peugeot-308-gti-vyjde-to-tentokrat.jpg

Peugeot 308 GTi: Vyjde to tentokrát?

Peugeot

Francouzi si vzpomněli, že kdysi vyráběli zábavná auta. Teď se rozhodli zjistit, zda to ještě umí.

Diskuze

24 komentářů

    code

    0 – 100 za 7,7sec. Hmm ja nevim, v roce 2010 na GTI mne to nepripadne nic zazracenheo. To ma i e30 318is z roku 89..

    Kotouč

    Aby ne, má jen 200 kobyl, to není na hot hatch dnešní doby žádný zázrak. Vlastně se dá říct, že to je minimum. Je jasné, že půjde spíš o rozumnou spotřebu, ale té uvedené teda nevěřím.

    dan

    tak hlavně 318is z roku 89 vážila asi dvacet deka, tenhle žepot zas bude mít problémy s jízdou na silnicích "zákaz vjezdu pro vozidla s hmotností větší než 3,5 t"

    caralho

    co natom, že to má na papíře pěkné hodnoty, když to vypadá jak brambora,podobně jako většina aut co si hrají na sporťáky. už by výrobci zas mohli dělat sporťáky i vzhledem, ne dělat z lidí idioty, že si můžou koupit hustýho závoďáka.

    dan

    Ano!

    "Mámo, hele, vono to má ty hustý pruhy, to bude to závodní auto… takový to, jak jezdí relí. A je f akci! Koupíme si ho."

    stunty

    tak bych radši věřil pidisporťákům od Renaultu. Peugeot má co dokazovat – už nevyrobili pořádně zábavné auto pěkných pár let. A 308 vypadá moc těžká. Uvidíme.

    Každopádně bych jí rád viděl tady na Autowebu v testu, stejně jako další malá rychlá auta – to snad není nereálné přání. Tedy, pokud vůbec Autoweb ještě dělá testy a neoutsourcuje všechno na ímotormagy a autoťúby.

    Dalibor Žák, autoweb

    Ale vždyť pro vás stále auta testujeme (v poslední době třeba Focus RS, Lexus IS 250, BMW 750i a další…). Pokud bude mít Peugeot ve flotile novou 308 GTI, moc rádi se jí na zoubek podíváme. Stejně tak na nové kupé RCZ.

    vladik

    nevím jestli zrovna Vaše jemnovaná auto jsou žabožroutí hothatche!!!!!!!!!!!

    Vavris

    No, že by se Franice chtěla stát královnou hot hatchů? Na Peugeoty jsem zvědavý, RCZ slibuje zlepšení, ale PSA to očividně bere celokoncernově – daleko víc, nže na GTI Peugeoty jsem zvědavý na DS3 Racing od Citroenu, na papíře vypadá jejich 200k na nějakých 1160kg velmi působivě 🙂 Navíc, podvozkově je DS3 podle všeho taky velice schopná a Racing by měl ještě přitvrdit…

    A jestli mají jako benchmark produkty RenualtSportu, tak to bude jediné dobře 🙂

    Pan Peťan

    Sportovní šestnáctistovka…já nevím jsem tu jediný komu to příjde divný? jsem tu jediný kdo si myslí, že turbo kompresoro přeplňovaná 1,4 z fabie RS je prostě jen nasteroidovaná sekačka? nebo že 1,6 leč s turbem je prostě málo? já proti takovým autům nic nemám, ale byly doby kdy by je za prohlášení sportovního auta s 1,6 litrovým motorem upálili. Radši 2-2,5 benzín bez turba, děkuji. Kdo v dnešní době může řešit spotřebu, i tahle kaše si vezme když ji topíte 15 litrů a každý přeplňovaný nízkoobjem se prostě musí vytáčet, pokud máte pod kapotou vysokoobjem není potřeba ho tolik vytáčet, táhne od spoda, dá se řadit zlehka a spotřeba tak velká není. hnusná to doba, hnusný to člověk kdo řeší spotřebu u sportovního auta.

