Peugeot 308 (od 2007)

Stejně jako předchůdce model 307, i „třistaosmička“ se motoristům líbí. Některé její části ale vykazují kratší životnost, než by bylo ideální.

RADOSTI
Prostornost, komfort odpružení, příznivé ceny náhradních dílů z druhovýroby, líbivý design, příznivé ceny ojetin, dostatek ojetin na trhu, úsporné turbodiesely.

STAROSTI
Krátká životnost některých komponent, nelze deaktivovat ESP (respektive zapíná se při překročení 50 km/h nebo rychlejším protočení kol), přeposilované řízení, málo místa na zadních sedadlech verze CC.

Francouzský Peugeot 307 si získal spousty příznivců i přes svou vyšší poruchovost a nevalné jízdní vlastnosti. Jeho nástupce, Peugeot 308 je na tom se spolehlivostí i jízdními vlastnostmi o něco lépe, přesto je zde stále co zlepšovat.

Peugeot 308 velká fotogalerie

Peugeot 308 fotogalerie

Každopádně si na nezájem motoristů nemůže naříkat. Na trhu s ojetými automobily má početné zastoupení a nabízí se za příznivé ceny. Motoristy oslovuje ale i líbivým designem a prostorností.

V tomto směru míří jediná výtka k provedení 308 CC. Kupé-kabriolet se skládací střechou z pevných dílců totiž nabídne jen velmi omezený prostor na zadních sedadlech. Kombi SW i hatchback ale poskytnou místa dostatek.Pochvalu si zaslouží zavazadlové prostory jednotlivých karosářských variant. Zatímco hatchback přepraví náklad o objemu 350 litrů, kombi 308 SW zvládne odvézt 575 litrů. Samozřejmě je zde možnost sklopení zadních sedadel a tím nákladový prostor ještě rozšířit.


Dobře je na tom také kupé-kabriolet. V konfiguraci kabrio sice nabídne zavazadelník jen o objemu 265 litrů (střecha se skládá do zavazadlového prostoru), avšak při natažené střeše, tedy v konfiguraci kupé, zavazadlový prostor nabídne objem 465 litrů. To určitě není málo.

Pokud nahlédneme do přední části interiéru, najdeme zde měkčí sedačky a dostatek místa ve všech směrech. Palubní deska se designově vydařila a ani vůči použitým materiálům není co namítat. Vyšší posez za volantem nemusí zpočátku každému vyhovovat. Většina řidičů si ale zvykne během prvních pár kilometrů jízdy.To se ale nedá říci o přeposilovaném řízení, které část motoristů jistě odsoudí, a sportovněji založení se s ním nikdy nesžijí. Stejně tak řazení by mohlo být přesnější a mít kratší dráhy. Podvozek si dobře poradí s nerovnostmi, avšak v zatáčkách nic světoborného nečekejte.


Pod kapotu Peugeotu 308 se dostala řada pohonných jednotek, a to jak benzinových, tak naftových. Ani základní čtrnáctistovka není špatná, ale při větším vytížení vozu zjistíte, že by to chtělo pár koní navíc. Proto je lepší, když zájemce o zážehový motor zvolí některý ze silnějších agregátů.

V nabídce turbodieselů najdete šestnáctistovky i dvoulitry. Agregáty, které koncern PSA Peugeot Citroën vyvíjel a produkuje společně s automobilkou Ford, platí za mimořádně úsporné a v silnějším provedení i dostatečně čilé. Po stránce spolehlivosti si ale nestojí dobře.To dvoulitrové jednotky HDi z dílny francouzského lva patří v této objemové třídě vůbec k nejlepším. Mají dost sil, pracují spolehlivě a úsporně. Kdo chce skutečně dobrý diesel, volbou dvoulitru rozhodně neudělá chybu.

„Zatímco u předchůdce dokázala poruchová elektroinstalace, například zlobící páčky pod volantem, přivést mnohé majitele do blázince, pověst modelu 308 žádné trapasy v podobě nespočetných svolávacích akcí nenarušily,“ začíná hodnocení spolehlivosti Jindřich Topol, regionální manažer AAA AUTO.

Přesto se vůz s některými problémy potýká častěji. Patří sem například opotřebení brzdových segmentů. Originální brzdové obložení, ale i kotouče totiž většinou vydrží jen 40 000 kilometrů. Někdy se můžete setkat s tiše pískajícím posilovačem řízení při volnoběhu.„U vozů z počátku výroby byly známé především problémy s rozvody u benzínové šestnáctistovky VTi, které potrápily například i jedničkové BMW nebo Mini Cooper. Stejné potíže se dotkly i přeplňovaných verzí THP, které se navíc potýkají také s usazováním karbonu“ upozorňuje zástupce AAA AUTO.


Motor 1.6 THP mohou trápit i ulité svíčky. Známé jsou obtížné starty, na kterých nese vinu vadné teplotní čidlo. Turbodiesely 1.6 HDi nezřídka potkávají problémy s podtlakovým okruhem. Ten řídí práci turba, EGR ventilu a škrticí klapky. Výjimkou nejsou prodřené hadice od turba, a to kolikrát už po 20 000 ujetých kilometrech, zlobí vstřikovače common railu a vyskytují se úniky oleje.

Pozor si dejte na stav dvouhmotového setrvačníku u motorizací, kde je použit. „U dieselů s nájezdem okolo 150 000 kilometrů, kterých je na trhu bez ohledu na stav tachometru plno, se mohou vyskytovat problémy s dožívajícími filtry pevných částic. Toto prokletí moderních dieselových ojetin se na většině trhů vyhnulo pouze verzi o výkonu 66 kW, kde se FAP filtr nemontoval,“ zakončuje Jindřich Topol.

Ve zpětném zrcátku
2007 – představení tří a pětidveřového hatchbacku i kombi SW a jejich uvedení do prodeje se zážehovými motory 1.4 VTi/70 kW, 1.6 VTi/88 kW, 1.6 THP/110 kW (vše šestnáctiventilové motory) a turbodiesely 1.6 HDi/66 a 80 kW a 2.0 HDi/100 kW.
2009 – nový kupé-kabriolet 308 CC, posílení motorů 1.4 VTi na 72 kW, 1.6 THP na 115 kW, 1.6 HDi na 68 a 82 kW.
2010 – turbodiesel 2.0 HDi nyní o výkonu 103 kW, nově Peugeot 308 GTi s přeplňovaným motorem 1.6 o výkonu 147 kW.
2011 – nový turbodiesel 2.0 HDi/110 kW.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel Peugeot 308 v roce 2007 a následně byly jeho výsledky přepočítány do nového hodnocení. Podle toho získal celkově 5 hvězdiček z 5 možných.
Za ochranu posádky při nárazu dostal 82%.
Za ochranu dětí cestujících v autosedačkách dostal 81%.
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 53%.
Za přítomnost bezpečnostních asistentů si připsal 83%.

Stejně tak byly přepočítány výsledky bariérového testu modelu 308 CC. I ten získal celkově 5 hvězdiček z 5 možných.
Za ochranu posádky při nárazu dostal 83%.
Za ochranu dětí cestujících v autosedačkách dostal 70%.
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 33%.
Za přítomnost bezpečnostních asistentů si připsal 97%.

Milan Jirouš

10.2.2013 1:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist