Peugeot 308 (od 2007)

7 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Stejně jako předchůdce model 307, i „třistaosmička“ se motoristům líbí. Některé její části ale vykazují kratší životnost, než by bylo ideální.

Diskuze

9 komentářů

    Ajap

    Nějak mně chybí popis hromady chronických závad, které by odpovídaly hodnocení spolehlivosti 2 * z 5.

    Co se podvozku týká, doporučuji se podívat sem http://www.teknikensvarld.se/algtest-lista/ na maximální rychlost dosaženou při losím testu a srovnat s konkurencí. Například do nebe vynášená druhá generace Fordu Focus zvládla nejvyšší rychlost 66km/h, 308 alias \“v zatáčkách nic světoborného nečekejte\“ zvládl 73km/h. Mohu potvrdit i z vlastní zkušenosti – tam, kde mně při průjezdu pravoúhlou zatáčkou při 45km/h blikalo na Focusu ESP, zvládla 308 něco přes 50km/h a neblikalo nic.

    Konias

    308ka se dnes vyplatí nová. Vážně o ní přemýšlím. Ceny za HB začínají na 230 000 Kč s mototrm 1,4. Jako auto do města za peníze menší než bych dal za Fabii mi to přijde jako dobrá cena.

    Heini

    Které konkrétní části vykazují kratší životnost? Můžete být konkrétní?

    Co se brzd týká, mám na mé 308SW najeto 40000 km z velké části po městě a brzdové kotouče jsou dle měření tloušťky v cca polovině své životnosti – což je vzhledem k profilu jízd dobrý výsledek. Mimochodem, brzdy jsou na tomhle autě opravdu výborné nástupem a dávkováním a vyloženě excelentní účinkem.

    Milan Jirouš

    Dobrý den, zkušenost s hatchbackem 308 v dlouhodobém testu a 308 SW (testováno kolegy v jiné redakci). U obou vozidel značkový servis upozorňoval při nájezdu 40 000 km na končící životnost předních brzdových destiček a kotoučů.

    Ondřej

    …66km/h stejně jako Subaru Impreza 2.0D 2009 a BMW 320i Touring 2008.
    Volkswagen Transporter 2,5 TDI 2009 – 68 km/h
    Velmi vypovídající hodnota…

    Jiri

    Víte, co se brzd týče, hrozně moc záleží na stylu jízdy. Plynulá jízda je z hlediska opotřebení zcela jinde, než neustálé, zcela zbytečné brzdění. U Pola jsem dokázal měnit destičky po 90.000 km a kotouče bylo třeba vyměnit při 160.000km. Nyní mám souběžně Citroen C3 HDi, o němž čtu, že je totéž, co Peugeot 207. Vím, že píšete o řadě 307-308. Ale asi brzdy budou podobné konstrukce. Zatím mám najeto 45.000, brzdy jsou perfekt, absolutně čitelné a dosud opotřebení malé. Nechal jsem si Polo SDI pro obavu z toho, co čtu…..Ale Polo s tříválci opravdu nechci. Zatím spolehlivostí jsou oba vozy stejné, spotřebou úplně stejné, dynamikou je HDI o něco lepší, ale na dálnici se nad limity chce lehčeji kupodivu atmosféráku SDI, nepotřebuju jezdit jako blázen, ale pro SDI je 160-170 legrace, HDI se nad limit tolik nechce, takže jsem dosud nad 150 nejel, jistě by taky víc jelo. V tahu do kopců je zase HDI o trochu na vrcholecn rychlejší. Omlouvám se za odklon od brzd, resumé, asi zde jako u spojky, je to různé, dle stylu.

    Ajap

    Jestli on si ten servis \“není jistý\“ jestli to vydrží dalších 30tkm do příští prohlídky, takže pak doporučí výměnu. Třeba na Peugeot klubu je o tom přímo vlákno, destičky se mění obvykle po 40 – 80 tkm dle způsobu jízdy. Když nepočítám nějakou reklamaci, tak kotouče měnil snad jeden jediný preventivně při 80tkm, prý by ještě vydržely, ale chtěl mít klid…

    Ajap

    Ano, hodnota podvozkem zvládnutého příčného zrychlení je jedna z nejzásadnějších.

    Ajap

    Ano, hodnota podvozkem zvládnutého příčného zrychlení je jedna z nejzásadnějších.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist