autoweb.cz > autosalon > Autosalon Frankfurt > Peugeot 308 R a RCZ-R naživo (plus závodní speciály)
Peugeot 308 R a RCZ-R naživo (plus závodní speciály)
Peugeot přivezl do Frankfurtu dvě lahůdky, kterými by udělal fanouškům rychlých kol ohromou radost. Jak model RCZ-R, tak 308 R pohání přeplňovaná šestnáctistovka, kterou najdeme také v třeba v Peugeotu 208 GTi, nicméně tady je řádně přifouknutá. Motor ze sebe vydá 270 koní při 6000 ot./min. a 330 Nm od 1900 do 5500 ot./min. Aby maličký motor takovou porci snesl, jsou jeho vnitřnosti vyrobeny z kovaného materiálu od Mahle Motorsport.
Problémy s výkonem by mohly mít zajisté i pneumatiky, kterým s přenosem výkonu na silnici pomáhá samosvorný diferenciál Torsen. Odtud podobnost obou aut končí. Zatímco Peugeot RCZ-R vemli připomíná standardní model (odlišná jsou pouze kola, pevný zadní spoiler místo výsuvného a dvojice samostatných koncovek výfuku), třistaostmička je změněna téměř k nepoznání.
Speciálním dvoubarevým odstínem to teprve začíná, tvůrci šli do extrému třeba rozšířením rozchodu o 30 mm vpředu, snížením podvozku o 26 mm a instalací masivních brzd o rozměrech 380 a 330 mm. Skutečným fetišem jsou potom panely karoserie s uhlíkového kompozitu.
Autonovinky | vydáno 17. 4. 2013
Určitě bychom si dokázali představit obě auta ve výrobě, blíže k ní má ale RCZ-R, které je méně radikální. Na výstavě nechybí ani závodní speciály, mezi nimiž je hlavní hvězdou Peugeot 208 T16 Pikes Peak, vítěz letošního stejnojmenného závodu do vrchu.