    Pan Peťan

    omlouvám se za asi přehnanou afektovanost, ale proč nejsou automobilky skromnější a nenazvou to mírně rychlejším užitkovým vozem? Ale plítvat znaky RS a GTI na tyhle plívy to mi příjde jako rouhání. Tak a teď do mě dělnická třído co si myslí že ušetří na pár litrech benzínu a ekologové

    vladik

    no nevim já osobně bohužel do té Vámi jmenované dělnické třídy patřím momentálně přemýšlím, že bych si nějaké to "sportovnější" vozidlo pořídil a spotřeba jako i jiné faktory vozu mě samozdřejmě zajímat bude, protože mám a i nadále budu mít stále jedno vozidlo.

    Mimo to přemýšlím o fordu focus st170 5dveří, alfa-romeo GT nebo 147 s 2.0 a honda civic buď předešlá generace typeR nebo momentální generace 1.8 copak by jste mi doporučil.

    Pan Peťan

    Alfu jsem neřídil tudíž nevím, focus mi přišel trochu sterilní, civic má poměrně zábavný motor. Osobně bych si zvolil co od auta chci. v mém případě předokolka nepřipadá v úvahu tudíž zadokolka (BMW) nebo 4×4 (Impreza, Evo), ale dva opslední zmiňovaný vás sežerou za živa. Vlastním Evo VIII a jezdím s ním průměrně za 15 litrů, když mu topím pod kotlem tak těch 25, ale na to člověk musí mít koule a širší silnici, ale ta spotřeba za to stojí. Ať jsem jezdil s evem, masserati quatroportem, bmw 330ci nebo fiatem 500 co má moje žena, tak jsem prostě přijel na benzínku, natankoval a odjel. spotřeba je poslední věc co by se měla řešit a nikomu to pořád nedochází. sportovní auta jsou zákeřná v tom, že jakýkoliv servis, výměna oleje, brzdy…vše je nějkolikrát dražší. Jestli se mám ale rozhodnout jestli budu jezdit za 10 litrů s 1,3 felicií nebo za 20 litrů s Evem, které má šestkrát takový výkon tak není co řešit. auto člověk musí brát jako srdcovku, osobně auto nepotřebuju (pracuju i z domova a když někam občas jedu mohl bych klidně i vlakem), ale přesto mám v garáži tři auta.

    Vavris

    No já nevím, Hondy v 90. letech se taky daly označit jako sportovní a měly 1.6… dokonce bez turba…

    a třeba tebou zmiňovaná koncernová 1.4 mi teda nepřišlá slabá ani trochu, s Golfem cvičí jedna dvě…

    ale jinak také raději nějaký atmosférický počin 🙂

    dan

    hmm, dneska už atmosférickej dvoulitr nedostaneš. Překvapuje mě, že jediný Clio má ještě velkej motor. Všichni už maj 0,0003 l octoturbo-quadrokompresor. 🙁

    Přitom atmosférickej motor je prostě tááááááákle kouzelný (co třeba ten v 320si nebo 2,0 l z Civicu Type R?)

    Pan Peťan

    a co takhle skromný 8 litru z viperu?:D

    apo

    Z toho Viperu by stačila půlka a mohly by z toho být 2 varianty : GTR a GTL 😉

    Ale jinak je vše relativní, záleží na úhlu pohledu a očekávání. I šestnáctistovka se 180 koníky v 8000 může být sportovní v autě váhy kolem tuny a naopak i dobrý třílitrový atmosférický šestiválec umí jet venku za šest, aby si pak řidič mohl udělat radost třeba ostrým startem nebo dobře projetou sérií zatáček. Já jsem začínal řídit v době, kdy měla většina aut u nás zadní náhon, kam na své válce šíře 155mm posílala v mém případě téměř bezkonkurenčních 75 koníků a auto se s tím při přání řidiče často pohybovalo na limitu i v rychlostech dnes povolených. Dodnes jsem přesvědčen, že tehdy bez dálnic moje jízdy z Plzně do Brna za 3:10 nebo z Košic za 5:30 byly vyplněny zážitky, které by mi dnešní účastníci Gumballu možná záviděli. Když si dnes vzpomenu na kvalitu a pevnost uchycení náprav a případnou nevyzkoušenou pevnost tenkých A-sloupků v crashtestu, tak mě přeběhne mráz po zádech a říkám si :"Díky za dnešní bezpečnější auta". Zábava ale patří k životu a proto dnes zkoumám limity v šestiválcové E46.

    Pan Peťan

    no trošku rozumím osobně největší andrenalin mám z Trabantu na dálnici D1. sice jsem neřídil, ale nikdy nezapomenu když jsem v křeči utrhl ramenní "opěrku" (no spíše poutko), když se se mnou kamarád ve 110 vyřítil zpoza vzduchového pytle kamionu. Tehdy pršelo jak venku tak vevnitř a ten vzduchovej ráz nás rozhoupal takovým způsobem že jsem nás už viděl v tom kamionu. vše dobře dopadlo, ale do takového auta už nesednu, respekt:D

    RRR

    No měl jsem možnost, řídit 320i a žádná sláva, zátah nic moc a žralo to jako prase.

    vladik

    měl jsem možnost řídit 745i a zátah jako prase a žralo to taky jako prase, ale třeba po té dálnici při ustálené jízdě 140 150 si to vzalo 10.5 a řekl bych že felicie a fabie a jiné herky žerou při téhle rychlosti (pokud ji dokážou udělt mnohem více)

    Pan Peťan

    320i 6V není špatný motor, ale 2,3 , 2,5 s 2,8 jsou lepší, 6 válce od bmw jsou bezkonkurenční motory. Pořád lepší než 1,4 sekačka z bábie RS

    ..

    Žvásty..Dneska jsou motory už trochu jinde a výkonově může být takovej motor 1.6 velice dobrej.Tak proč dělat obří (žravé) motory když skvěle stačí tento..

    Pan Peťan

    mno stačí…někomu to nestačí. pro mě je ten ideál buď 2,0 turbo nebo 3-3,5 litr atmosféra a jsem spokojený. vím že výkon k dispozici mám když ho budu potřebovat a ne že když to budu potřebovat a šlápnu na to tak mě auto nechá ve štychu. já říkám, že s výkonem to je jako s kondomem a se zbraní. lepší mít a nepoužít než potřebovat a nemít ho.

    Honza

    Pane Peťan, líbí se mi Vaše názory a souhlasím s nimi.

    Problém ovšem nastane, když si podobný vůz koupí člověk, který s ním neumí jezdit…..typycký příklad je to třeba v německu…na dálnici, to je každej king, když tomu šlápne na 200, ale na okresce jezdí 200koňový káry za kamionem 80 a nepředjede ani za boha……to byste se potom divil, co se svým 65koňovým pikapem (turbodiesel, takže alespoň tahá) dokážu a to ani nemusím jezdit jako dobytek.

    Takže je to hlavně o řidiči,stejně silné auto mě prostě nepředjede.

    Trochu jsem odbočil k tématu, kdysi jsem jezdil v Mercedesu W124, 260 benzín, 160 koní, 6tihrnek….šláplo se mu a jel, poté jsem jel ca. 2000km v renaultu R21Turbo Quadra, který jsme chvilku měli a to byla nálož….to auto tahalo jako blázen

    Dnes mám Fiat Coupé 1.8 16V, 131ps, ale nemohu si pomoct, když jedu 100km/h a chci předjet, musím podřadit,to auto má točivej moment okolo 4.000ot/min a ajk jedu 130, předjedu co chci.

    Každý auto je jiný, každej motor jinak tahá, třeba s pikapem v 80km/h nepředjedu nic, zato okolo 110km/h mi může kdejaká fábie pr.el líbat.

    Co si budeme namlouvat, na dnešní provoz je 200koní až moc, prostě v čr nejde jet rychleji jak 160km/h (myslím nějak ustáleně), na okresce jsou ty silnice bídné a ty dálnice o moc lepší taky nejsou, nehledě na to v té rychlosti snadno dojedete pomalejší vozy a je po srandě….v noci to možná jde, ale za bílého dne…?

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist