě najdete spoustu karbonových dílů. Koncept pochopitelně přebírá spoustu součástí z hatchbacku 308. Koncept je stejně dlouhý, ale o 25 mm širší a do výšky měří jen 1,32 m. Je poměrně bez rizika prohlásit, že tenhle koncept se Peugeotu opravdu velmi povedl. Tvar střechy sice možná připomíná Audi, ale celkové vyvážení tvarů a hmot je na jedničku.

Vytvarování zadního okna a tvar víka zavazadlového prostoru mají nejen estetickou, ale také aerodynamickou funkci – součinitel odporu Cx je pouhých 0,65 a zadní víko generuje dostatek přítlaku na zadní nápravě, takže není třeba žádný přídavný spoiler. V zadní části víka najdete podsvětlené logo lva, jehož stlačením se víko otevírá.

Peugeot 308 velká fotogalerie

Peugeot 308 fotogalerie

Šedivě metalízový lak má v sobě jemně mletý kovový prach, což vytváří silný vizuální efekt.

Uvnitř najdete palubní desku z modelu 308 potažený kůží a spoustu doplňků z hliníku, chromu a černě lakovaných prvků. Přední kožená anatomická sedadla zaručují dobré vedení v zatáčkách, zadní nouzová lavice je také čalouněná kůží, ale v případě potřeby se dá sklopit, což u takovýchto kupé není zrovna obvyklá věc. Díky tomu se pak do vozu vejde i horské kolo, nebo vak golfových holí.

Pod kapotou najdete motor THP, plod spolupráce skupiny PSA s automobilkou BMW. Tato šestnáctistovka se už prodává v modelu 207 RC, kde má 175 koní, ale v případě konceptu 308 RC Z dostala novou řídící jednotku, která z ní vydoluje 218 koní a točivý moment 280 Nm (při overboostu 300 Nm). O další vylepšení dynamiky se stará úplně nová šestistupňová manuální převodovka. Výrobce udává maximální dosažitelnou rychlost 235 km/h a zrychlení na stovku za sedm sekund. Pružné zrychlení je ještě zajímavější: z 80 na 120 km/h na pátý převodový stupeň by měl koncept akcelerovat za 7,5 s. To na motor o objemu 1,6 litru vážně není špatné, zejména pokud se reálná spotřeba alespoň přiblíží udávané hodnotě 6,7 l/100 km.

Co se týče podvozku, možná se nabízelo všechno převzít od hatchbacku 308, ale konstruktéři odolali. Ze sériového auta je jen zadní torzní náprava, přední je skoro celá z hliníku a podle automobilky by měla nabídnout „mimořádnou stabilitu a vynikající přesnost řízení s výbornou odezvou“. Rozchod obou náprav je o 59 mm širší, než u hatchbacku. O zpomalení se starají kotouče průměru 360 mm a čtyřpístkové třmeny.

Stranou nezůstala ani bezpečnost – ve výbavě najdete systém varování proti vybočení z jízdního pruhu, natáčecí bi-xenony, ale i systém „Peugeot Emergency“, který v případě nehody vyšle záchranným složkám zprávu s udanou polohou vozidla.

Peugeot nezveřejnil, že by měl v úmyslu dostat tento koncept do sériové výroby, na druhou stranu ovšem zatím ani nic nepopřel. Naopak, v tiskové zprávě je spousta naději vzbuzujících formulací jako „inspirace pro budoucí vozy“, nebo řeči o tom, že některé věci jsou blíž, než by se mohlo zdát. Jen do nás, Peugeote!

Honza Koubek

30.7.2007 1:35

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist