Peugeot 308 R a RCZ-R naživo (plus závodní speciály)

Francouzská automobilka vystavuje ve Frankfurtu koncepty svých prozatím nejradikálnějších sporťáků - 308 R a RCZ-R. Nechybí samozřejmě ani závodní speciály.

Peugeot přivezl do Frankfurtu dvě lahůdky, kterými by udělal fanouškům rychlých kol ohromou radost. Jak model RCZ-R, tak 308 R pohání přeplňovaná šestnáctistovka, kterou najdeme také v třeba v Peugeotu 208 GTi, nicméně tady je řádně přifouknutá. Motor ze sebe vydá 270 koní při 6000 ot./min. a 330 Nm od 1900 do 5500 ot./min. Aby maličký motor takovou porci snesl, jsou jeho vnitřnosti vyrobeny z kovaného materiálu od Mahle Motorsport.

Problémy s výkonem by mohly mít zajisté i pneumatiky, kterým s přenosem výkonu na silnici pomáhá samosvorný diferenciál Torsen. Odtud podobnost obou aut končí. Zatímco Peugeot RCZ-R vemli připomíná standardní model (odlišná jsou pouze kola, pevný zadní spoiler místo výsuvného a dvojice samostatných koncovek výfuku), třistaostmička je změněna téměř k nepoznání.


Speciálním dvoubarevým odstínem to teprve začíná, tvůrci šli do extrému třeba rozšířením rozchodu o 30 mm vpředu, snížením podvozku o 26 mm a instalací masivních brzd o rozměrech 380 a 330 mm. Skutečným fetišem jsou potom panely karoserie s uhlíkového kompozitu.

Určitě bychom si dokázali představit obě auta ve výrobě, blíže k ní má ale RCZ-R, které je méně radikální. Na výstavě nechybí ani závodní speciály, mezi nimiž je hlavní hvězdou Peugeot 208 T16 Pikes Peak, vítěz letošního stejnojmenného závodu do vrchu.

10.9.2013 4:30| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist