Peugeot 308 R HYbrid (2015): pohon všech kol, celkem 500 koní a stovka za 4,0 sekundy

Francouzi od PSA přitvrzují hru - proti nejvýkonnějším Volkswagenům nižší střední třídy chtějí vypustit vůbec nejsilnější ostrý hatchback se základy v 308.

Pokud někdo předpokládal, že schopnosti francouzského koncernu PSA při návrhu ostrého hatchbacku končí připravovaným modelem 308 R s dvoulitrem z RCZ R vyladěným na 270 koní, šeredně se spletl. Tohle je nejnovější náznak věcí příštích, který by mohl teoreticky zamotat hlavu i takovým matadorům jako je Audi RS3.

To, na co se díváte, je Peugeot 308 R HYbrid, pětidveřový hatchback s nápravami rozšířenými do stran o 80 mm, 19palcovými koly a pneumatikami o rozměru 235/35 R19. Docela se hodí, protože mají za úkol přenášet na silnici výkon hned tří pohonných jednotek.

Základem je zde opět přeplňovaná šestnáctistovka s výkonem 270 koní, tentokrát ji však asistuje dvojice elektromotorů schopných vyprodukovat 115 + 115 koní (jeden podporuje přední spalovací jednotku, druhý roztáčí zadní kola), takže prostým sčítáním to vychází na rovných 500 koňských sil na palubě a k tomu 730 newtonmetrů.

Peugeot říká, že v neostřejším režimu Hot Lap zvládne tento vůz stovku za rovné čtyři sekundy a jeho maximální rychlost je omezena na 250 kilometrů v hodině. Jak dlouho můžete první disciplínu zkoušet, to popravdě netušíme, PSA totiž neuvádí kapacitu akumulátorů na palubě. Každopádně velký balíček to asi nebude – podle tiskové zprávy je možné rychlonabíječkou nabít baterie už za 45 minut.

Režim Track přiškrtí výkon na 400 koní a 530 Nm a mód Road dokonce na 300 koňských sil a 400 newtonmetrů, což nepochybně prodlouží dojezd, Peugeot se však o těchto podrobnostech již nerozepisuje. Co naopak víme, je, že vůz zpomalují masivní brzdy – přední kotouče mají 380 mm v průměru a spolupracují s čtyřpístkovými třmeny, ty zadní pak 290 mm.

16.4.2015 11:35| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist